اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

کرکوک نفت خیز سهم چه کسی می شود؟ آیا دولت عراق دندان طمع بارزانی را می‌کشد؟ + نقشه میدانی و تصاویر

  • کد خبر : 11097
  • 13 شهریور 1396 - 10:54
کرکوک نفت خیز سهم چه کسی می شود؟ آیا دولت عراق دندان طمع بارزانی را می‌کشد؟ + نقشه میدانی و تصاویر

در ۲ سال گذشته نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق تلاش فراوانی را برای شروع عملیات پاکسازی استان کرکوک انجام دادند و حتی در مقطعی توانستند روستاهای راهبردی « البشیر و تازه» را به کنترل خود درآورند. به گزارش اخبار جهادی ،نیروهای ارتش، مبارزه با تروریسم، پلیس فدرال و بسیج مردمی عراق با کمک مستشارن […]

در ۲ سال گذشته نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق تلاش فراوانی را برای شروع عملیات پاکسازی استان کرکوک انجام دادند و حتی در مقطعی توانستند روستاهای راهبردی « البشیر و تازه» را به کنترل خود درآورند.

به گزارش اخبار جهادی ،نیروهای ارتش، مبارزه با تروریسم، پلیس فدرال و بسیج مردمی عراق با کمک مستشارن سپاه پاسداران در ۸ ماه گذشته در جریان نبرد با گروه تروریستی داعش توانسته اند بخش های وسیعی از استان نینوا را به کنترل خود درآورند.

در جریان این عملیات، مناطق و شهرهای راهبردی « القیاره، بادوش، الحضر، القیروان، البعاج، قحطانیه، تل صفوک، موصل و تعلفر» به تسلط نیروهای عراقی درآمد و در حال حاضر فقط بخش هایی از مناطق مرزی مشترک عراق و سوریه در استان نینوا در اشغال تروریست های داعش است.

پس از پاکسازی شهر راهبردی « تعلفر» حالا همه نگاه ها به نیروهای عراقی دوخته شده که آیا به سمت مرزهای مشترک عراق و سوریه در استان نینوا حرکت خواهند کرد یا به سمت استان کرکوک؛ جایی که تحرکات مقامات اقلیم کردستان برای تجزیه طلبی با پشتیبانی آمریکایی ها و صهیونیست ها چند برابر شده است.

به نظر می رسد با برنامه ریزهای جبهه غربی – عربی – صهیونیستی برای اجرا کردن پروژه تجزیه طلبی در عراق، نیروهای سیاسی و مسلح این کشور دریافتند برای شکست این طرح ضد ملی باید پاکسازی بخش های آلوده استان کرکوک را در دستور کار قرار دهند.

استان کرکوک در شمال عراق و در مجاورت چهار استان « اربیل، سلیمانیه، نینوا و صلاح الدین» واقع شده است؛ در تابستان سال ۹۳ تروریست های داعش توانستند حدود ۶۵ درصد این استان را به اشغال خود درآورند.

مناطق راهبردی « الحویجه، البشیر، الرشاد، الساده، خریف، الدب، الشاهریه، البوجیس، الحسینیه، السجن، المقام، سرای، جاسمیه، المرادیه، العباسی و الریاض» در جریان حملات گروه تروریستی داعش سقوط کردند.

در ۲ سال گذشته نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق تلاش فراوانی را برای شروع عملیات پاکسازی استان کرکوک انجام دادند و حتی در مقطعی توانستند روستاهای راهبردی « البشیر و تازه» را به کنترل خود درآورند اما دخالت و سنگ اندازی های دولت آمریکا و اختلاف با اقلیم کردستان، مانع از ادامه این عملیات شد.

در حال حاضر، ۴۰ درصد استان کرکوک در کنترل نیروهای کرد قرار دارد و فقط مساحتی نزدیک به ۱۰ درصد در تسلط نیروهای عراقی است. عناصر تروریستی داعش هم اگر چه در این استان محاصره شده اند اما تاکنون توانسته نیمی از مساحت تحت اشغال را حفظ کنند.

نفت خیز بودن کرکوک، اهمیت این استان را چند برابر کرده و باعث شده اقلیم کردستان برای تجزیه و الحاق این استان به مناطق تحت کنترل خود، برای دولت مرکزی عراق خط و نشان بکشد و همین مسئله ادامه عملیات را برای پاکسازی مناطق آلوده دچار مشکل کرده است.

تحولات سیاسی ماه های گذشته و فشار دولت آمریکا و صهیونیست ها نشان می دهد، مقامات اقلیم کردستان درصدد هستند با برتری که در مساحت تحت کنترل دارند، استان کرکوک را مناطق تحت سیطره خود اضافه کنند، موضوعی که اهمیت شروع عملیات برای پاکسازی مناطق تحت اشغال را به خوبی یاد آوری می کند.

با توجه به شرایط پیش آمده، پیش بینی می شود دولت مرکزی عراق دستور پاکسازی استان کرکوک را به نیروهای مسلح این کشور ابلاغ کند؛ آزادی شهر راهبردی « الحویجه»، مهم ترین پایگاه داعش در این استان می تواند در همان گام نخست، همه معادلات سیاسی را تغییر دهد تا ترازوی قدرت به سود دولت مرکزی سنگینی کند.

منبع:مشرق

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=11097

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.