اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آزادسازی مناطق جدیدی در موصل و تداوم پاکسازی بخش قدیمی شهر

  • کد خبر : 9698
  • 12 تیر 1396 - 11:14
آزادسازی مناطق جدیدی در موصل و تداوم پاکسازی بخش قدیمی شهر

نیروهای مسلح و مبارز عراقی موفق شدند، امروز نیز مناطق جدیدی از شهر موصل را آزاد کنند و به پیشروی در محور جنوبی بخش قدیمی شهر ادامه دهند. به گزارش اخبار جهادی ،نیروهای ارتش عراق، روز گذشته (یکشنبه)، درگیری‌های شدیدی با داعش در مناطقی که هنوز تحت کنترل این گروه تروریستی در موصل است، داشتند […]

نیروهای مسلح و مبارز عراقی موفق شدند، امروز نیز مناطق جدیدی از شهر موصل را آزاد کنند و به پیشروی در محور جنوبی بخش قدیمی شهر ادامه دهند.

به گزارش اخبار جهادی ،نیروهای ارتش عراق، روز گذشته (یکشنبه)، درگیری‌های شدیدی با داعش در مناطقی که هنوز تحت کنترل این گروه تروریستی در موصل است، داشتند و تلاش کردند تا خود را به کرانه رود دجله برسانند و پایان نبرد باز‌پس‌گیری موصل را اعلام کنند. از سوی دیگر، تیم‌های دیگری از این نیروها، اقدام به نجات شهروندان مانده زیر آوار و پاکسازی مناطق آزاد شده از بمب‌ها و مواد منفجره کارگذاشته شده از سوی داعش کردند.

یک افسر نیروهای مبارزه با تروریسم در این‌باره به روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الاوسط» گفت: بقایای داعش در داخل مناطق قدیمی موصل کامل از بین رفته‌اند و ما اطلاعاتی داریم که شمار آنها به بیش از ۲۰۰ مسلح نمی‌‌رسد و نیروهای امنیتی طی دو روز آینده، پیروزی نهایی در موصل را اعلام خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، نیروهای پلیس فدرال، روز یکشنبه (دیروز)، مسجد «بلال الحبشی» را در غرب موصل آزاد و به سوی مناطق باقی مانده از محور جنوبی بخش قدیمی موصل، پیشروی کردند.

سرلشگر «رائد شاکر جودت» فرماندهی پلیس فدرال عراق، طی بیانیه‌ای آمار ۸ ماه درگیری در شهر موصل را ارائه کرد و گفت: ما ۱۹۰ منطقه و ۱۲۸ مرکز حیاتی را در موصل آزاد کردیم و کنترل ۲ هزار و ۶۰۴ کیلومتر مربع از موصل را از آغاز عملیات آزادسازی این شهر که از ۱۷ کتبر گذشته آغاز شد، آزاد کردیم.

وی افزود: در روند آزادسازی مناطق «باب جدید»، «پل قدیمی» و «الشفاء»، ۷۹ مسلح داعشی به کام مرگ رفتند و ۵۵۰ شهروند عراقی نجات یافتند. همکاری ساکنان موصل موجب دستگیری ده‌ها مسلح داعشی که تحت پوشش مردم آواره در حال فرار بودند، شد. پیش از اعلام آزادسازی کامل شهر موصل از سوی «حیدر العبادی» فرماندهی کل نیروهای مسلح کشور، هنوز وظایفی بر عهده نیروهای ماست که باید انجام شوند.

بر اساس گزارش «شفق نیوز»، دوشنبه (امروز) نیز بخش‌های دیگری از غرب موصل آزاد شده و نیروهای پلیس در حال پیشروی در محور جنوب موصل هستند. مسجد بلال الحبشی در باب جدید، بوستان استان نینوی، باب‌السرای و مسجد «الابیض» از مهمترین مناطق آزاد شده در موصلند.

انتهای پیام/

منبع:فارس

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=9698

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.