اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ابوجریحه؛ نابغه فاطمیون و حزب‌الله +عکس

  • کد خبر : 10998
  • 09 شهریور 1396 - 11:24
ابوجریحه؛ نابغه فاطمیون و حزب‌الله +عکس

حسن آخوند نامی آشنا برای اهالی زینبیه دمشق است، او اهل افغانستان بود اما در جوار حرم حضرت زینب(س) زندگی می‌کرد. به گزارش اخبار جهادی، حسن آخوند نامی آشنا برای اهالی زینبیه دمشق است، او اهل افغانستان بود اما در جوار حرم حضرت زینب(س) زندگی می‌کرد. زینبیه محله‌ای است در حریم حضرت زینب(س) که اکثرا […]

حسن آخوند نامی آشنا برای اهالی زینبیه دمشق است، او اهل افغانستان بود اما در جوار حرم حضرت زینب(س) زندگی می‌کرد.

به گزارش اخبار جهادی، حسن آخوند نامی آشنا برای اهالی زینبیه دمشق است، او اهل افغانستان بود اما در جوار حرم حضرت زینب(س) زندگی می‌کرد. زینبیه محله‌ای است در حریم حضرت زینب(س) که اکثرا مهاجرین افغانستانی مقیم سوریه در این محله زندگی می‌کنند. بسیاری از جوانان زینبیه اولین کسانی بودند که برای دفاع از حرم بی بی کمربند امنیتی ساختند و به دفاع پرداختند و شهدای زیادی را تقدیم بی بی کردند.

نابغه توپخانه و خمپاره

ابوجریحه از آغاز جنگ وارد ماجرای دفاع از حرم شد، در یکی از ماموریت‌های خطیرش توانست پنج تن از فرماندهان مخالفین شورشی را زنده دستگیر کند و به نیروهای جبهه مقاومت تحویل دهد. حدود سه سال با حزب‌الله لبنان کار کرد و در زمینه سلاح‌های ثقیله(سنگین) آموزش دید و به یک نابغه در زمینه توپخانه و خمپاره تبدیل شد. بعدترها به فاطمیون نزدیک شد و پس از مدت کوتاهی به لشکر پر افتخار فاطمیون پیوست و در زمینه‌های مختلف انجام وظیفه کرد.

همیشه می‌گفت: فاطمیون غریب هستند، این‌ها کسانی هستند که از سرزمین خودشان دورند و اگر اینجا آمده‌اند برای دفاع از اعتقاداتشان است. دوسال و اندی با فاطمیون کار کرد، حالا همه بچه‌های فاطمیون این شیرمرد افغانستانی را با نام ابوجریحه می‌شناختند. همیشه لبخند به لب داشت و هر جا می‌رفت بذر محبت می‌پاشید و همه از هم صحبتی با او لذت می‌بردند.

در آخرین ماموریت پا روی مین گذاشت و بعد به زیباترین شکل عروج کرد، یعنی طوری رفت که نیمی از پیکر خاکی‌اش به آسمان پرواز کرد و نیمی را برای ما به یادگار گذاشت.
تشییع باشکوهی در زینبیه انجام شد و ابوجریحه نیز در کنار سایر شهدای فاطمیون در جوار حضرت زینب(س) آرام گرفت.

پسری به نام پدر

نام او حسن بود و اهالی زینبیه او را با نام حسن آخوند می‌شناختند، دقیقا روز بعد از شهادتش خداوند به او فرزندی عطا کرد، شهادت پدر با تولد پسری زیبا همزمان شد و خانواده به یادبود پدر نام پسرش را حسن گذاشتند تا همه بدانند هر شهیدی که پر می‌کشد، خداوند جای خالی‌اش را پر می‌کند.

کم نبودند کودکانی که قبل از تولد، پدرانشان راهی میادین جنگ شده و در جبهه به شهادت می‌رسیدند و بچه‌ها در اشعارشان خدا را به همین کودکان قسم می‌دادند، کودکانی که از لحظه تولد «فرزند مقاومت» بودند و عنایت خاص خدا با آن‌ها بود. حالا خیلی از همان فرزندان، نسل پدران و مادران امروز را ساخته‌اند. بار دیگر جغرافیای مقاومت  شاهد آن است که چگونه همین داستان دوباره در درخشش نام «مدافعان حرم»، جان گرفته است. شاهد فرزندانی که در کودکی، نوزادی و حتی قبل از تولد، پدران خود را در دفاع از حرم اهل بیت(ع) در جبهه مقاومت اسلامی از دست می‌دهند. فرزندان شهدای مدافع حرم فاطمیون نسل جدیدی را خواهند ساخت. نوزاد ابوجریحه نیز عضوی از این نسل جدید خواهد بود.

منبع: تسنیم
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=10998

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.