اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

جنوب شرق استان حمص یک روز پس از حملات سنگین داعش/ آزادی الطیبه و نیمی از شهر القریتین/ شهادت ۸ رزمنده حزب الله در حمله پهپادی آمریکا +نقشه میدانی

  • کد خبر : 11745
  • 10 مهر 1396 - 19:04
جنوب شرق استان حمص یک روز پس از حملات سنگین داعش/ آزادی الطیبه و نیمی از شهر القریتین/ شهادت ۸ رزمنده حزب الله در حمله پهپادی آمریکا +نقشه میدانی

در جریان درگیری ها در حومه الحمیمه در جنوب شرق استان حمص، ۸ تن از رزمندگان جبهه مقاومت به شهادت رسیدند و ۱۵ تن دیگر زخمی شدند. به گزارش اخبار جهادی،پس از ضد حملات سنگین روز گذشته عناصر تروریستی داعش که منجر به قطع ارتباط نیروهای متحد در استان دیرالزور با استان حمص در محور […]

در جریان درگیری ها در حومه الحمیمه در جنوب شرق استان حمص، ۸ تن از رزمندگان جبهه مقاومت به شهادت رسیدند و ۱۵ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش اخبار جهادی،پس از ضد حملات سنگین روز گذشته عناصر تروریستی داعش که منجر به قطع ارتباط نیروهای متحد در استان دیرالزور با استان حمص در محور اصلی (جاده السخنه – دیرالزور) شد، نیروهای کمکی و تازه نفس ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت با پشتیبانی جنگنده های روسی برای بازپس گیری مناطق اشغالی وارد عمل شدند.

نیروهای سوری و رزمندگان جبهه مقاومت در گام نخست و پس از درگیری های سنگین و نفس گیر موفق شدند با عقب راندن عناصر تروریستی داعش، روستای مهم «الطیبه» و منطقه «قصیر الحیر الشرقی» را باز پس بگیرند و مواضع خود را در این دو منطقه تثبیت کنند.

در ادامه عملیات بازپس گیری مناطق اشغال شده، نیروهای سوری و مقاومت توانستند منطقه «وادی النجیب» و ارتفاع راهبردی «الضاهق» را به کنترل خود درآورند؛ نیروهای متحد درصدد هستند مواضع خود را در این دو منطقه آزاد شده، تثبیت کنند.

از سویی دیگر، درگیری های سنگین در حومه شرقی ایستگاه پمپاژ سوم  به شدت ادامه دارد و نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در تلاش هستند مواضع اشغال شده را در این محور بازپس بگیرند.

از شهر تازه اشغال شده القریتین هم خبر می رسد، دو گروه از نیروهای عملیاتی برای بازپس گیری این شهر و ارتفاعات حومه وارد عمل شده اند و درگیری های سنگین همچنان ادامه دارد؛ در محور نخست، نیروهای تیپ ۱۱ ارتش سوریه و نیروهای دفاع ملی از محور غرب در حال پیشروی به سوی شهر القریتین هستند.

در محور دوم هم نیروهای تیپ ۳ ارتش به همراه نیروهای دفاع ملی سپر قلمون و رزمندگان جبهه مقاومت وارد نبرد با تروریست های داعش شده اند؛ تاکنون نیمی از شهر القریتین و ارتفاعات حومه از اشغال تروریست ها خارج شده اند.

به گزارش اخبار جهادی، در جریان درگیری های سنگین امروز در حومه شهر الحمیمه در جنوب شرق استان حمص، ۸ تن از رزمندگان جبهه مقاومت به شهادت رسیدند و ۱۵ تن دیگر زخمی شدند؛ اخبار تایید نشده از حملات پهبادهای آمریکایی در این محور علیه نیروهای جبهه مقاومت حکایت دارد.

اسامی شهدا بدین شرح است: علی محمد عیاد – محمد علی – ابراهیم سبیتی- علی عبدالله- محمد ریاض – علی محمد محسن – احمد علی فخرالدین- محمد مجید الجندی

قابل ذکر است، نیروهای جبهه مقاومت و ارتش سوریه در سه روز گذشته پیشروی های محسوسی در حومه منطقه الحمیمه داشتند و علاوه بر دفع حملات تروریست های داعش، موفق شدند با پشتیبانی جنگنده های روسی به سمت ایستگاه پمپاژ دوم پیشروی کنند.

نیروهای سوری و مقاومت در این محور توانستند فاصله ۱۵ کیلومتری خود را با  ایستگاه پمپاژ دوم به ۱۱ کیلومتر کاهش دهند و ۴۵ تن از تروریست های داعش را به هلاکت برسانند؛ در حال حاضر فاصله نیروهای متحد با شهر راهبردی «البوکمال» ۳۱ کیلومتر است.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=11745

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.