اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حزب‌اللهی‌هایی که فدای لبنان شدند +عکس

  • کد خبر : 10341
  • 12 مرداد 1396 - 10:55
حزب‌اللهی‌هایی که فدای لبنان شدند +عکس

نبرد عرسال به کسانی که حزب‌الله را مشکلی برای لبنان توصیف می‌کردند و خواستار خلع سلاح آن بودند، ثابت کرد که حزب الله گزینه‌ای مستحکم برای حمایت از لبنان در برابر تهدیدات تروریستی و صهیونیستی است. به گزارش اخبار جهادی،مجاهدان مقاومت لبنان قطعاً قبل از سلاح ، خود را به سلاح ایمان و یقین به […]

نبرد عرسال به کسانی که حزب‌الله را مشکلی برای لبنان توصیف می‌کردند و خواستار خلع سلاح آن بودند، ثابت کرد که حزب الله گزینه‌ای مستحکم برای حمایت از لبنان در برابر تهدیدات تروریستی و صهیونیستی است.

به گزارش اخبار جهادی،مجاهدان مقاومت لبنان قطعاً قبل از سلاح ، خود را به سلاح ایمان و یقین به پیروزی مجهز می کنند. آنها هم‌قسم شدند که ننگ وجود گروه‌های تروریستی از ارتفاعات جرود عرسال را ریشه کن کنند و همین کار را هم کردند. آزاد سازی مساحت جغرافیایی ۱۰۰ کیلومتری آنهم در میان ناهمواری ها و پستی و بلندی های صعب العبور و ارتفاعات بلند زیر گرمای شدید آفتاب آن هم از دست گروه تروریستی جبهه النصره شاخه القاعده در لبنان و سوریه کار آسانی نبود، این را بسیاری از تحلیلگران مسائل نظامی و استراتژیک حتی از میان رقبا و دشمنان حزب الله نیز اذعان می کنند. اما الان دیگر حجم و وزنه حزب الله ، قابل مقایسه با گروه های وحشی تروریستی و اتاق های عملیات و برنامه های شیطانی آنها نیست. رویکردهای تروریستی و کمربندهای انتحاری و انغماسی های آنها و خودروهای بمب گذاری شده آنها دیگر برای حزب الله تازگی ندارد و آن ها راه مقابله با این نیروها را طی سالهای گذشته به خوبی فرا گرفته اند.

عناصر مقاومت که مصداق آیه ” مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا” (احزاب ۲۳)  هستند، پیش از این که تفنگ در دست بگیرند ، خود را به سلاح ایمان و تقوا آراسته می‌کنند. آنها به نصرت الهی ایمان دارند و بالاترین سطوح شجاعت و قهرمانی را در جنگ بر ضد دشمن تکفیری که امنیت کشورشان را به بازی گرفته، از خود نشان می دهند.

نبرد عرسال به کسانی که حزب‌الله را مشکلی برای لبنان توصیف می‌کردند و خواستار خلع سلاح آن بودند، ثابت کرد که موسسات نظامی حزب الله و سلاح این حزب گزینه‌ای مستحکم برای حمایت از لبنان در برابر تهدیدات گروه‌های تروریستی ، تکفیری و صهیونیستی است. طبعا این موفقیت بدون هزینه نبوده و نیروهای حزب‌الله در نبرد چند روز گذشته در عرسال تعدادی از بهترین جوانان خود را فدا کرده است تا این پیروزی دلچسب را به دست بیاورد و پرچم پیروزی دلنشین را بر فراز بلندترین قله های منطقه شرقی لبنان به اهتزاز در آورد.

۲۶ نفر از جوانان پاک حزب الله خون خود را در سرزمین عرسال ریختند تا پیروزی را برای کشور رقم بزنند. آن ها شهدای کشور و اعتقاد و رویکرد پاک حزب الله هستند. خانواده های شهدا گرچه از فقدان فرزندان و نزدیک ترین افراد خود ناراحت هستند، اما رضایت خداوند را می طلبند و راضی به سرنوشت فرزندان خود هستند.

مهدی برادر شهید “مهران محمد الطقش” در این رابطه به پایگاه خبری العهد می گوید: یکی از برکات شهادت برادرم مهران و سایر شهدای عرسال، همبستگی ملی است که در کشور ایجاد شده است. این همبستگی مردمی در نتیجه آزادسازی ارتفاعات عرسال صورت گرفته است. جنگ هایی که پیش از این در القصیر و قلمون داشتیم نیز جنگ هایی پیش دستانه برای دفاع از مرزهای لبنان بود.

“محمد عصام سلامه” جوان فلسطینی که ندای مقاومت لبنان را لبیک گفت و در جنگ آزادسازی جرود عرسال به شهادت رسید ، یکی دیگر از این شهیدان بود. مادر این شهید که چندی پیش و در غربت همسرش را نیز در مسیر شهادت از دست داده است ، می‌گوید اگر پدر محمد زنده بود، به فرزندش افتخار می‌کرد. او بود که محمد را به خط مقاومت تشویق کرد و با ثبت نام او در جمعیت کشافه امام مهدی (عج)  او را در این مسیر قرار داد.

مادر شهید می گوید: در جریان جنگ جولای، در حالی که در غربت بودیم ، پدر شهید به علت عدم توانایی در مشارکت در جنگ و دفاع از لبنان گریه می‌کرد و امروز پسرم محمد به وصیت پدر عمل کرد.

مادر شهید که فرزندش را از دست داده، به این پیروزی بزرگ افتخار می کند و می گوید: جوانان از ما و کرامت ما دفاع کردند. خداوند به تمامی مادران شهدا صبر بدهد، همان طور که به من در فراق پسر بزرگم صبر می دهد.

وی می‌گوید که از این پیروزی بسیار خوشحال شده است. او می‌افزاید: پسرم که اصالتا متعلق به شهر حیفا در فلسطین اشغالی است، با همان دشمن می جنگد. دشمن امت عربی که همه لازم است با آن مبارزه کنیم. پسر من فدای سرزمین و آبرو و مقاومت شد. خداوند ان‌شاءالله سید مقاومت را نگه دارد و پیروزهای متوالی را نصیب ما کند.

پدر شهید “حسین علی حمود” در کنار پیکر پاک پسر شهیدش در زمان تشییع می‌گوید که پسرش فدای کشور شده است. او که برادرش را نیز در مبارزه بر ضد اشغالگری دشمن صهیونیستی در جنوب لبنان در سال ۱۹۹۷ از دست داد، می گوید که خداوند در همان سال پسری به وی اعطا می‌کند که نام او را حسین یعنی نام عموی شهیدش می گذارد تا همان راه یعنی راه سید الشهدا (ع ) را برود.

شهید مقاومت که پردازندگان این پیروزی شیرین هستند، و خون خود را در جبهه حمایت از امت اسلام در برابر تروریست های تکفیری فدا کرده اند، شامل افراد زیر هستند:

شهید حسین زهیر سلیم (جواد) از منطقه الغبیری
الشهید حسن علی حمود (رواد) من بلده الطیبه الجنوبیه
شهید حسین علی حمود (جواد) از منطقه بیت لیف
شهید یاسر ایمن شمص از منطقه بعلبک
شهید مهدی محسن رعد از منطقه بعلبک
محمد طالب شعیب از منطقه شرقی سکان تول
شهید محمد علی عسیلی از رشاف
شهید فضل عباس بزی از بنت جبیل
شهید حسین علی اسماعیل از الغبیری
شهید علی محمد المقداد از مقنه
شهید حسین زهیر عساف از منطقه بودای
شهید محمد عصام سلامه از الأوزاعی
شهید حسن سمیر سیف الدین از منطقه لاسا
شهید محمد مهدی عساف از الهرمل
شهید مهران محمد الطقش از الهرمل
شهید محمد حسن العزی از منطقه النبطیه الفوقا
فرمانده شهید جعفر مشیک از کفردان البقاع
شهید حسین عباس المصری از طلیا البقاع
شهید علاء أحمد کرنیب از منطقه حداثا – سکان عرمون
شهید محمد جمیل حسن از الفیکانی البقاع
شهید علی الرضا قاسم عبید از قرحا – عکار
شهید اسماعیل غسان أمهز از منطقه نبحا البقاع
شهید محمد سهیل الحاج حسن از منطقه قصر نبا البقاع
شهید فؤاد وائل بو حرب از إیعات البقاع
شهید قاسم العجمی از منطقه القماطیه
شهید أحمد علی الحاج حسن از شعث البقاع

منبع:مشرق

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=10341

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.