اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

جبهه‌النصره تسلیم خواسته‌های «مقاومت» شد/ «حزب‌الله» درس مذاکره داد + نقشه میدانی

  • کد خبر : 10188
  • 06 مرداد 1396 - 11:26
جبهه‌النصره تسلیم خواسته‌های «مقاومت» شد/ «حزب‌الله» درس مذاکره داد + نقشه میدانی

سرکرده جبهه النصره با شکست فضاحت بار در میدان نبرد خواستار خروج از منطقه و انتقال به استان ادلب است. به گزارش اخبار جهادی،پس از نزدیک به یک هفته از شروع عملیات در مرزهای مشترک لبنان و سوریه در نهایت عناصر تروریستی جبهه النصره شکست را در مقابل نیروهای مقاومت حزب الله لبنان پذیرفتند و […]

سرکرده جبهه النصره با شکست فضاحت بار در میدان نبرد خواستار خروج از منطقه و انتقال به استان ادلب است.

به گزارش اخبار جهادی،پس از نزدیک به یک هفته از شروع عملیات در مرزهای مشترک لبنان و سوریه در نهایت عناصر تروریستی جبهه النصره شکست را در مقابل نیروهای مقاومت حزب الله لبنان پذیرفتند و در مذاکرات هم به شروط  جبهه مقاومت تن دادند.

عناصر تروریستی در حالی خواسته های حزب الله را در مذاکرات غیر مستقیم پذیرفتند که در میدان نبرد بیش از ۹۰درصد مناطق تحت اشغال خود را در قلمون غربی سوریه و جرود عرسال لبنان از دست دادند و در دو منطقه « وادی الحمید و الملاهی» محاصره شدند.

یک منبع میدانی به جزئیات برقرای توافق در جرود عرسال اشاره کرد و گفت: ابو مالک التلی، سرکرده جبهه النصره با شکست فضاحت بار در میدان نبرد حالا خواستار خروج از منطقه و انتقال به استان ادلب است.

این منبع میدانی با بیان این که از ساعت ۶ صبح به وقت محلی آتش بس در منطقه برقرار شده، افزود: تروریست ها ساعت ۴ بامداد امروز از طریق واسطه های خود پیام دادند که تسلیم خواهند شد.

وی گفت: مدت زمان برقرای آتش بس در جرود عرسال لبنان ۳ روز است و تروریست ها باید در این مدت به همراه خانواده هایشان از منطقه خارج شوند.

این منبع میدانی خاطرنشان کرد: تعداد تروریست ها ۱۸۵ نفر است و آنان حق حمل هیچ گونه ای سلاحی را در زمان انتقال به استان ادلب ندارند و باید تمامی تجهیزات نظامی خود را به نیروهای مقاومت حزب الله تحویل دهند.

این منبع میدانی گفت: گروه تروریستی جبهه النصره همچنین پذیرفته پیکرهای شهدای جبهه مقاومت را هم تحویل دهد و ۴ تن از اسرای حزب الله را آزاد کند.

وی افزود: « محمد یاسین، حسن طه و محمد شعیب» سه اسیر نیروهای مقاومت هستند که تا ساعاتی دیگر از چنگال عناصر تروریستی آزاد می شوند.

این سه نیروهای مقاومت حزب الله در جریان درگیری ها در حلب سوریه به اسارت عناصر تروریستی جبه النصره درآمدند.یک تن دیگر از نیروهای مقاومت حزب الله هم که در جریان درگیری های جرود عرسال اسیر شد در جریان توافق به آغوش نیروهای مقاومت حزب الله باز خواهد گشت.

یک فرمانده میدانی دیگر هم در مناطق مرزی لبنان و سوریه در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: تاکنون دو مسیر برای انتقال تروریست ها در نظر گرفته شده که مسیر نخست انتقال از جرود عرسال به سمت جرود فلیطه در خاک سوریه و سپس ادامه مسسر از جاده بین الملی حمص – حماه و در نهایت ادلب است.

این منبع مطلع به مسیر دوم انتقال تروریست ها هم اشاره کرد و افزود: تروریست ها می توانند از غرب جرود عرسال و منطقه البقاع شمالی به منطقه « قاع» منتقل شوند و با ورود به خاک سوریه از طریق شهر القصیر به سمت استان های حمص، حماه و در نهایت ادلب حرکت کنند.

 مجموع مساحت تحت اشغال عناصر تروریستی جبهه النصره در مرزهای غربی استان دمشق و جرود عرسال لبنان ۱۰۰ کیلومتر مربع است که تاکنون ۹۳ کیلومتر مربع به طور کامل پاکسازی شده است.

منبع:مشرق

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=10188

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.