اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سالگرد جنگ ۳۳روزه؛ روز چهارم… فرار یک میلیون شهرک‌نشین از آتش مقاومت

  • کد خبر : 10051
  • 24 تیر 1396 - 17:20
سالگرد جنگ ۳۳روزه؛ روز چهارم… فرار یک میلیون شهرک‌نشین از آتش مقاومت

در چهارمین روز از جنگ ۳۳روزه اسرائیل علیه لبنان، حمله نیروهای مقاومت به شهرک طبریا موجب شد بیش از یک‌میلیون شهرک‌نشین به پناهگاه‌ها فرار کنند. به گزارش اخبار جهادی، در چهارمین روز از جنگ تابستان ۲۰۰۶ معروف به جنگ ۳۳روزه اسرائیل علیه لبنان، نیروهای مقاومت در پاسخ به حملات اسرائیل شهرک طبریا را هدف قرار […]

در چهارمین روز از جنگ ۳۳روزه اسرائیل علیه لبنان، حمله نیروهای مقاومت به شهرک طبریا موجب شد بیش از یک‌میلیون شهرک‌نشین به پناهگاه‌ها فرار کنند.

به گزارش اخبار جهادی، در چهارمین روز از جنگ تابستان ۲۰۰۶ معروف به جنگ ۳۳روزه اسرائیل علیه لبنان، نیروهای مقاومت در پاسخ به حملات اسرائیل شهرک طبریا را هدف قرار دادند در نتیجه بیش از یک‌میلیون شهرک‌نشین به پناهگاه‌ها فرار کردند.

حمله اسرائیل به کاروان غیرنظامیان لبنانی

رژیم صهیونیستی در آن روز با استفاده از بانک اهداف مورد نظر برای حمله، مواضعی را که قبلاً زیر آتش گرفته بود، بار دیگر هدف بمباران قرار داد و علاوه بر این خودروهای حامل غیرنظامیان را که از مناطق بمباران‌شده به‌سمت مناطق امن‌تر در گریز بودند، با موشک هدف قرار داد و با این کار جنایت وحشتناکی را علیه زنان و کودکان در نزدیکی شهرک مروحین مرتکب شد.

گسترده‌شدن دایره حملات مقاومت علیه شهرک‌های اسرائیلی

در مقابل نیروهای مقاومت اسلامی دایره حملات خود علیه شهرک‌نشین‌ها را گسترش و شهرک طبریا را برای نخستین بار هدف قرار دادند تا جایی که بیش از یک‌میلیون شهرک‌نشین به پناهگاهها فرار کردند.

در این شرایط رژیم صهیونیستی حملات خود علیه لبنان را شدت بخشیده بر بمباران وحشیانه و مداوم ضاحیه جنوبی بیروت متمرکز شد به‌گونه‌ای که بیشتر ساختمان‌های اطراف دبیرخانه حزب‌الله را با خاک یکسان کردند و تمام تأسیسات وابسته به این حزب و منازل مسکونی مسئولان  آن را در ضاحیه و بعلبک به‌طور کامل ویران کردند.

سریال جنایت‌های صهیونیستی علیه غیرنظامیان همچنان ادامه داشت و در این میان ۲۰ تن از اهالی شهرک مروحین که به‌دلیل هشدارهای نیروهای اشغالگر منازل خود را ترک کرده بودند، پیش چشم نیروهای امداد بین المللی که از حمایت و پذیرفتن آنان خودداری کردند، به شهادت رسیدند.

سوختن اجساد شهدا در حملات جنگنده‌های اسرائیل

این افراد مجبور شدند سوار بر کامیون‌های کوچک به‌سمت شهرک شمع حرکت کنند اما بالگردهای اسرائیلی و موشک‌های این رژیم در کمین آنان بودند تا جایی که در حمله به این خودروها اجساد ۱۸ تن از شهیدان که بیشتر کودک بودند، در آتش سوخت.

هشدار فرماندهان نظامی اسرائیل در مورد بُرد موشک‌های حزب‌الله

در مقابل نیروهای مقاومت دایره آتش خود را گسترش دادند و با گسترده شدن حملات مقاومت تا شهرک طبریا حدود نیم میلیون شهرک‌نشین اسرائیلی در تیررس حملات موشکی قرار گرفتند تا جایی که افسران اطلاعاتی و فرماندهان نظامی اسرائیل هشدار دادند حزب‌الله از توانی موشکی برخوردار است که چه‌بسا بُرد آن به تل‌آویو برسد.

با ادامه حملات جنگنده‌های اسرائیلی روند حرکت اهالی جنوب به‌سمت بیروت و مناطق شمالی افزایش پیدا کرد و مدارس و مراکز آموزشی و نیز پارک‌ها و حسینیه‌ها به محل اسکان آنان تبدیل شد.

در این میان رسانه‌های سوری در آن زمان اعلام کردند بالغ بر ۹۰ هزار نفر از مرزهای لبنان و سوریه عبور کرده‌اند.

درخواست انگلیس و آمریکا از اتباع خود برای ترک لبنان

همزمان با این تحولات انگلیس و آمریکا و برخی کشورهای غربی از اتباع خود خواستند لبنان را ترک کنند و چند ناو را نیز برای این منظور عازم لبنان کردند.

در همین ارتباط امیل لحود رئیس جمهور لبنان از روحیه همبستگی لبنانی‌ها قدردانی کرد و بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز در تماس تلفنی با او ضمن اعلام همبستگی کشورش با ملت لبنان اعلام کرد آماده است امکانات کشورش را در اختیار لبنانی‌ها قرار دهد.

محکومیت حملات صهیونیستی در جهان عرب

همچنین عمرو موسی دبیرکل وقت اتحادیه عرب «مرگ روند صلح» در خاورمیانه را تسلیت گفته اظهار داشت: چنانچه شورای امنیت شکست بخورد، ما راهی جز زبان سلاح نداریم.

اتحادیه روزنامه‌نگاران و وکلای عرب نیز تجاوز اسرائیل به لبنان و بیانیه عربستان در خصوص حزب‌الله را محکوم کردند.

تونی سنو سخنگوی کاخ سفید نیز در آن زمان اعلام کرد: جرج بوش به‌دنبال این است که با مشارکت فرانسه و سایر متحدانش حزب‌الله را از لبنان بیرون کند همان‌طور که سوریه را به خروج از لبنان متقاعد کرد، اما ژاک شیراک رئیس جمهور وقت فرانسه بر لزوم اجرای قطعنامه  ۱۵۵۰ مصوب سال ۲۰۰۴ در ارتباط با خاورمیانه تأکید کرد.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=10051

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.