اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تأمین امنیت کامل جاده «الرصافه ــ اثریا»/هلاکت ده‌ها داعشی و انهدام انبارهای مهمات و ۱۰۰ خودرو

  • کد خبر : 9638
  • 10 تیر 1396 - 16:10
تأمین امنیت کامل جاده «الرصافه ــ اثریا»/هلاکت ده‌ها داعشی و انهدام انبارهای مهمات و ۱۰۰ خودرو

منابع سوری از تأمین امنیت کامل جاده الرصافه به اثریا و هلاکت ده‌ها تروریست داعشی و انهدام بیش از ۱۰۰ خودرو و انبارهای مهمات و سلاح آنها در جریان درگیری‌های شمال سوریه خبر دادند. به گزارش اخبار جهادی ، نیروهای ارتش سوریه با حمایت نیروهای همپیمان، تپه «هویمل» در شرق تپه «دکوه» در حومه شرقی […]

منابع سوری از تأمین امنیت کامل جاده الرصافه به اثریا و هلاکت ده‌ها تروریست داعشی و انهدام بیش از ۱۰۰ خودرو و انبارهای مهمات و سلاح آنها در جریان درگیری‌های شمال سوریه خبر دادند.

به گزارش اخبار جهادی ، نیروهای ارتش سوریه با حمایت نیروهای همپیمان، تپه «هویمل» در شرق تپه «دکوه» در حومه شرقی دمشق را پس از درگیری با تروریست‌های داعشی آزاد کردند.

در جبهه شرق پایتخت هم، جنگنده‌های ارتش از صبح امروز مواضع تروریست‌های جبهه النصره در جوبر و عین ترما را به‌شدت بمباران می‌کنند و خبرهایی از آزادسازی نقاط جدید در این محور حکایت می‌کند.

از حومه شرقی حمص هم خبر می‌رسد که نیروهای ارتش و همپیمانان آنها به عملیات نظامی خود در اطراف منطقه «الضلیعیات» ادامه می‌دهند و توانستند چندین نقطه و تپه مشرف به منطقه «حمیمه» در جنوب شرقی شهر تدمر را پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعشی آزاد کنند.

در شمال سوریه هم نیروهای ارتش دو مکان استراتژیک در محور الشیخ هلال در حومه  السلمیه در شرق حماه را پس از بیرون راندن تروریست‌های داعشی آزاد کردند و درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

در همین چارچوب یک منبع رسمی از سیطره ارتش بر منطقه‌ای که از «الرصافه» در حومه جنوبی الرقه تا شهرک «اثریا» در حومه شرقی حماه امتداد دارد پس از آزادسازی ۱۳ روستا و مزرعه و تعدادی از ارتفاعات و جداسازی شهرک‌ها و روستاها در محور اثریا به الرصافه خبر داد، نیروهای ارتش برای ورود به حومه جنوب شرقی حلب پس از فرار تروریست‌ها آماده می‌شوند.

به‌گفته این منبع، این درگیری‌ها به هلاکت ده‌ها تروریست داعشی و  انهدام بیش از ۱۰۰ دستگاه خودرو آنها و انبارهای مهمات و مقادیری سلاح منجر شده است.

مهمترین تروریست‌هایی که در درگیری با ارتش سوریه به هلاکت رسیده‌اند:

ابوآدم الشیشانی موسوم به امیر داعش

عبدالرئوف سلمان سعودی‌الاصل

ابوجابر السبعاوی فرمانده گردان انتحاری‌ها، عراقی‌الاصل

ابوخباب ظاهر العلیوی فرمانده گروه موسوم به حراس الثغور (نگهبانان مرزها) عراقی‌الاصل

ابوترکی البنسلیان از سرکردگان داعش،  تونسی‌الاصل

ابوبثینه الشیشانی چچنی‌الاصل.

در شرق سوریه هم جنگنده‌های آمریکایی در راستای نابودی زیرساخت‌ها و منابع طبیعی و ثروت‌های سوریه، میدان نفتی الورد در حومه دیرالزور به‌عنوان بزرگترین میدان نفتی را منهدم کردند.

خبر دیگر اینکه ارتش ترکیه نیرو و تجهیزات جدید به نوار مرزی مقابل منطقه عفرین در حومه شمالی حلب ارسال کرد، توپخانه ارتش ترکیه هم مواضع گروه‌های کُردی در این منطقه را گلوله‌باران کرده است. منابع رسانه‌ای ترکیه‌ای هم از آماده شدن ترکیه برای آغاز عملیات نظامی در شمال سوریه با عنوان شمشیر فرات با شرکت هفت هزار فرد مسلح خبر داده‌اند.

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=9638

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.