اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان عراق آغاز شد/ اهتزاز پرچم رهبر پ.ک.ک و خط و نشان برای اردوغان +عکس

  • کد خبر : 11535
  • 03 مهر 1396 - 11:06
همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان عراق آغاز شد/ اهتزاز پرچم رهبر پ.ک.ک و خط و نشان برای اردوغان +عکس

مراکز رای‌گیری برای همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان عراق، لحظاتی پیش همزمان در داخل و خارج از مرزهای اداری این منطقه، باز شدند. به گزارش اخبار جهادی،لحظاتی پیش مراکز رای‌گیری برای همه پرسی جدایی منطقه کردستان باز شدند و با وجود مخالفت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، قرار است درباره سرنوشت منطقه کردستان، رای‌گیری شود. امروز (دوشنبه)، اهالی […]

مراکز رای‌گیری برای همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان عراق، لحظاتی پیش همزمان در داخل و خارج از مرزهای اداری این منطقه، باز شدند.

به گزارش اخبار جهادی،لحظاتی پیش مراکز رای‌گیری برای همه پرسی جدایی منطقه کردستان باز شدند و با وجود مخالفت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، قرار است درباره سرنوشت منطقه کردستان، رای‌گیری شود.

امروز (دوشنبه)، اهالی استانهای اربیل، دهوک، سلیمانیه، کرکوک و مناطق کردنشین خارج از مرزهای اداری منطقه کردستان، پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

کمیته عالی و مستقل انتخابات و همه‌پرسی در منطقه کردستان اعلام کرده بود که زمان رای‌گیری در تمامی این مناطق یکسان است و از ساعت ۷ صبح امروز آغاز و تا ساعت ۱۸ عصر ادامه خواهد یافت.

کمیساریای عالی انتخابات ۶۸ مرکز رای‌گیری را برای برگزاری این همه پرسی اعلام کرده‌ است.

تعرفه رای همه‌پرسی اقلیم کردستان

روز یکشنبه ایران و ترکیه رزمایش نظامی در مرزهای مشترک خود با کردستان عراق برگزار کردند تا آمادگی برای مقابله با هرگونه ایجاد بی ثباتی در منطقه را اعلام کنند.

همزمان، اختلافات میان احزاب کرد بر سر برگزاری همه پرسی به اوج خود رسید. حزب اتحادیه میهنی کردستان با اعلام مخالفت با همه پرسی، اعلام کردند اجازه برگزاری آن را نمی‌دهند و نیروهای امنیتی اتحادیه اقدام به محاصره محل‌های اخذ رای و برخی ساختمان‌های اداری کردند.

از سوی دیگر، بارزانی در نشستی خبری باز هم بر برگزاری این رفراندوم تاکید کرد. این اصرار بارزانی دولت مرکزی عراق را بر آن داشت تا با درخواست از ایران و ترکیه، کلیه مرزهای هوایی کردستان عراق از طریق دو کشور همسایه را مسدود نمایند؛ اتفاقی که به سرعت از سوی شورای عالی امنیت ملی ایران و مقامات ترکیه اجرایی و اعلام شد.

آخرین تحولات همه پرسی کردستان، شامگاه یکشنبه با تماس‌های تلفنی میان رییس جمهور کشورمان با حیدر العبادی و اردوغان ادامه پیدا کرد.

هشدار ترکیه درپی آغاز همه‌پرسی کردستان عراق

وزارت خارجه ترکیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد اگر همه‌پرسی جدایی کردستان امنیت ترکیه را تهدید کند، آنکارا تمام اقداماتی را که لازم باشد، انجام می‌دهد.

در بیانیه این وزارتخانه همچنین از تمام اتباع ترکیه‌ای حاضر در منطقه کردستان عراق خواسته شده هرچه سریعتر آنجا را ترک کنند.

آنکارا با بیان اینکه این همه‌پرسی را به رسمیت نمی‌شناسد، تاکید کرد همه‌پرسی جدایی کردستان، ثبات و امنیت منطقه را در معرض خطر قرار می‌دهد.

منابع خبری تصویری از افراشته شدن تصاویر عبدالله اوجالان رهبر گروه تجزیه طلب حزب کارگران کرد ترکیه (پ.ک.ک) در مراکز اداری شهر کرکوک عراق منتشر کردند.

منبع:مشرق

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=11535

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.