اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

قاضی شرعی موصل پروژه زیرزمینی داعش را فاش کرد +تصاویر

  • کد خبر : 10680
  • 23 مرداد 1396 - 10:26
قاضی شرعی موصل پروژه زیرزمینی داعش را فاش کرد +تصاویر

داعش درصدد بوده تا پس از فتح موصل انشعاب‌ها و کانال‌های زیرزمینی آب موصل را به پناهگاه و نقاطی برای خیزش دوباره خود تبدیل کند. نیروهای ویژه پلیس عراق پنجشنبه شب گذشته قاضی ارشد گروه تروریستی تکفیری داعش را در بخش غربی شهر موصل شناسایی و به هلاکت رساندند. بنابر این گزارش،نیروهای امنیتی عراق پس از دریافت اطلاعات […]

داعش درصدد بوده تا پس از فتح موصل انشعاب‌ها و کانال‌های زیرزمینی آب موصل را به پناهگاه و نقاطی برای خیزش دوباره خود تبدیل کند.

نیروهای ویژه پلیس عراق پنجشنبه شب گذشته قاضی ارشد گروه تروریستی تکفیری داعش را در بخش غربی شهر موصل شناسایی و به هلاکت رساندند.

بنابر این گزارش،نیروهای امنیتی عراق پس از دریافت اطلاعات محل اختفای “عبدالستار علی ملقب به ابوالحکم الاعور” قاضی القضات داعش در موصل وی را در تبادل آتش مستقیم به هلاکت رساندند.

به گفته شاهدان عینی وی طی یک ماه اخیر و پس از بازپس گیری کامل شهر از سوی نیروهای نظامی عراقی در یک چاه آب پنهان شده و فقط شب‌ها برای جمع‌آوری غذا از آن بیرون می‌آمد که توسط اهالی منطقه شناسایی و توسط نیروهای پلیس به هلاکت رسید.

وی برای جنایاتی همچون ذبح و تیرباران و شلاق زدن قربانیان داعش اقدام به صدور فتوای به اصطلاح شرعی می‌کرده است اما این تمام داستان و پشت پرده مرگ وی نیست.

 قاضی شرعی موصل چگونه پروژه زیرزمینی «داعش» را فاش کرد؟ +تصاویر

«جسد “ابوالحکم الاعور” قاضی القضات داعش در موصل»

 «فارس مهاجم» یکی از نیروهای امنیتی مطلع که در جریان هلاکت “ابوالحکم الاعور” حضور داشته است در گفت‌وگوی کوتاه با السومریه نیوز اعلام کرده است که پس از شناسایی این شخص و زمانی که وی بیرون از محل اختفای خود بوده و مورد هدف قرار گرفته است،‌ چند تن از نیروهای امن (استخبارات) عراق به تفتیش محل اختفای وی پرداختند که در آنجا چند نقشه و پلان از کانال‌های ورود و خروجی آب‌های زیرزمینی کشف شده است.

وی ادامه می دهد: پس از بررسی این نقشه‌ها مشخص شده که شبکه فاضلاب موصل به طرز عجیبی مورد رصد و اشراف گروهک تروریستی داعش قرار داشته است و بنا بوده تا از آنها به عنوان پناهگاه و نقاط امن استفاده شود.

با نگاه به برخی از اسناد و اخبار که از سوی رسانه‌ها و منابع عراقی منتشر شده است و مبداء آنها اکثراً به سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برمی‌گردد مشخص می‌شود که داعش از بدو ورود به موصل و هر منطقه دیگری؛ به دنبال راه فرار امن برای خود و عناصر میدانی داعش است.

 قاضی شرعی موصل چگونه پروژه زیرزمینی «داعش» را فاش کرد؟ +تصاویر

«کشف تونل زیرزمینی داعش در کنار یکی از انشعابات فاضلاب موصل»

این موضوع تنها به راه فرار موقت ختم نمی‌شود بلکه در اسناد به دست آمده مشخص شده که داعش در پروژه‌ای مشخص به دنبال ساخت پناهگاه‌های زیرزمینی برای اعضاء خود بوده است که از آن به عنوان «معبر امن» نام برده شده است.

برای اثبات این ادعا باید به دستگیری‌ها و اعدام‌های داعش در عراق پس از سال ۲۰۱۴ اشاره کنیم. در سال ۲۰۱۵ شخصی به نام «وسیم عمر» توسط داعش در موصل دستگیر می‌شود و چندین ماه در اختیار این گروهک تروریستی قرار داشته است که پس از آن در ملاء عام اعدام می‌شود.

 قاضی شرعی موصل چگونه پروژه زیرزمینی «داعش» را فاش کرد؟ +تصاویر

«عناصر تسلیم شده داعش در موصل که از فاضلاب‌های زیرزمینی بیرون آمده‌اند»

پس از انتشار این خبر هیچ واکنشی از سوی نیروهای امنیتی و ارتش صورت نگرفت؛ چراکه در ظاهر شخصی که اعدام شده است تنها یکی از اهالی موصل بوده و قاضی شرعی داعش در موصل (ابوالحکم الاعور) جرم جاسوسی برای ارتش عراق را به وی منتسب کرده و نهایتاً اعدام شده است.

واقعیت این است که “وسیم عمر” یکی از کارمندان اداره انرژی موصل بوده است که اشراف خوبی نسبت به حفر چاه‌های زیرزمینی آب (اعم از عمق، مسیرکانال‌ها، مسیر الحاق و اتصال آنها به یکدیگر و غیره) داشته است و داعش پس از شناسایی وی؛ برای اینکه بتواند پروژه زیر زمینی خود را در موصل اجرایی کند او را دستگیر و تخلیه اطلاعاتی کرده و نهایتاً وی را اعدام می‌کند.

 قاضی شرعی موصل چگونه پروژه زیرزمینی «داعش» را فاش کرد؟ +تصاویر

«شناسایی و دستگیری یکی از عناصر داعش از کانال‌های زیرزمینی آب و فاضلاب موصل»

در طول نبرد موصل خصوصاً پس از بیرون راندن و پاکسازی این شهر؛ شاهد بودیم که بسیاری از عناصر داعش به صورت برهنه از چاه‌های آب زیرزمینی بیرون کشیده شدند و این دقیقاً همان پروژه نیمه تمام داعش در موصل بود که پس از دستگیری اخیر قاضی شرعی موصل فاش شد.

منبع: دیدبان
انتهای پیام/

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=10680

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.