اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

مذاکره برای اخراج «النصره» از جنوب سوریه

  • کد خبر : 10101
  • 26 تیر 1396 - 10:25
مذاکره برای اخراج «النصره» از جنوب سوریه

توافق آتش‌بس در بیشتر جبهه‌های میدانی سوریه حکمفرماست و این مسئله در شهر درعا و در جنوب سوریه به وضوح مشخص و همزمان مذاکراتی برای تعیین سرنوشت جبهه النصره در جریان است. به گزارش اخبار جهادی، همزمان با مذاکرات غیر علنی برای تعیین جزئیات توافق آتش‌بس در جنوب سوریه، منابع خبری اعلام کردند که نشستهای […]

توافق آتش‌بس در بیشتر جبهه‌های میدانی سوریه حکمفرماست و این مسئله در شهر درعا و در جنوب سوریه به وضوح مشخص و همزمان مذاکراتی برای تعیین سرنوشت جبهه النصره در جریان است.

به گزارش اخبار جهادی، همزمان با مذاکرات غیر علنی برای تعیین جزئیات توافق آتش‌بس در جنوب سوریه، منابع خبری اعلام کردند که نشستهای موازی نیز در شهر درعا در حال برگزاری است.

به گفته این منابع، در این نشست‌ها سرنوشت گروه تروریستی«هیئه تحریر الشام»، (جبهه النصره/ القاعده در سوریه) در این منطقه از سوریه بررسی می‌شود.

روزنامه الاخبار گزارش داد، نشست‌هایی که منابع معارض از آن سخن می‌گویند در واقع نمایانگر یکی از بندهای احتمالی است که در این توافق از آن سخن به میان آمده است که همان تخلیه منطقه از نیروهای پیکارجوی غیر سوری و تمرکز بر مبارزه با تروریسم است.

به خاطر حضور تحریر الشام در شماری از جبهه های درعا و نقش این گروه در نبردهای موسوم به «الموت ولا المذله» به آسانی نمیتوان این گروه را راضی به راهکارهایی کرد که به حضورش در جنوب سوریه پایان دهد. در مقابل، طرف آمریکایی نیز نمی‌تواند بر اساس یک توافق رسمی با همه طرفهای بین المللی ضامن همه گروههای تروریستی جنوب سوریه از جمله تحریر الشام باشد که آن را تروریستی می‌داند.

به گفته منابع معارض، دو راهکار پیش روی تحریر الشام گذاشته شده است: نخست اینکه عناصر این گروه به شهر ادلب روند که مستلزم موافقت و هماهنگی قبلی با مقامات رسمی سوریه است. دوم اینکه این گروه با ساختار و تشکیلات خود در جبهه‌های تروریستی معارض جنوب ادغام شود.

رخدادهای جنوب سوریه با تحولات سایر مناطق این کشور همخوانی دارد؛ به گونه‌ای که گروه تروریستی جیش الاسلام نیز در غوطه شرقی دمشق پنجشنبه گذشته با طرح معارضان موسوم به «شورای نظامی دمشق و ریف آن» موافقت کرد تا اختلاف با تحریر الشام و فیلق الرحمن را کنار بگذارد و درگیری‌ها در ریف شرقی دمشق میان این گروهها به پایان برسد.

در این طرح آمده است که همه ساختارها و تشکیلات نظامی ترویستی معارض در غوطه شرقی منحل شده تا هسته «ارتش ملی واحد» تشکیل شود.

احرار الشام اعلام کرد که حاضر است در شمال سوریه در زیر لوای «مدیریت واحد» فعالیت کند. این گروه چند هفته پیش از پرچم گروه تروریستی موسوم به «ارتش آزاد» استفاده کرده بود.

در همین راستا، استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه پس از پایان دور اخیر مذاکرات ژنو اعلام کرد که این سازمان در تلاش است که در قبال موضوع مبارزه با تروریسم موضع مشخصی اتخاذ کند.

به گفته وی، بهترین تضمین علیه تروریسم در سوریه دستیابی به راهکار سیاسی است و مبارزه با تروریسم نیز با گروههایی خواهد بود که از سمت سازمان ملل تروریستی شناخته شوند.

انتهای پیام/

منبع:فارس

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=10101

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.