اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

یک کیلومتر تا محاصره غده سرطانی دمشق + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 10108
  • 26 تیر 1396 - 10:38
یک کیلومتر تا محاصره غده سرطانی دمشق + نقشه میدانی و عکس

نیروهای سوری و مقاومت در ادامه عملیاتی را در حومه منطقه المامونیه انجام دادند و پس از درگیری های سنگین توانستند مناطق جنوبی را از وجود عناصر تروریستی پاکسازی کنند. به گزارش اخبار جهادی، عملیات نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در غوطه شرقی دمشق برای پاکسازی کامل محله « عین ترما» و محاصره […]

نیروهای سوری و مقاومت در ادامه عملیاتی را در حومه منطقه المامونیه انجام دادند و پس از درگیری های سنگین توانستند مناطق جنوبی را از وجود عناصر تروریستی پاکسازی کنند.

به گزارش اخبار جهادی، عملیات نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در غوطه شرقی دمشق برای پاکسازی کامل محله « عین ترما» و محاصره محله « جوبر» همچنان ادام دارد و در جدید ترین پیشروی ها، مواضع نیروهای متحد در حومه کارگاه گوشت تثبیت شد. این منطقه در غرب میدان راهبردی عقده (مثلث مرگ) واقع شده است.

نیروهای سوری و مقاومت در ادامه عملیاتی را در حومه منطقه المامونیه انجام دادند و  پس از درگیری های سنگین توانستند مناطق جنوبی را از وجود عناصر تروریستی پاکسازی کنند. عملیات در جنوب منطقه المامونیه برای پاکسازی حومه مسجد الفرقان، عمر و مدرسه ادیب ادامه دارد. از سویی دیگر نیروهای سوری و مقاومت از محور شمالی میدان عقده در حال پیشروی به سمت حومه مسجد التقوی هستند تا فاصله خود را با پل راهبردی « زملکا» به حداقل کاهش دهند.

در صورتی که نیروهای متحد در این محور بتوانند به این پل راهبردی برسند، تروریست ها در محله جوبر محاصره می شوند و بخش نخست عملیات با موفقیت به پایان می رسد. نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت حزب الله تاکنون مناطق مهمی را در حومه میدان « عقده» (مثلث مرگ غوطه شرقی دمشق) پاکسازی کرده اند و خود را به یک کیلومتری پل زملکا رسانده اند.

در این محور نیروها پاکسازی مزارع حومه میدان عقده را در دستور کار قرار داده اند. به گزارش مشرق، ۲۷ روز از شروع عملیات در این محور می گذرد و تاکنون ۳۸۵ تن از عناصر تروریستی جبهه النصره و فیلق الرحمن در جریان درگیری ها کشته و زخمی شده اند. انهدام ۲۸ خودروی نظامی، سکوی پرتاب خمپاره نیز بخش دیگری از دستاوردهای نیروهای متحد در محله عین ترما است.

نیروهای سوری و مقاومت ۳۷ تونل را هم در مناطق مختلف محله عین ترما کشف و منهدم کرده اند. بافت متراکم مسکونی منطقه و وجود دهها تونل زیر زمینی باعث شده عملیات با احتیاط کامل انجام شود.

منبع:مشرق

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=10108

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.