اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سالگرد جنگ ۳۳ روزه؛ روز هفدهم…شکست سنگین دشمن صهیونیست در نبرد میدانی

  • کد خبر : 10204
  • 06 مرداد 1396 - 13:34
سالگرد جنگ ۳۳ روزه؛ روز هفدهم…شکست سنگین دشمن صهیونیست در نبرد میدانی

در هفدهمین روز از تجاوز اسرائیل به لبنان در حالی که موشک‌های مقاومت به آن سوی حیفا می‌ رسید، نیروهای صهیونیست در نبردهای میدانی متحمل تلفات سنگینی شدند.  به گزارش اخبار جهادی ،در هفدهمین روز از تجاوز اسرائیل به لبنان، نیروهای مقاومت با انتقال به مرحله حمله به آن سوی حیفا، شهرک العفوله در ۵۰ […]

در هفدهمین روز از تجاوز اسرائیل به لبنان در حالی که موشک‌های مقاومت به آن سوی حیفا می‌ رسید، نیروهای صهیونیست در نبردهای میدانی متحمل تلفات سنگینی شدند.

 به گزارش اخبار جهادی ،در هفدهمین روز از تجاوز اسرائیل به لبنان، نیروهای مقاومت با انتقال به مرحله حمله به آن سوی حیفا، شهرک العفوله در ۵۰ کیلومتری مرز لبنان با فلسطین اشغالی را برای اولین بار با موشک های خیبر-۱ هدف قرار دادند.

پیروزی مقاومت در نبردهای میدانی

نبردهای میدانی نیز در مثلث بنت جبیل- عیترون- مارون الراس ادامه داشت و در جریان آن اسرائیل خسارت های زیادی متحمل شد از جمله اینکه یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آن برفراز منطقه جبل الباروک منهدم شد.

مقاومت همچنین شهرهای عکا و صفد و پایگاه دالتون و شهرک های شمالی را هدف  حمله موشکی قرار داد و توانست محل استقرار گروهی از نیروهای اسرائیلی را در محور جنوبی مارون الراس به محاصره در آورده و آن را زیر آتش توپخانه ای قرار دهد.

شکست و عقب نشینی نیروهای اسرائیلی

شدت درگیری ها در بنت جبیل- عیترون و مارون الراس موجب وارد آمدن خسارت های سنگین به نیروهای اسرائیلی و انهدام تانک ها و زره پوش های آنان و در نتیجه شکست و عقب نشینی به سمت بنت جبیل شد.

متوسل شدن اسرائیل به حملات علیه غیر نظامیان

در این شرایط دشمن بار دیگر سیاست حمله به غیرنظامیان را در پیش گرفت و در شهرک های حداثا، کفرجوز، یاطر و دیر قانون به بمباران و تخریب منازل بر سرساکنان آن اقدام کرده و مرتکب جنایتی شد که در اثر آن حدود ۲۰ غیر نظامی از اهالی این شهرک ها جان باختند.

در این میان بقاع غربی هدف شدیدترین حملات هوایی قرار گرفت به این معنی که سه ساعت زیر آتش قرار داشت و هر پنج دقیقه یک بار بمباران انجام می شد.

در این شرایط رزمندگان این پیام معروف را برای سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله ارسال کردند که در آن آمده بود: ما در طول مرزهای فلسطین اشغالی و در تمام نقاط جنوب لبنان پابرجا هستیم و بر این قول که مانند صاعقه بر سر صهیونیستت ها فرود خواهیم آمد، وفاداریم.

ما سلاح شیخ راغب و وصیت سید عباس هستیم و به عهد و پیمانی که با شما و تمام شهداء بسته ایم، وفاداریم.

ما آزادی سمیر القنطار، نسیم نسر، یحیی سکاف و محمد فرا و تمام اسیران هستیم، ما آزادی مزارع شبعا و تپه های کفرشوبا و هر وجب از خاک لبنان عزیزیم و خود را فدای ملت سرافراز لبنان می کنیم.

شکست نظامی حزب الله محال است

فرمانده نیروهای بین المللی مستقر در جنوب لبنان در آن زمان در گفت وگو با روزنامه تایمز لندن اظهار داشت: نمی توان حزب الله را از نظر نظامی شکست داد… پس از دو هفته نبرد شدید هنوز حزب الله مقتدر است و فقط راه حل سیاسی ضامن یکسره کردن موضوع سلاح حزب الله است.

هشدار نبیه بری به سران عرب

از سوی دیگر نبیه بری رئیس پارلمان لبنان با انتقاد از موضع کشورهای عربی، از سران عرب خواست به این موضوع توجه داشته باشند که اوضاع جاری در جنوب لبنان آخرین روزنه های امید در راه صلح فراگیر در منطقه است و اگر این فرصت از بین برود جایگزین حتمی آن جنگ های پی در پی و حتی کودتاهای مداوم  در خاورمیانه است.

سلیم الحص نخست وزیر سابق لبنان نیز در ارزیابی موضع حسنی مبارک رئیس جمهور وقت مصر گفت: از مبارک درخواست جنگ برای دفاع از لبنان نکرده و نخواهیم کرد لبنان توان دفاع از خود را دارد، اما انتظار یک کلمه و نه جنگ در دفاع از کودک لبنانی را داشتیم که با سلاح کشتار جمعی اسرائیل کشته شد؛ سلاحی که آمریکا در اختیار اسرائیل  قرار می دهد حال آنکه رئیس جمهور مصر به دنبال جلب رضایت واشنگتن است .

شیخ علی جمعه مفتی مصر نیز گفت، با  تجاوز اسرائیل به لبنان دفاع لبنانی ها از وطن خود مجاز است و حزب الله از کشورش دفاع می کند و آنچه انجام می دهد، تروریسم نیست.

موضع ضد و نقیض جنبلاط در برابر مقاومت

ولید جنبلاط نماینده پارلمان لبنان نیز در موضع گیری ضد و نقیض اظهار داشت: حزب الله توانست شکوه اسرائیل را بشکند، اما سید حسن نصرالله این پیروزی را به چه کسی هدیه می کند؟ به دولت لبنان و یا سوریه و یا ایران تا شروط گفت وگو بر آوارهای لبنان بهتر شود؟

جرج بوش رئیس جمهور وقت آمریکا و تونی بلر نخست وزیر انگلیس تاکید کردند، هدف کنونی جلوگیری از خشونت و اعطای اختیارات به نیروهای چند ملیتی است و این لحظه ای مهم در تاریخ خاورمیانه به شمار می آید.

اتهام زنی بوش به حزب الله

بوش اظهار داشت: به دلیل تجاوز حزب الله به اسرائیل، لبنان متحمل درد و رنج بزرگی شده است و بسیاری از فلسطینی ها نیز به دلیل اینکه حماس در تلاش برای مانع تراشی در مسیر دموکراسی است، رنج می برند.

بلر نیز گفت: هدف فقط توقف تجاوزات کنونی در لبنان و اسرائیل نیست بلکه در پیش گرفتن یک راهبرد برای تمام منطقه است که بر اساس آن دولت لنبان بر سراسر خاک این کشور تسلط داشته و آنطور که خود و مردمش می خواهند، یک کشور دموکراتیک باشد.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=10204

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.