اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سالگرد جنگ ۳۳ روزه؛ روز پانزدهم…ترانزیت موشک‌های هوشمند آمریکایی برای ترور رهبران حزب الله

  • کد خبر : 10168
  • 04 مرداد 1396 - 12:57
سالگرد جنگ ۳۳ روزه؛ روز پانزدهم…ترانزیت موشک‌های هوشمند آمریکایی برای ترور رهبران حزب الله

در حالی که تجاوز تیپ ویژه ارتش رژیم صهیونیستی به بنت جبیل به کشتارگاهی برای نیروهای آنها تبدیل شد، آمریکا ترانزیت موشک‌های هوشمند خود برای انهدام مقرهای رهبران حزب الله را تسریع کرد. به گزارش اخبار جهادی،پانزدهمین روز از تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان شاهد شکست خفت‌بار یگان نخبه ارتش رژیم صهیونیستی بود. در این […]

در حالی که تجاوز تیپ ویژه ارتش رژیم صهیونیستی به بنت جبیل به کشتارگاهی برای نیروهای آنها تبدیل شد، آمریکا ترانزیت موشک‌های هوشمند خود برای انهدام مقرهای رهبران حزب الله را تسریع کرد.

به گزارش اخبار جهادی،پانزدهمین روز از تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان شاهد شکست خفت‌بار یگان نخبه ارتش رژیم صهیونیستی بود. در این روز تیپ ویژه گولانی ارتش در منطقه صف الهوا در بنت جبیل گرفتار کمین نیروهای مقاومت شد که در نتیجه آن ده‌ها نفر از عناصر این تیپ کشته و زخمی شدند. از جمله کشته‌شدگان معاون تیپ بود که سلاحش نیز شکست و به غنیمت نیروهای مقاومت اسلامی لبنان درآمد. نیروهای مقاومت همچنین موفق شدند در این درگیری‌ها تعداد از تانک های مرکاوای رژیم صهیونیستی را در محورهای مرزهای جنوبی لبنان با سرزمین‌های اشغالی منهدم کنند.

نیروهای رژیم اشغالگر قدس شب ۲۵ جولای اعلام کردند که شهر بنت جبیل را اشغال کرده اند، اما نیروهای این رژیم صبح هنگام وقتی از خواب بیدار شدند با کمین مستحکم نیروهای مقاومت مواجه شوند که تجمعات انسانی و خودروهای آنها را هدف قرار داده بود. در نتیجه این کمین درگیری‌های سختی در منطقه صف الهواء به وقوع پیوست و در نتیجه آن  نیروهای مقاومت موفق شدند ده‌ها تن از نظامیان صهیونیست را ساقط کنند.

رژیم صهیونیستی به کشته شدن هفت تن از نظامیان و زخمی شدن ۲۲ نفر دیگر اعتراف کرد. این در حالی بود که برخی منابع داخل سرزمین‌های اشغالی تعداد کشته ‌شدگان را بالغ بر ۱۴ نفر و زخمی‌ها را ۱۶ نفر اعلام کرد که همگی آنها از تیپ ویژه گولانی و نیروهای اطلاعاتی بودند. همچنین در محورهای بنت جبیل و عیترون و مارون الرأس چندین تانک مرکاوای رژیم صهیونیستی منهدم شد. مقاومت اسلامی لبنان در عین حال موشک باران شهرک‌های صهیونیست‌نشین را متوقف نکرد و بالغ بر ۱۳۰ موشک به شهرهای حیفا و عکا و کرمل و صفد اصابت کرد که در نتیجه این موشک ها ۳۱ شهرک نشین صهیونیست کشته و زخمی شدند.

در ابعاد سیاسی نیز در رم پایتخت ایتالیا کنفرانسی تحت عنوان کمک به لبنان با حضور وزرای خارجه ۱۴ کشور برگزار شد. فؤاد سنیوره نخست وزیر لبنان در نشست افتتاحیه این کنفرانس سخنرانی کرد و خواستار آتش بس فوری و آزادی اسرا و افراد ربوده شده لبنانی و اسرائیلی از طریق کمیته جهانی صلیب سرخ عقب ‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی به پشت خط آبی و بازگشت آوارگان به روستاها شد. وی تأکید کرد که اوضاع مزارع شبعا و ارتفاعات کفرشوبا نیز باید زیر نظر سازمان ملل متحد باقی بماند تا روند ترسیم مرزها و بسط حاکمیت دولت لبنان در این مناطق انجام شود. کنفرانس مذکور در بیانیه پایانی خود تنها به دعوت برای تلاش جهت رسیدن به آتش‌بس فوری و اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی و توافق طائف بسنده کرد.

در ابعاد منطقه‌ای و سیاسی نیز محمد رعد رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در کنفرانسی مطبوعاتی تأکید کرد که دولت آمریکا از طریق مشارکت در کنفرانس روم تلاش دارد وحشیگری خود را که به وضوح از طریق حمایت از جنگ تجاوزطلبانه صهیونیست‌ها ضد مقاومت نمایان است را سرپوش بگذارد. این در حالی است که آمریکا رژیم صهیونیستی را با سلاح و موشک تجهیز می کند تا لبنان را تخریب کند.

حسنی مبارک رئیس‌جمهور مصر نیز در اظهاراتی تأکید کرد که مصر در جنگ بر ضد اسرائیل برای دفاع از لبنان و حزب‌الله وارد عمل نخواهد شد. وی ابراز داشت آمادگی هزینه کردن بودجه ملت برای جنگی که جنگ مصر نیست را ندارد. مبارک افزود: کسانی که خواستار ورود مصر به این جنگ برای دفاع از لبنان و حزب‌الله هستند نمی‌دانند که زمان ماجراجویی‌های خارجی به پایان رسیده است.

در ابعاد مردمی نیز تظاهرات گسترده‌ای در مصر در محکومیت مواضع حسنی مبارک و سایر حاکمان عرب نسبت به تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان برگزار شد. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات با برافراشتن پلاکاردهایی خواستار موشک باران تل آویو از سوی حزب الله شدند. آنها همچنین سقوط حاکمیت حسنی مبارک و اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از قاهره را شعار دادند.

در همین رابطه روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف نیز در مطلبی نوشت که آمریکا در ارسال موشک‌های هوشمند به وزن ۲۳۰۰ کیلوگرم برای تحویل به رژیم صهیونیستی تسریع کرده و آنها را از طریق فرودگاه های انگلیس منتقل کرده است تا از این موشک‌ها برای هدف قرار دادن اتاق های زیر زمینی رهبران مقاومت در لبنان استفاده شود.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=10168

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.