اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

طمع “اسرائیل” برای کنترل جنوب سوریه

  • کد خبر : 9801
  • 16 تیر 1396 - 10:42
طمع “اسرائیل” برای کنترل جنوب سوریه

رژیم صهیونیستی به دنبال اجرای نقشه خود جهت ایجاد منطقۀ حائل در جنوب سوریه است. روزنامه تایمز چاپ انگلیس به نقل از منابعی در خاورمیانه نوشت : اسرائیل به آمریکا و روسیه برای تضمین ایجاد منطقه ای حائل در جنوب سوریه فشار می آورد تا حزب الله لبنان نتواند در این منطقه فعالیت کند. تایمز در […]

رژیم صهیونیستی به دنبال اجرای نقشه خود جهت ایجاد منطقۀ حائل در جنوب سوریه است.
روزنامه تایمز چاپ انگلیس به نقل از منابعی در خاورمیانه نوشت : اسرائیل به آمریکا و روسیه برای تضمین ایجاد منطقه ای حائل در جنوب سوریه فشار می آورد تا حزب الله لبنان نتواند در این منطقه فعالیت کند.

تایمز در گزارشی نوشت: مذاکراتی بین آمریکا و روسیه درباره آینده جنوب سوریه هم اکنون در امان پایتخت اردن برگزار می شود، و هیئتی اسرائیلی در حاشیه این مذاکرات حضور یافته است.
این روزنامه انگلیسی به نقل از منابع نظامی خاطرنشان کرد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل مساله ایجاد منطقه حائل را در مذاکرات جداگانۀ خود با رؤسای جمهوری آمریکا و روسیه بررسی کرده است.
منطقۀ حائل که رژیم صهیونیستی درپی ایجاد آن است ، به طول بیش از ۳۰ مایل از شرق بلندی های اشغالی جولان سوریه آغاز می شود و با گذشتن از شهر درعا به شهر سویداء می رسد.
تایمز نوشت : اسرائیل چندی پیش اسلحه و کمک های لجستیک برای گروهی از نیروهای مسلح (تروریست ها) در سوریه فرستاد، و خدمات درمانی در اختیار زخمی های گروه های مسلح قرار داد.
منابع نظامی اعلام کردند : تعداد زخمی های گروه های مسلح که در بیمارستان های اسرائیل برای درمان بستری شده اند ، هزاران نفر است. یکی از این زخمی ها به نام ” ابوخالد” می گوید که وی را از خط آتش بس – بین سوریه و اسرائیل –  عبور دادند و به بیمارستانی در شهر نهاریا منتقل کردند.
به نوشتۀ روزنامۀ تایمز ؛ در ابتدای بحران سوریه گروه های مسلح اگر روابط خود با “اسرائیل” را علنی می کردند با فاجعه مواجه شده و چهرۀ آنها در افکار عمومی تخریب می شد، ولی بسیاری از این گروه ها پس از مداخلۀ بسیاری از طرف های خارجی در این بحران و کاهش احتمال حل آن، دیگر به اینگونه مسائل اهمیتی نمی دهند.

روزنامه تایمز چاپ انگلیس به نقل از منابعی در خاورمیانه نوشت : اسرائیل به آمریکا و روسیه برای تضمین ایجاد منطقه ای حائل در جنوب سوریه فشار می آورد تا حزب الله لبنان نتواند در این منطقه فعالیت کند. تایمز در گزارشی نوشت: مذاکراتی بین آمریکا و روسیه درباره آینده جنوب سوریه هم اکنون در امان پایتخت اردن برگزار می شود، و هیئتی اسرائیلی در حاشیه این مذاکرات حضور یافته است.  این روزنامه انگلیسی به نقل از منابع نظامی خاطرنشان کرد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل مساله ایجاد منطقه حائل را در مذاکرات جداگانۀ خود با رؤسای جمهوری آمریکا و روسیه بررسی کرده است. منطقۀ حائل که رژیم صهیونیستی درپی ایجاد آن است ، به طول بیش از ۳۰ مایل از شرق بلندی های اشغالی جولان سوریه آغاز می شود و با گذشتن از شهر درعا به شهر سویداء می رسد. تایمز نوشت : اسرائیل چندی پیش اسلحه و کمک های لجستیک برای گروهی از نیروهای مسلح (تروریست ها) در سوریه فرستاد، و خدمات درمانی در اختیار زخمی های گروه های مسلح قرار داد. منابع نظامی اعلام کردند : تعداد زخمی های گروه های مسلح که در بیمارستان های اسرائیل برای درمان بستری شده اند ، هزاران نفر است. یکی از این زخمی ها به نام ” ابوخالد” می گوید که وی را از خط آتش بس – بین سوریه و اسرائیل –  عبور دادند و به بیمارستانی در شهر نهاریا منتقل کردند. به نوشتۀ روزنامۀ تایمز ؛ در ابتدای بحران سوریه گروه های مسلح اگر روابط خود با “اسرائیل” را علنی می کردند با فاجعه مواجه شده و چهرۀ آنها در افکار عمومی تخریب می شد، ولی بسیاری از این گروه ها پس از مداخلۀ بسیاری از طرف های خارجی در این بحران و کاهش احتمال حل آن، دیگر به اینگونه مسائل اهمیتی نمی دهند.

منبع:العالم
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=9801

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.