اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سالگرد جنگ ۳۳ روزه؛ روز اول…عملیات الوعد الصادق

  • کد خبر : 9948
  • 21 تیر 1396 - 13:12
سالگرد جنگ ۳۳ روزه؛ روز اول…عملیات الوعد الصادق

نیروهای مقاومت لبنان صبح روز ۱۲ ژوئیه سال ۲۰۰۶ میلادی در ساعت ۹ صبح به یگان نظامی اسرائیل که به سمت ناحیه “خله ورده” در بیرون از شهرک عیتا الشعب پیشروی کرده بودند، یورش بردند به گزارش اخبار جهادی ،امروز مصادف با اولین روز آغاز جنگ تموز (جنگ ۳۳ روزه) سال ۲۰۰۶ میلادی است که […]

نیروهای مقاومت لبنان صبح روز ۱۲ ژوئیه سال ۲۰۰۶ میلادی در ساعت ۹ صبح به یگان نظامی اسرائیل که به سمت ناحیه “خله ورده” در بیرون از شهرک عیتا الشعب پیشروی کرده بودند، یورش بردند

به گزارش اخبار جهادی ،امروز مصادف با اولین روز آغاز جنگ تموز (جنگ ۳۳ روزه) سال ۲۰۰۶ میلادی است که دشمن صهیونیستی در آن طعمِ تلخی و شکست را به یاری بازوان توانمند مبارزان مقاومت لبنان چشید. این مبارزان به خدای خویش پیمان بستند و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و بار دیگر ثابت کردند که “اسرائیل” سست تر از لانه عنکبوت است.

مبارزان مقاومت اسلامی لبنان صبح روز ۱۲ ژوئیه سال ۲۰۰۶ میلادی در ساعت ۹ صبح به یگان نظامی اسرائیل که به سمت ناحیه “خله ورده” در بیرون از شهرک عیتا الشعب پیشروی کرده بودند، یورش بردند و سه نظامی را کشته و دو نظامی دیگر را اسیر کردند. این مبارزان درگیری شدیدی با نیروهای اشغالگر داشتند که یک دستگاه تانک میرکاوای خود را برای تلاش جهت تخلیه نظامیان کشته شده خود وارد میدان کردند. درمقابل، مبارزان مقاومت لبنان تنها کاری که کردند این بود که یک بمب قوی را در مسیر تانک یاد شده منفجر کردند که باعث ذوب شدن آن و کشته شدن هشت نظامی صهیونیست داخل آن شد.

در پی این امر، نظامیان اشغالگر صهیونیست روستاهای لبنان را برای جلوگیری از امکان برده شدن دو نظامی اسیر خود به مناطق پشت جبهه نبرد گلوله باران کردند و بر دامنه گلوله باران شدید خود بر روستاها و راههای منتهی به آنها افزودند. بالگردهای هجومی آنها نیز خودروها را هدف قرار داده و پل های اصلی را برای قطع کردن ارتباط مناطق جنوب لبنان منهدم کردند.

در مقابل، مبارزان مقاومت اسلامی نیز با گلوله باران مواضع اشغالگران در کشتزارهای شبعا و مقرهای توپخانه اسرائیل در منطقه اشغالی جولان سوریه و شهرک های صهیونیست نشین شمال فلسطین اشغالی به این تجاوزگری نیروهای دشمن صهیونیستی پاسخ دادند.

سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان کنفرانسی مطبوعاتی برگزار و در آن از “مجاهدان دلاوری که به وعده اسیر کردن نظامیان اسرائیلی برای مبادله آنها با اسرای دربند در زندانهای اسرائیل وفا کردند، ستایش کرد و نام این عملیات را “الوعد الصادق” نام نهاد.”. سید حسن نصرالله اعلام کرد: تنها راه بازگشت دو اسیر (صهیونیست) از طریق مذاکرات غیرمستقیم در چارچوب عملیات مبادله (اسرا) است.

وی تاکید کرد: “ما آماده آرام کردن (امور) هستیم. اگر آنها (صهیونیستها) راه رویارویی را برگزینند؛ پس باید منتظر اقدامات و تحولات غیرمنتظره ای باشند”.

ژنرال امیل لحود رئیس جمهور لبنان نیز تاکید کرد که “لبنانی ها در مقاومت در برابر تجاوزگری در مسیر تکمیل کردن راه آزادسازی (سرزمین لبنان) ثابت قدم هستند و اسرائیل نخواهد توانست الگوی غزه را به جنوب لبنان تعمیم دهد”.

ژنرال میشل سلیمان فرمانده وقت ارتش لبنان نیز بر موضع خود در حمایت از عملیات مقاومت تاکید کرد. در مقابل دولت لبنان با انتشار بیانیه ای گفت که “آگاهی (از عملیات) نداشته است و مسئولیت را نمی پذیرد و اتفاقات مرز بین المللی را تایید نمی کند”.

در مقابل کابینه رژیم اسرائیل، دولت لبنان را مسئول عملیات (الوعد الصادق) و بازگرداندن دو نظامی اسیر خود دانست و بعد از یک نشست امنیتی اضطراری “علیه حزب الله” با یک گام جنگی عمیق، دردناک و پیوسته “در چارچوب رویارویی بزرگ اعلام جنگ کرد” تا دو هدف را بدست آورد. نخست: وارد کردن ضربه ای دردناک به حزب الله و ساختار زیربنایی لبنان و دوم: دور کردن حزب الله از مرز با تلاشی نظامی و دیپلماتیک. کابینه رژیم اسرائیل این جنگ را “جزای مناسب” نامید.

در مقابل، آمریکا گفت که “این حمله نشان می دهد که خلع سلاح نکردن حزب الله و اقدام این حزب در اجرای عملیاتی از خاک لبنان تهدیدی مستقیم برای امنیت ملت لبنان است”. کاندولیزا رایس وزیر خارجه وقت آمریکا در پاریس اعلام کرد که این عملیات “ثبات منطقه را تهدید می کند و در تضاد مشترک با منافع لبنان و اسرائیل است”.

در این زمینه، مواضع انگلیس، فرانسه، ژاپن، روسیه و آلمان نیز با موضع آمریکا تفاوت نداشت.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=9948

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.