اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

در سایۀ وقوع جنگ … مقایسۀ ارتش های عربستان و قطر

  • کد خبر : 9108
  • 21 خرداد 1396 - 22:27
در سایۀ وقوع جنگ … مقایسۀ ارتش های عربستان و قطر

نیروهای مسلح عربستان شامل نیروی زمینی سلطنتی، نیروی هوایی سلطنتی، نیروی دریایی سلطنتی، نیروی پدافند هوایی و نیروی موشکی استراتژیک سلطنتی و نیروهای مسلح قطر شامل نیروی زمینی، نیروی دریایی و نیروی هوایی است.  پایگاه خبری اسپوتنیک با انتشار مطلبی در مقایسه نیروهای مسلح عربستان و قطر می نویسد تعداد نظامیان عربستان، حدود ۴۸۰ هزار […]

نیروهای مسلح عربستان شامل نیروی زمینی سلطنتی، نیروی هوایی سلطنتی، نیروی دریایی سلطنتی، نیروی پدافند هوایی و نیروی موشکی استراتژیک سلطنتی و نیروهای مسلح قطر شامل نیروی زمینی، نیروی دریایی و نیروی هوایی است.
 پایگاه خبری اسپوتنیک با انتشار مطلبی در مقایسه نیروهای مسلح عربستان و قطر می نویسد تعداد نظامیان عربستان، حدود ۴۸۰ هزار نفر است که شرح جزئیات آن به این ترتیب است: نیروی زمینی عربستان، ۲۲۵ هزار نفر نظامی، حدود ۱۳۰۰ دستگاه تانک، ۵۵۰۰ دستگاه نفربر رزمی سنگین، ۲۲۵۰۰ دستگاه نفربر و بیش از ۷۵۰۰ دستگاه توپ هویتزر از جمله ۵۰ دستگاه موشک انداز زرهی M270 دارد.
نیروی هوایی ارتش این کشور بیش از ۸۲ بالگرد تهاجمی آپاچی و بالگرد چندمنظوره دارد. به گفته شرکت سازنده، این بالگرد می تواند در کمتر از یک دقیقه، ۱۲۸ هدف را شناسایی کند. نیروی هوایی عربستان حدود ۱۱۰۶ هواپیما و ۱۵ فرودگاه آماده به کار دارد.
نیروی دریایی این کشور هم تقریبا ۴۵ هزار نیروی نظامی و پدافند هوایی و نیروی موشکی استراتژیک ان ۱۰ هزار سرباز دارند. علاوه بر اینها نظامیانی نیز در این کشور هستند که مستقل از نیروهای مسلح عمل می کنند.
در مقابل، نیروهای مسلح قطر به شرح زیر است: ارتش قطر حدود ۱۱۸۰۰ نفر عنصر نظامی دارد که شامل ۸۵۰۰ نیروی پیاده، ۱۸۰۰ نفر نیروی دریایی و ۱۵۰۰ نفر نیروی هوایی ست. قطر کوچکترین ارتش را در مقایسه با سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد. قطر به حکم حضور نظامی و وجود پایگاه های نظامی آمریکا، از حمایت این کشور برخوردار است. ماشین آلات و تجهیزات نظامی قطر، اندک است و کیفیت مطلوبی ندارد. تانک هایی که هم اکنون در اختیار ارتش قطر است (شامل ۳۰ دستگاه تانک ای ام ایکس – ۳۰) غیر قابل استفاده اند. نیروی هوایی این کشور نیز به جز افزودن تعدادی هواپیمای ترابری از اوایل دهه نود، رشد چشمگیری نداشته است و روند آموزش خلبانان نیز در مأموریت های بسیار سطح پایین خلاصه شده است. نیروی هوایی این کشور نیز بدون کمک های خارجی، تجهیزات مناسب برای عملیات های نظامی جدی را ندارد. قطر از سامانه پدافند هوایی برخوردار است اما این سامانه هیچ گونه موشک زمین به هوای دوربرد یا میانبرد ندارد. این سامانه ها با اطلاع نظارت هوایی و توسط نیروی زمینی اداره می شود.
گزارش های رسانه ای حکایت از آن دارند که قطر ارتشی از مزدوران پاکستانی، سودانی و چریک های نامنظمی از کلمبیا، کره جنوبی و گروه “بلک واتر” را به خدمت گرفته اند. بر اساس سایت “almogaz” اولویت های مأموریتی آنها شامل حفاظت از تأسیسات حیاتی کشور مثل سکوهای گازی در خشکی و دریا و تأسیسات برق و کارخانه های آب شیرین کن و نیز سرکوب هر نوع تظاهرات احتمالی است.
شایان ذکر است که عربستان دومین ارتش بزرگ را در میان کشورهای عربی دارد در حالی که ارتش قطر حتی در این دسته بندی هم قرار نگرفته است. به نوشته روزنامه آلمانی “فوکوس”، عربستان از نظر هزینه های نظامی در مقام سوم قرار دارد و بودجه نظامی آن به ۵۶٫۷ میلیارد دلار می رسد. انگلستان با بودجه ۵۵ میلیارد دلار بعد از عربستان در مقام چهارم واقع شده است.
پایگاه خبری “الخلیج آنلاین” اینفوگرافیکی از توانمندی های نظامی عربستان و قطر منتشر کرده است.
تعداد نظامیان عربستان، ۴۸۰۰۰۰ نفر و تعداد نظامیان قطر، ۱۱۸۰۰ نفر است.
نیروی هوایی عربستان، بیش از ۶۷۵ جنگنده اما قطر، ۷۲ جنگنده دارد.
نیروی دریایی عربستان ۸۰ یگان و قطر ۵۵ یگان دریایی دارد.
نیروی زمینی عربستان، ۷۹۶۰ دستگاه تانک و قطر ۶۱۳ دستگاه دارند.
منبع:العالم
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=9108

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.