اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

رقم خوردن معادلات جدید در جنگ یمن

  • کد خبر : 10185
  • 06 مرداد 1396 - 11:24
رقم خوردن معادلات جدید در جنگ یمن

اکنون ارتش و کمیته های مردمی یمن پس از ۲ سال پایداری، به وزن بزرگی در معادلات منطقه و بین‌المللی تبدیل شده‌اند. به گزارش اخبار جهادی به نقل از روزنامه الثوره یمن، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن پس از شلیک نخستین موشک «بُرکان ۲» به پالایشگاه نفت در استان ینبع عربستان به مرحله […]

اکنون ارتش و کمیته های مردمی یمن پس از ۲ سال پایداری، به وزن بزرگی در معادلات منطقه و بین‌المللی تبدیل شده‌اند.

به گزارش اخبار جهادی به نقل از روزنامه الثوره یمن، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن پس از شلیک نخستین موشک «بُرکان ۲» به پالایشگاه نفت در استان ینبع عربستان به مرحله پس از ریاض منتقل شده اند. پالایشگاه نفت در استان ینبع عربستان ۱۰۰۰ کیلومتر از مرزهای یمن با عربستان فاصله دارد. این عملیات به فرمان سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر گروه مردمی انصارالله یمن آغاز شد. عبدالملک الحوثی با سخنرانی خود که در آن گفته بود ارتش و کمیته های مردمی می توانند نقش رهبری را بازی کنند و اکنون با اعتماد کامل مولفه های اقدام راهبردی برای حمله را در اختیار دارند، معادلات جدیدی را ترسیم کرد.

اکنون با این معادله آتش نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به همه مناطق راهبردی عربستان خواهد رسید. قدرت موشکی یمن با صدور بیانیه‌ای پس از هدف قرار دادن پالایشگاه نفت استان ینبع عربستان با موشک های بالستیک دور برد «بُرکان ۲» تاکید کرد پالایشگاه های نفت عربستان هدف نیروهای نظامی یمن قرار خواهد گرفت. او از شرکت های خارجی فعال در پالایشگاه های عربستان خواست چمدان خود را آماده و این کشور را ترک کنند.  این نشان می دهد تنش ها در عرصه های مهم و راهبردی در عمق عربستان مثل جیزان، نجران و عسیر افزایش خواهد یافت. سرهنگ عزیز راشد سخنگوی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن گفت عملیات آینده بسیار سنگین خواهد بود و در صورتی که عربستان به جنگ خود علیه یمن پایان ندهد مناطق راهبردی این کشور هدف قرار خواهد گرفت.

اعلام مرحله پس از ریاض توسط عبدالملک الحوثی که با حمله موشکی به پالایشگاه نفت ینبع آغاز شد معادله جنگ در مرزها را تغییر داد و اکنون تاسیسات راهبردی عربستان به ویژه پالایشگاه های نفت، پادگان های نظامی و شرکت های مالی و اقتصادی در عمق عربستان هدف قرار خواهند گرفت. این دستاورد راهبردی برای مردم مقاوم یمن در برابر ائتلاف جنگ علیه یمن به سردمداری عربستان به شمار می رود. معادله ای که فرمانده گروه مردمی انصارالله و این گروه در آن وارد شده اند، عربستان، آمریکا، رژیم صهیونیستی و دیگر اعضای ائتلاف حمله یمن، نهادهای نظامی و راهبردی آنها را در وضعیت جدیدی وارد خواهد کرد.

عربستان پس از سپری شدن بیش از دو سال و ۴ ماه از حمله به یمن نتوانسته است کار را به سود خود یکسره کند. هنوز هم ارتش و کمیته های مردمی یمن دارای قدرت و پویایی بالایی هستند و می توانند تاسیسات عربستان را در ینبع و ریاض هدف قرار دهند. تهدید به هدف قرار دادن عمق عربستان توسط ارتش و کمیته های مردمی انصارالله در مرحله پس از ریاض آمریکا و عربستان در برابر گزینه های تازه و سختی قرار خواهد داد.

عکس العمل موشکی نیروهای یمن در برابر حمله های عربستان، به ائتلاف حمله به یمن نشان داد  ارتش و کمیته های مردمی دارای اعتماد به نفش و آرامش هستند. از این رو، عربستان و آمریکا با مرحله تازه‌ای روبرو خواهند شد که با گذشته متفاوت خواهد بود. در این مرحله یمن قدرت بازدارندگی خود را بر عربستان تحمیل خواهد کرد و عربستان را مجبور خواهد کرد که در رفتار خصمانه خود احتیاط بیشتری داشت باشد. قدرت مقاومت یمن که دشمنان طی دو سال و ۴ ماه گذشته برای فروپاشی آن تلاش می کردند اکنون در هر گونه معادلات منطقه‌ای و بین المللی به وزنه بزرگی تبدیل شده است.

منبع: تسنیم
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=10185

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.