اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آزادی هزار کیلومتر مربع از مساحت آلوده در چهارمین روز عملیات پاکسازی استان کرکوک/ فرودگاه المالحه و ۵۰ منطقه در حومه حویجه در کنترل نیروهای عراقی + نقشه میدانی

  • کد خبر : 11716
  • 10 مهر 1396 - 9:59
آزادی هزار کیلومتر مربع از مساحت آلوده در چهارمین روز عملیات پاکسازی استان کرکوک/ فرودگاه المالحه و ۵۰ منطقه در حومه حویجه در کنترل نیروهای عراقی + نقشه میدانی

در چهارمین روز عملیات، نیروهای عراقی پس از درگیری‌های سنگین توانستند با عقب راندن تروریست‌های داعش، ۵۰ منطقه را از اشغال خارج کنند و به کنترل خود در آورند.  به گزارش اخبار جهادی،نیروهای عراقی در چهارمین روز مرحله دوم عملیات پاکسازی استان کرکوک موفق شدند پس از درگیری های سنگین و نفس گیر، عناصر تروریستی […]

در چهارمین روز عملیات، نیروهای عراقی پس از درگیری‌های سنگین توانستند با عقب راندن تروریست‌های داعش، ۵۰ منطقه را از اشغال خارج کنند و به کنترل خود در آورند.

 به گزارش اخبار جهادی،نیروهای عراقی در چهارمین روز مرحله دوم عملیات پاکسازی استان کرکوک موفق شدند پس از درگیری های سنگین و نفس گیر، عناصر تروریستی داعش را در حومه غرب، جنوب غرب و جنوب شرق شهر الحویجه عقب برانند.در جریان این عملیات، نیروهای عراقی در مجموع حدود هزار کیلومتر مربع از مساحت آلوده را در حومه شهر الحویجه (بزرگترین پایگاه داعش در مرکز عراق) پاکسازی کردند؛ ۱۴۵ تن از تروریست های داعش هم در جریان درگیری های امروز کشته و زخمی شدند.

پاکسازی فرودگاه « المالحه» در جنوب شرق حومه شهر الحویجه که یکی از مقرهای مهم تروریست های داعش به شمار می آمد، یکی از دستاوردهای نیروهای عراقی در روز چهارم مرحله دوم عملیات پاکسازی استان کرکوک بود.

نیروهای عراقی همچنین موفق شدند راههای ارتباطی شهر الحویجه را با ارتفاع های حمرین، الرشاد، الریاض و محکول به طور کامل قطع کنند؛ روستای الذربان یکی دیگر از پایگاه های مهم داعش در استان کرکوک هم به کنترل نیروهای عراقی درآمد.

در عملیات امروز، نیروهای عراقی پس از درگیری های سنگین توانستند با عقب راندن تروریست های داعش، ۵۰ منطقه را از اشغال خارج کنند و به کنترل خود در آورند. ۵ خودروی انتحاری داعش هم امروز توسط نیروهای عراقی هدف قرار گرفته شد و  منهدم شد.

در حال حاضر، نیروهای یگان های مهندسی در حال پاکسازی مناطق از تله های انفجاری کار گذاشته شده هستند؛ عناصر تروریستی داعش هم پس از متحمل شدن شکست های سنگین با آتش زدن چاه های نفت از منطقه متواری شده اند.

به گزارش اخبار جهادی، فاصله نیروهای عراقی با شهر راهبردی الحویجه همچنان ۱۳ کیلومتر است؛ تمرکز اصلی نیروهای عراقی امروز بیشتر به پاکسازی حومه منطقه الحویجه و العباسی معطوف بود که در نهایت با موفقیت به اتمام رسید.

اسامی مناطق آزاد شده در چهارمین روز عملیات پاکسازی استان کرکوک به شرح ذیل است:

«المحمودیه- المبدد- القسامیه- یاسین محمد-خضر-حسین نعیم-تبه کره-سلمان جبور-علی السلطان-الطرفاوی-عاشور الفارس-مخلف العبد-شایل-سرهید الخلف-صفر مایع-شلال المطر-وسمی شلغم-صالح شلغم-حسین سبتی-محل العلی-نایف المحمود-محمد حسین-شرجی خلف-سلمان-حمید موسی حمید-حسن الغربی-حسن الصبح-سبتی الحمید-عجاج المحسن-عیسی الاحمد-یونس الحسن-حمید الخلف-کنعان-الداوویه-المشلح-البوسیف-البوصخره-سید علی مصطفی-الجاسمیه-المرادیه-مجول علیج-حوض ۱۸-بریج البکر-فاضل هلال-سرای الفضل-محمد السلیم-الاعوج-حمیضه السفلی»

 

انتهای پیام/

منبع:مشرق

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=11716

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.