اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

گزارش ایندیپندنت از شهر محاصره شده العوامیه

  • کد خبر : 10402
  • 14 مرداد 1396 - 12:06
گزارش ایندیپندنت از شهر محاصره شده العوامیه

روزنامه انگلیسی اندیپندنت گزارشی از وضعیت شهر العوامیه در شرق عربستان منتشر کرده که از سه ماه پیش تحت محاصره و حمله گسترده نیروهای سعودی است. به گزارش اخبار جهادی،روزنامه ایندیپندنت چاپ انگلیس در گزارش امروز خود به قلم “بتان مک رنان” با عنوان “دولت سعودی از سه ماه پیش یک شهر عربستان را محاصره […]

روزنامه انگلیسی اندیپندنت گزارشی از وضعیت شهر العوامیه در شرق عربستان منتشر کرده که از سه ماه پیش تحت محاصره و حمله گسترده نیروهای سعودی است.

به گزارش اخبار جهادی،روزنامه ایندیپندنت چاپ انگلیس در گزارش امروز خود به قلم “بتان مک رنان” با عنوان “دولت سعودی از سه ماه پیش یک شهر عربستان را محاصره کرده”، آورده است: ساکنان محلی اوضاع غیرنظامیان در منطقه شرقی عربستان را شوک برانگیز توصیف می کنند.

این روزنامه نوشت: در تحقیقات نادری که حاوی مصاحبه ساکنان محلی با یک خبرنگار خارجی بوده است، ایندیپندنت از اوضاع شوک برانگیز غیرنظامیان در منطقه شرقی عربستان مطلع شده است.

این منطقه شاهد درگیری نیروهای دولتی سعودی با اهالی شیعه نشین آنجا است.

به نوشته ایندیپندنت، تاریخ منطقه العوامیه به ۴۰۰ سال پیش باز می گردد و اکثریت ساکنان آن شیعه هستند. العوامیه با برخورداری از ۳۰ هزار نفر، در شرق استان القطیف واقع است.

این روزنامه افزود: منطقه العوامیه تحت محاصره است و نیروهای امنیتی در مسیرهای منتهی به آن پست های بازرسی ایجاد کرده اند و درپی درگیری شدید نیروهای امنیتی با اهالی منطقه، تلاش سه ماهه ریاض برای تخلیه آنها (کوچ دادن اجباری مردم) شکست خورده است.

ایندیپندنت نوشت: از آن زمان، اوضاع به سرعت رو به وخامت گذاشته است؛ به گونه ای که اهالی می گویند گلوله باران و عملیات تک تیراندازی باعث شده است که ۲۵ نفر کشته شوند.

این روزنامه افزود: تصاویر گرفته شده از برخی خیابانهای العوامیه نشان می دهد که این خیابانها نظیر صحنه های معمول در سوریه به تلی از آوار و ویرانی تبدیل شده است.

ایندیپندنت به نقل از آدام کوگل پژوهشگر حقوق بشر در سازمان دیده بان حقوق بشر گفت: پیش از این درگیریهای زیادی را در عربستان مستند سازی کرده بودم اما نظیر آنچه اکنون در جریان را قبلا ندیده بودم.

وی افزود: تظاهرات دیده بودم اما هیچ یک از آنها تا این حد به خشونت کشیده نشده بود.

کوگل گفت: جزئیات اندک است اما روشن است که درگیری های شدید و بی سابقه ای (در العوامیه) در جریان است.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=10402

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.