اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

اسناد جدید حمایت تل‌آویو از تکفیری‌ها

  • کد خبر : 11072
  • 12 شهریور 1396 - 9:53
اسناد جدید حمایت تل‌آویو از تکفیری‌ها

هاآرتص: اسرائیل در سال جاری ۳۲میلیون دلار به معارض سوری کمک کرده است به گزارش اخبار جهادی، تنها چند روز پس از اینکه نصرالله اعلام کرد اسرائیل برای یتیمان خود گریه می‌کند، مقامات صهیونیستی تأیید کردند کمک‌های زیادی به گروه‌های مسلح تکفیری در سوریه کرده‌اند تا نظام این کشور را ساقط کنند. مسئولان اسرائیلی علناً […]

هاآرتص: اسرائیل در سال جاری ۳۲میلیون دلار به معارض سوری کمک کرده است

به گزارش اخبار جهادی، تنها چند روز پس از اینکه نصرالله اعلام کرد اسرائیل برای یتیمان خود گریه می‌کند، مقامات صهیونیستی تأیید کردند کمک‌های زیادی به گروه‌های مسلح تکفیری در سوریه کرده‌اند تا نظام این کشور را ساقط کنند.

مسئولان اسرائیلی علناً اعتراف کرده‌اند به گروه‌های مسلحی که با دولت سوریه می‌جنگند، کمک و از هفت سال قبل در راستای تقسیم سوریه و سرنگونی دولت بشار اسد تلاش می‌کنند. از اظهارات برخی منابع امنیتی و نظامی در اراضی اشغالی روشن شده که حمایت از گروه‌های مسلح مخالف دمشق تنها به درمان نیروهای زخمی آنها در بیمارستان‌های صهیونیستی محدود نبوده بلکه بسیار فراتر از اینها بوده است.  روزنامه عبری‌زبان هاآرتص به نقل از برخی منابع رسمی و بلندپایه در رژیم صهیونیستی فاش کرد، حمایت نظامی ارائه شده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی به گروه‌های مسلح و مخالف سوری در سال جاری میلادی بیش از ۱۱۵ میلیون شکل معادل ۳۲ میلیون دلار تخمین زده می‌شود. هاآرتص نوشت: ارتش رژیم صهیونیستی ۲۰ میلیون شکل یعنی بیش از ۵‌میلیون دلار از بودجه امسال خود را برای تجهیز و آموزش هیئتی که حدود یک‌سال قبل تحت عنوان «همسایه خوب» برای حمایت از شبه‌نظامیان در سوریه تأسیس شده بود، هزینه کرد.

این روزنامه اسرائیلی درباره نحوه ارسال حمایت‌های نظامی و پزشکی برای شبه‌نظامیان سوری نوشت: افسران و نیروهای امنیتی اداره ارتباطات مرکز «همسایه خوب» با نیروهای ارتباطی بومی در روستاهای واقع در آن سوی مرزها جهت ارسال تجهیزات گفت‌وگو می‌کنند و گاهی نیز سرهنگ ینیف عاشور، فرمانده نیروهای اسرائیلی در ارتفاعات جولان با مسئولان روستاهای مذکور گفت‌وگو کرده و به شرح تجهیزاتی که شبه‌نظامیان سوری ندارند، پرداخت. این اولین‌بار نیست که گزارش‌ها و شواهدی از حمایت صهیونیست‌ها از گروه‌های تروریستی منتشر می‌شود. از زمان آغاز بحران سوریه به ویژه طی دو سال اخیر این روابط بیشتر علنی شده است.

بر اساس گزارشی که سازمان ملل یک سال قبل منتشر کرد نظامیان اسرائیلی با شبه‌نظامیان جبهه النصره شاخه سوری القاعده ارتباط خوبی برقرار کرده‌اند. نه تنها رژیم صهیونیستی بلکه اکثر دولت‌های جهان علیه دمشق متحد شدند تا دولت سوریه را ساقط کنند.  نتیجه تحقیقات «دیلیانا گایتانزیف» خبرنگار بلغاری نشان می‌دهد عربستان سعودی و امارات متحده‌عربی سلاح‌های سنگین را که در اروپای شرقی تولید شده‌اند به وسیله خطوط هوایی دولتی جمهوری آذربایجان به نام «هواپیمایی سیلک‌وی» به دست گروه‌های مسلح تروریست در عراق و سوریه از جمله داعش رسانده‌اند. این خبرنگار به دلیل انتشار این گزارش از کار خود اخراج شد. طبق این گزارش علاوه بر امارات و عربستان، چندین کشور از جمله ارتش امریکا در این اقدام دست داشته‌اند و به این منظور، از واسطه‌ها و اقدامات دیپلماتیک مختلفی استفاده شده تا مبدأ و مقصد انتقال این تسلیحات مخفی باقی بماند.

گروه‌های مسلح در آفریقا از دیگر اهداف انتقال این تسلیحات بوده‌اند. اسناد افشا شده شامل مکاتبات بین وزارت خارجه بلغارستان و سفارت آذربایجان در صوفیه است که به پیوست آن قراردادهای تسلیحاتی و مجوزهای دیپلماتیک مربوط به این حمل و نقل‌هاست.  اما به رغم تمامی این هزینه و حمایت‌هایی که اسرائیل از گروهای تروریستی کرده نتایج کاملاً برخلاف خواست تل‌آویو پیش می‌رود. بشار اسد همچنان در قدرت است و ایران و حزب‌الله نه تنها تضعیف نشده‌اند بلکه قدرتمندتر از قبل ظاهر شده‌اند و برای اولین بار در حال دستیابی به یک مسیر زمینی از تهران تا بیروت هستند. شکست‌های پی‌درپی گروه‌های تروریستی در مناطق مختلف منطقه از جمله مناطق مرزی سوریه و لبنان با نگرانی جدی مقامات اسرائیلی و امریکایی مواجه شده است. مایکل مک فائول سفیر سابق امریکا در روسیه در صحفه توئیتر خود نوشت: «ایران،‌ اسد و پوتین در حال پیروزی در سوریه هستند و شاید هم آنها جنگ را قبلاً برده‌اند.

 

افسردگی[گرفتم]

چند روز قبل نیز بنیامین نتانیاهو به روسیه رفت و ناخواسته از شکست داعش در منطقه ابراز نگرانی کرد چراکه به گفته او باعث می‌شود ایران قدرتمندتر شود. سیدحسن نصرالله در سخنرانی‌ای که پس از پیروزی حزب‌الله بر داعش در مناطق مرزی سوریه و لبنان بیان شد با لحنی کنایه‌آمیز گفت: «آزادسازی دوم (اشاره به پاکسازی مناطق مرزی لبنان و سوریه از وجود تروریست‌ها) و تکمیل این پیروزی در دو سوی جبهه بیشتر باعث رنجش اسرائیل شد. اسرائیل امروز برای یتیمان خود گریه می‌کند و به شکست طرح خود و دوستانش در سوریه اعتراف کرده و به دنبال راهی برای تثبیت موقعیت خود و دور کردن خطرها به کمک دولت امریکا و فشار بر ایران و ملت مظلوم یمن و درخواست از مقامات روسیه است.»

 

امریکا مانع اجرای توافق حزب‌الله

امریکایی‌ها همچنان مانع از اجرای کامل توافق حزب‌الله با تروریست‌های داعش می‌شوند. نیروهای حزب‌الله در عرض یک هفته توانستند حلقه محاصره را برای آخرین تروریست‌های داعش در مناطق مرزی لبنان و سوریه تنگ کنند. پس از این موفقیت حزب‌الله برای مشخص شدن سرنوشت ۹ نظامی لبنانی و همچنین پیگیری بعضی شهدای مقاومت از جمله شهید محسن حججی با داعش وارد توافق شد. بر اساس این توافق حزب‌الله اجازه داد شبه‌نظامیان داعش به دیرالزور واقع در شرق سوریه منتقل شوند و در عوض داعش پیکر شهدا را تحویل می‌دهد اما امریکایی‌ها با استناد به نارضایتی عراق از این توافق طی حملاتی مانع از اجرای کامل این توافق شدند. ائتلاف تحت رهبری امریکا در بیانیه‌ای بامداد شنبه اعلام کرد این ائتلاف اجازه حرکت کاروان داعش به سمت مرز عراق را نخواهد داد. در بیانیه ائتلاف امریکا همچنین آمده است: «ائتلاف به اطلاع روس‌ها رساند که به حکومت سوریه پیام بدهند، ائتلاف انتقال بیشتر پیکارجویان داعش به سمت شرق و مرز عراق را نخواهد پذیرفت.»

 

پیش‌بینی دی‌میستورا

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت که احتمال می‌رود گروه تروریستی داعش در سوریه تا پایان اکتبر شکست بخورد. استفان دی‌میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در مصاحبه با رادیو بی‌بی‌سی گفت که احتمالاً مناطق باقی مانده در اشغال تروریست‌های داعشی در سوریه تا پایان اکتبر سقوط می‌کند. وی افزود: آنچه ما مشاهده می‌کنیم به نظر من سرآغازی برای پایان این جنگ است و آنچه هم‌اکنون نیاز داریم این است که تضمین کنیم پایان جنگ، آغاز صلح باشد. دی‌میستورا گفت که همچنان سه منطقه رقه، دیرالزور و ادلب ناآرام است و احتمال می‌رود ارتش سوریه و روسیه دیرالزور را تا پایان ماه جاری میلادی و چه بسا تا اوایل اکتبر آزاد کنند.

منبع: روزنامه جوان

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=11072

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.