اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

خسارت‌های داعش در مرکز استان دیرالزور به روایت آمار: شمارش معکوس برای شروع پاکسازی آخرین پایگاه داعش در سوریه آغاز شد + نقشه میدانی

  • کد خبر : 12222
  • 29 مهر 1396 - 17:48

در حال حاضر نیروهای متحد با میادین نفتی «العمر» ۹ کیلومتر و با شهر البوکمال ۶۸ کیلومتر فاصله دارند؛ پاکسازی میادین نفتی «العمر» به معنای پیشروی نیروهای سوری به سمت مرزهای مشترک با عراق است. به گزارش اخبار جهادی،نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت از بامداد دوشنبه هفته گذشته ( بیست و چهارم مهرماه)، […]

در حال حاضر نیروهای متحد با میادین نفتی «العمر» ۹ کیلومتر و با شهر البوکمال ۶۸ کیلومتر فاصله دارند؛ پاکسازی میادین نفتی «العمر» به معنای پیشروی نیروهای سوری به سمت مرزهای مشترک با عراق است.

به گزارش اخبار جهادی،نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت از بامداد دوشنبه هفته گذشته ( بیست و چهارم مهرماه)، عملیات پاکسازی مناطق تحت اشغال گروه تروریستی داعش را در مرکز استان دیرالزور در حدفاصل فرودگاه تا حومه شمالی شهر المیادین (بخش شرقی جاده دیرالزور – المیادین) آغاز کردند.

نقشه شماره ۱: مرکز استان دیرالزو قبل از شروع عملیات

نیروهای سوری و مقاومت در گام نخست عملیات موفق شدند پس از درگیری های سنگین، شهرک‌های «قرص فوقانی و قرص تحتانی» را از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج کند؛ ۱۶ ساعت پس از شروع عملیات، نیروهای متحد با پشتیبانی جنگنده‌های روسی توانستند با پیشروی محسوس،شهرک‌های «الزباری، سعلو، العالیات و الطوب» را به کنترل خود درآورند.

نقشه شماره ۲: مرکز استان دیرالزور پس از پایان عملیات پاکسازی

در مرحله پایانی عملیات در شامگاه بیست و پنجم مهرماه، نیروهای متحد موفق شدند با شکستن آخرین خطوط دفاعی تروریست‌های داعش،منطقه «البولیل»، مزارع « النخیل» و شهرک‌های «البوعمر، حبیله، الموحسن، العبد و طابیهم» را به کنترل خود در بیاورند و بخش مرکزی استان دیرالزور را در غرب رود فرات (حدفاصل حومه شمالی شهر المیادین تا فرودگاه شهر دیرالزور) به طور کامل پاکسازی کنند.

نقشه شماره ۳: مناطق پاکسازی شده در مرکز استان دیرالزور

در جریان این عملیات، نیروهای جبهه مقاومت در مجموع توانستند  با پاکسازی ۱۰ منطقه، ۱۳۶ کیلومتر مربع از مساحت آلوده را از لوث وجود عناصر تروریستی پاکسازی کنند و امنیت جاده «دیرالزور – المیادین»  را به طور کامل تامین کنند.

انهدام ۱۲ پایگاه و اتاق عملیات، ۶ انبار تسلیحات نظامی، دهها خودروی انتحاری و نظامی (مجهز به دوشکا) بخشی از دستاوردهای نیروهای جبهه مقاومت در این عملیات بود؛ در جریان درگیری‌ها برای پاکسازی این محور حدود ۹۷ تن از تروریست‌های داعش به هلاکت رسیدند.

نقشه شماره ۴: نقشه میدانی شرق سوریه

به گزارش اخبار جهادی ، با پاکسازی‌های صورت گرفته در این محور، امکان انتقال نیرو و تجهیزات از شهر دیرالزور به سمت شهر المیادین تسهیل شده و مقدمات عملیات آزادسازی، میادین نفتی العمر و شهر البوکمال (آخرین پایگاه تروریست های داعش در سوریه) فراهم شده است.

در حال حاضر نیروهای متحد با میادین نفتی «العمر» ۹ کیلومتر و با شهر البوکمال ۶۸ کیلومتر فاصله دارند؛ پاکسازی میادین نفتی «العمر» در مرحله نخست عملیات به معنای پیشروی نیروهای سوری به سمت مرزهای مشترک با عراق است.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=12222

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.