اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

محاصره ۳ساله دیرالزور «عملا» شکسته شد؛ درگیری در جریان است

  • کد خبر : 11090
  • 13 شهریور 1396 - 7:36
محاصره ۳ساله دیرالزور «عملا» شکسته شد؛ درگیری در جریان است

منابع محلی خبر دادند با نفوذ نیروهای ویژه به مقر تیپ ۱۳۷در غرب شهر دیرالزور عملا محاصره شهر شکسته شده اما هنوز تا شکست رسمی محاصره یک گام باقی مانده است. به گزارش اخبار جهادی، منابع محلی خبر دادند شهر دیرالزور پس از ٣ سال محاصره داعش با ورود نیروهاى ویژه به مقر تیپ ۱۳۷ […]

منابع محلی خبر دادند با نفوذ نیروهای ویژه به مقر تیپ ۱۳۷در غرب شهر دیرالزور عملا محاصره شهر شکسته شده اما هنوز تا شکست رسمی محاصره یک گام باقی مانده است.

به گزارش اخبار جهادی، منابع محلی خبر دادند شهر دیرالزور پس از ٣ سال محاصره داعش با ورود نیروهاى ویژه به مقر تیپ ۱۳۷ (در غرب شهر) «عملا» از محاصره خارج شده است.

منبع خبری «نیوز تایم» سوریه نیز گزارش داد که «نیروهای پیشقراول نیروهای مسلح وارد مقر تیپ ۱۳۷ شدند و به این ترتیب نیروهای پیشرو به سوی دیرالزور با نیروهای مستقر در تیپ دست دادند» و عملا محاصره شکسته شد.

منابع محلی در استان دیرالزور نیز توضیح دادند که نیروهای عملیاتی کمتر از ۱۰ کیلومتر با مقر فاصله دارند و بزودی مسیر پیشروی به سوی مقر تیپ کاملا پاکسازی خواهد شد تا رسما خبر شکسته شدن محاصره اعلام شود.

محاصره شهر دیرالزور از ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۴ توسط داعش آغاز شده و ۳ سال و یک ماه و ۲۰ روز طول کشید اما شهر دیرالزور (مرکز استان) با کمک نیروهای مقاومت، هیچ گاه تسلیم داعش نشد و به مقاومت ادامه داد.

همزمان با این اتفاق، بسیاری از مردم شهر به خیابان ریخته و همزمان با اظهار شادمانی منتظر رسیدن کامل نیروهای ارتش هستند.

استاندار دیرالزور در گفت‌وگو با تلویزیون سوریه گفت: مردم در شهر منتظر رسیدن نیروهای ارتش هستند. بزودی پیروزی را در شهر جشن خواهیم گرفت.

وی افزود: داعش دچار نوعی آشفتگی شده و تمرکز روحی خود را از دست داده است.

تلویزیون سوریه نیز گزارش داد که نیروهای ارتش فاصله ۱۴ کیلومتری خود را طی ساعت پیش به کمتر از ۱۰ کیلومتر رسانده‌اند و صفوف دفاعی داعش ضربات مهلکی از جانب ارتش دریافت کرده است.

انتهای پیام/

منبع:فارس

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=11090

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.