اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

گذرگاه «نصیب»؛ مهمترین مانع توافق نهایی آتش‌بس جنوب سوریه

  • کد خبر : 10149
  • 29 تیر 1396 - 15:00
گذرگاه «نصیب»؛ مهمترین مانع توافق نهایی آتش‌بس جنوب سوریه

معارضان حاضر در جنوب سوریه از چند روز پیش برای مذاکره با فرستاده ویژه آمریکا در سوریه وارد اردن شده اند و گویا مسئله سیطره بر گذرگاه مرزی نصیب مهمترین چالش در این مذاکرات است. به گزارش اخبار جهادی،مسئله سیطره بر گذرگاه مرزی «نصیب» میان اردن و سوریه پیچیده‌ترین مسئله در برابر سرکرده‌های گروههای معارضی […]

معارضان حاضر در جنوب سوریه از چند روز پیش برای مذاکره با فرستاده ویژه آمریکا در سوریه وارد اردن شده اند و گویا مسئله سیطره بر گذرگاه مرزی نصیب مهمترین چالش در این مذاکرات است.

به گزارش اخبار جهادی،مسئله سیطره بر گذرگاه مرزی «نصیب» میان اردن و سوریه پیچیده‌ترین مسئله در برابر سرکرده‌های گروههای معارضی است که در جنوب سوریه حضور دارند و اکنون برای نگارش نهایی توافق دائمی آتش‌بس با دولت سوریه به اردن رفته‌اند و از سه روز پیش با «مایکل راتنی» فرستاده ویژه آمریکا در سوریه نشست برگزار میکنند.

روزنامه «الغد» اردن گزارش داد که بر سر سایر مسائل تقریبا شبه توافقی صورت گرفته است، ولی موضوع این گذرگاه، حجم بیشتر مذاکرات معارضان با طرف آمریکایی را به خود اختصاص داده است؛ چرا که این گذرگاه اولویت اقتصادی برای دولت سوریه است.

اردن نیز که در میان معارضان حاضر در جنوب سوریه ذی نفوذ است، میکوشد که این مسئله حل شود. «امان» تأکید دارد که پرچم سوریه در این گذرگاه برافراشته شود، مشروط به اینکه کارمندان بی طرفی اداره آن را بر عهده گیرند ولی سیطره نظامی بر آن در دست معارضان باشد.

به گزارش الغد، معارضان در جریان نشست با نماینده آمریکا تأکید دارند که باید طی چند مرحله با دولت سوریه آتش بس دائم برقرار کنند، ولی بشار اسد در قدرت نباشد و نیروهای خارجی در جنوب سوریه حضور نداشته باشند.

مسئله دیگری که در این مذاکرات مطرح شده، مربوط به حضور گروه تروریستی «جبهه فتح الشام» (جبهه النصره سابق) است که در جنوب سوریه حضور دارد و این توافق آتش بس را قبول ندارد.

گفته میشود که النصره باید به همراه عناصر خود عازم ادلب در شمال سوریه شوند، یا اینکه نبردی برای ریشه‌کن کردن این گروه آغاز شود.

سرکرده های معارض در این دیدار مسائلی از جمله استقرار نیرهای نظارتی در منطقه جنوب و تشکیل مرکز مراقبت را بررسی کردند.

«محمد المومنی» وزیر اطلاع رسانی اردن تأکید کرد که «مکانیزم نظارت بر توافق آتش بس در جنوب سوریه در مراحل پایانی نگارش خود قرار دارد» ولی هیچ اشاره‌ای به نشست معارضان دراین کشور نکرد.

راتنی نیز با اعلام اینکه هدف از توافق آتش بس در جنوب سوریه توقف خشونت و نجات جان مردم سوریه است، مدعی شد که کشورش به تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال سوریه پایبند است و همه مذاکرات پیرامون جنوب این کشور باید بر همین اساس باشد.

توافق آتش بس در جنوب سوریه یکشنبه دو هفته پیش اجرایی شد و شامل استانها سویداء، درعا و قنیطره است.

صبح امروز نیز شماری از نیروهای روسیه برای استقرار در منطقه آتش‌بس وارد استان درعا در جنوب سوریه شدند.

منبع:فارس

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=10149

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.