اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سالگرد جنگ ۳۳ روزه؛ روز ششم… حماسه آفرینی حزب الله و توطئه‌های داخلی و خارجی علیه آن

  • کد خبر : 10117
  • 27 تیر 1396 - 15:19
سالگرد جنگ ۳۳ روزه؛ روز ششم… حماسه آفرینی حزب الله و توطئه‌های داخلی و خارجی علیه آن

روز ششم جنگ ۳۳ روزه اسرائیل علیه لبنان با توطئه داخلی و خارجی علیه مقاومت حزب الله همراه بود تا جایی که برخی در داخل آن را به ماجراجویی بر سر سرنوشت کشور متهم کردند. به گزارش اخبار جهادی،در ششمین روز جنگ تابستان ۲۰۰۶ علیه لبنان معروف به جنگ ۳۳ روزه، مقاومت لبنان به جای […]

روز ششم جنگ ۳۳ روزه اسرائیل علیه لبنان با توطئه داخلی و خارجی علیه مقاومت حزب الله همراه بود تا جایی که برخی در داخل آن را به ماجراجویی بر سر سرنوشت کشور متهم کردند.

به گزارش اخبار جهادی،در ششمین روز جنگ تابستان ۲۰۰۶ علیه لبنان معروف به جنگ ۳۳ روزه، مقاومت لبنان به جای اینکه شاهد تحقق همبستگی در مقابله با دشمن و حفظ عزت ملی باشد، با مجموعه توطئه های داخلی و خارجی روبه روشد.

اتهام زنی به مقاومت در داخل لبنان

در این میان برخی در داخل لبنان مقاومت را به ماجراجویی بر سر سرنوشت کشور متهم کردند، اما مقاومت موضع دیگری داشت و در راستای حفظ شرافت لبنان و حمایت از ملت مقر فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی را هدف حمله قرار داد.

حمله شیمیایی اسرائیل به کاروان غیرنظامیان

در آن روز جنگنده های اسرائیل با استفاده از بمب های شیمیایی کاروان اهالی شهرک الرمیله که در حال ترک خانه های خود بودند، هدف قرار دادند که شهادت ۱۲ غیرنظامی و مجروح شدن تعداد زیادی از آنان را به دنبال داشت.

همچنین جنگنده های اسرائیلی در همان روز یک پادگان ارتش در منطقه الجمهور را هدف قرار دادند که موجب شهادت ۱۱ سرباز از جمله چهار افسر شد و در اثر آن تعدادی سرباز و غیرنظامی نیز مجروح شدند.

ادامه سیاست‌های ویرانگر اسرائیل علیه زیرساخت‌های لبنان

نیروهای اشغالگر همچنان سیاست تخریب زیر ساخت های لبنان را ادامه داده  و در همین راستا هواپیماهای اسرائیلی بار دیگر فروگاه بین المللی بیروت را زیر آتش گرفتند و باقیمانده انبارهای سوخت را بمباران کردند و علاوه بر این بندر بیروت را با قایق های جنگی هدف قرار داد و در بخش دیگری از حملات خود کارخانه چوب در الشویقات را مورد حمله قرار داد و یک کارخانه تولید شیر را نیز در شهرک حوش سنید تخریب کردند.

حمله به ایستگاه توزیع گاز در شهرک تعنایل از دیگر اهداف جنگنده های اسرائیلی در روز ششم جنگ بود.

نکته قابل توجه اینکه فواد السنیوره نخست وزیر لبنان مواضع شرم آور و خفت باری در قبال تجازوات اسرائیل اتخاذ و مقاومت را به ماجراجویی متهم کرد که به ادعای او  موجب شد لبنان در وضعیت دشواری قرار بگیرد.

پیام کتبی سنیوره به سران عرب علیه مقاومت

وی همچنین بازخواست مقاومت به دلیل دفاع از خاک و آبرو و شرف آن را خواستار شد و با ارسال نامه های کتبی به پادشاهان و سران کشورهای عربی و اسلامی تلاش کرد روحیه مقاومت را تضعیف کند.

او در این نامه ها واقعیت اوضاع لبنان را از نگاه خود شرح داد و اظهار داشت: تجاوز اسرائیل لبنان را به ۵۰ سال قبل باز می گرداند.

ماجراجوی غیرمسئولانه؛ اتهام سعد الحریری علیه مقاومت

همچنین سعد الحریری نماینده پارلمان در گفت وگو با روزنامه عکاظ عربستان گفت: کسانی که ماجراجویی می کنند به دلیل همین ماجراجویی های غیر مسئولانه ما را در وضعیت دشواری قرار دادند از همین رو بازخواست کسانی را که لبنان را با بحرانی بی حاصل روبه رو کردند، خواستاریم.

واکنش مقاومت به تجاوزات اسرائیل

در این میان مقاومت اسلامی به دفاع از سراسر لبنان حتی کسانی که این اتهامات را علیه آن وارد کرده بودند، ادامه داده و شهرک های اسرائیلی را با سیلی از موشک ها هدف قرار داد و در این راستا با استفاده از موشک های «رعد-۲» و «رعد-۳» به شهر حیفا حمله کرد و مقر فرماندهی منطقه شمالی ارتش اشغالگر را در صفد و مقر عملیات هوایی آن در شهرک میرون را هدف حملات هوایی قرار داد و علاوه بر این موشک های مقاومت به شهر عکا و کرمائیل اصابت کرد.

متاسفانه موضع داخلی لبنان با درخواست شورای خاخام های یهودی همراه بود مبنی بر اینکه فراخوان کشتن غیرنظامیان در لبنان وغزه را با استناد به اینکه «تورات قتل کودکان و زنان را در زمان جنگ مجاز می داند» صادر کرد.

ناتوانی شورای امنیت در پایان جنگ علیه لبنان

در این شرایط شورای امنیت به منظور بررسی اوضاع لبنان تشکیل جلسه داد اما به دلیل پافشاری آمریکا بر مسئولیت دولت لبنان برای خلع سلاح حزب الله  نتوانست برای توقف جنگ تصمیمی بگیرد.

در آن زمان جان بولتون نماینده آمریکا در سازمان ملل بار دیگر اظهار داشت: این حق اسرائیل است که از خود دفاع کند و باید پیش از آتش بس به دنبال دلایل این درگیری ها باشیم.

از سوی دیگر با توجه به مواضع داخلی لبنان در یاری نکردن مقاومت، ایهود اولمرت نخست وزیر وقت اسرائیل امیدوار بود به منظور مقابله با «محور شر» با لبنان ائتلاف تشکیل دهد و شروط خود را برای آتش بس به شرح زیر اعلام کرد:

  • آزادی  دو سرباز اسیر اسرائیلی.
  • استقرار ارتش لبنان در سراسر نقاط جنوبی این کشور.
  • اجرای قطعنامه ۱۵۵۹ از جمله خلع سلاح حزب الله.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=10117

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.