اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

«اتصال دادن» محورهای عملیاتی در عمق صحرای سوریه ادامه دارد

  • کد خبر : 9211
  • 25 خرداد 1396 - 11:59
«اتصال دادن» محورهای عملیاتی در عمق صحرای سوریه ادامه دارد

ارتش سوریه در راه پیوند دادن مناطقی که اخیرا آزاد کرده و برای تسلط بر نقاط جدید و پیشروی در عمق صحرای این کشور، شهر «السخنه» و مناطق مرزی، طی چند روز گذشته گام‌های موفقی برداشت. به گزارش اخبار جهادی ،عملیات ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در عمق صحرای سوریه، نشان میدهد که هدف از […]

ارتش سوریه در راه پیوند دادن مناطقی که اخیرا آزاد کرده و برای تسلط بر نقاط جدید و پیشروی در عمق صحرای این کشور، شهر «السخنه» و مناطق مرزی، طی چند روز گذشته گام‌های موفقی برداشت.

به گزارش اخبار جهادی ،عملیات ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در عمق صحرای سوریه، نشان میدهد که هدف از آن به هم رساندن سه محور پیشروی و تأمین امنیت شهرها و راههای اصلی در مرکز و شرق این کشور است تا پس از اتصال محورها جبهه واحدی مقابل داعش شکل بگیرد.

یکی از این محورها ریف جنوب غربی رقه است و باید گفت که نیروهای مقاومت موفق شدند پس از رسیدن به اطراف میدان نفتی «صفیه»، مواضع خود را در اطراف دو راهی «الرصافه» تثبیت کنند و دامنه امنیت جاده حیاتی «اثریا-خناصر» را نیز گسترش دهند.

محور دیگر، اطراف شهر تدمر است که در آنجا نیز عملیات ارتش برای گسترش دامنه امنیت این شهر ادامه دارد و نیروهای مقاومت اعلام کردند که در صحرای تدمر واقع در جنوب و شمال شرق این شهر ۱۰۰ کیلومتر مربع را آزاد کرده‌اند.

محور دیگر، پیشروی ارتش به سمت السخنه (واقع در شمال تدمر و جنوب غرب شهر دیرالزور) است که ارتش توانست منطقه و مثلث «آراک» را روز گذشته آزاد کند تا به صورت خودکار، جهت عملیات آتی به سوی السخنه باشد.

 ۱۳۹۶۰۳۲۵۰۰۰۴۲۹

 

طبق گزارش روزنامه الاخبار، در جنوب شرق آراک نیز نیروهای مقاومت موفق شدند کنترل نیروگاه سوم و فرودگاه را به دست گیرند و منطقه «التلیله» را آزاد کنند. به هر حال ارتش به سیاست کنترل تدریجی و مداوم مناطق صحرایی ادامه میدهد.

همزمان با این پیشروی، ائتلاف بین المللی آمریکا سامانه راکت انداز هیمارس (HIMARS) را وارد پایگاه «التنف» سوریه کرد. در واقع واشنگتن این سامانه را از پایگاههای نظامی خود در اردن وارد سوریه کرده است.

این دومین اقدام نظامی در خاک سوریه پس از تجهیز نیرهای دموکراتیک سوریه در شمال این کشور است. این سامانه‌ها نیازمند کامیون‌های بزرگی است تا از مکانی به مکان دیگر منتقل شود و بُرد موشکهای آن به ۳۰۰ کیلومتر میرسد.

اخباری نیز درباره ایجاد پایگاه نظامی جدید توسط آمریکا در منطقه التنف دست به دست شد، ولی «رایان دیلون» سخنگوی ائتلاف آمریکا این خبر را تکذیب و ادعا کرد که نیروهای ائتلاف در برخی مواقع، در مناطق خارج از التنف دوره آموزشی برگزار میکنند که طول آن به چند هفته هم میرسد.

اما درباره استقرار این سامانه سوالاتی از سمت و جهت استفاده از آن مطرح میشود؛ خاصه اینکه نیروهای مقاومت از طریق مسیری به مرزهای عراق رسیده‌اند که منطقه حضور نیروهای ویژه آمریکا و گروههای حاضر در جنوب سوریه یعنی اطراف گذرگاه التنف را میبندد؛ چرا که این گروههای تروریستی به استفاده از این سامانه برای اشغال مناطق مرزی و حرکت به سمت دیرالزور دل خوش کرده‌اند.

منبع:فارس

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=9211

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.