اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

“خونین‌ترین نبرد سوریه در راه است”

  • کد خبر : 8797
  • 10 خرداد 1396 - 23:49
“خونین‌ترین نبرد سوریه در راه است”

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی نوشت: خونین‌ترین نبرد سوریه هنوز اتفاق نیفتاده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست در گزارشی با قلم لوئیزا لاولاک Louisa Loveluck نوشت: خونین ترین نبرد سوریه در استان ادلب خواهد بود که هنوز اتفاق نیفتاده و جان حدود یک میلیون نفر در معرض […]

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی نوشت: خونین‌ترین نبرد سوریه هنوز اتفاق نیفتاده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست در گزارشی با قلم لوئیزا لاولاک Louisa Loveluck نوشت: خونین ترین نبرد سوریه در استان ادلب خواهد بود که هنوز اتفاق نیفتاده و جان حدود یک میلیون نفر در معرض خطر قرار دارد.

در گزارش روزنامه واشنگتن پست آمده است: مردم از هر گوشه و کنار سوریه از جنگ در این کشور فرار می کنند ولی از پس دستمزد قاچاقچیان بر نمی آیند تا آنها را به مکانی دورتر ببرد. اکنون نزدیک به یک میلیون نفر در یک استان در شمال غربی سوریه جمع شده اند و مضطرب، ترسان و بی اعتماد، چشم به آتش بس دارند. این منطقه وسیع و اغلب کوهستانی در امتداد مرز جنوبی ترکیه به یکی از آخرین سنگرهای شورشیان تبدیل شده است. در ماه های آتی، این استان می تواند به شدیدترین و خونین ترین چالش برای نیروهای بشار اسد رئیس جمهور سوریه تبدیل شود؛ نیروهای بشار اسد در حال حاضر برای کنترل این نواحی که در شورش ۲۰۱۱ به دست جنگجوهای شورشی افتاد مبارزه می کنند.

این روزنامه افزود: در توافقی که میان روسیه، ترکیه و ایران در ماه جاری امضاء شد، بخشی زیادی از خشونت در استان ادلب و سه منطقه دیگر سوریه متوقف شد اما اگر آتش بس بشکند و جنگ از سر گرفته شود، مخاطرات انسانی در این منطقه شمال غربی سوریه بسیار بالاست: مرز ترکیه به شدت تحت کنترل است و نیروهای حامی دولت ماههاست که در حال نزدیک شدن به این منطقه هستند. در سراسر این استان، ائتلافی از شورشیان نزدیک به القاعده را می توان دید که به شدت با بشار اسد مخالف هستند و صدها هزار نفر غیرنظامی در این میان گرفتار شدند.

جنگ هفت ساله داخلی سوریه باعث آواره شدن بیش از ۵ میلیون نفر  شده است. در داخل سوریه حتی افراد بیشتری وجود دارند که دوست دارند کشور را ترک کنند اما گرفتار شده اند. ترکیه، لبنان و اردن که هر کدام برای اسکان آوارگان قبلی با مشکل روبرو هستند مرزهایشان را بسته اند. رفتن به شرق به داخل خاک عراق خطر به دام افتادن به چنگ داعش را برایشان به همراه دارد. بنابراین آوارگان در شرایطی دشوار زندگی می کنند و تمام آنچه که آنها می خواهند این است که خشونت پایان یابد.

همانطور که جنگ میان نیروهای دولتی سوریه و شورشیان به پایان خود نزدیک می شود، استان ادلب به پناهگاه شبه نظامیان شورشی تبدیل شده است، شبه نظامیانی که تسلیم نیروهای دولتی نشده اند. جمعیت این استان افزایش یافته است و دلیل افزایش جمعیت توافق دولت اسد برای انتقال غیرنظامیان وجنگجویان از نواحی شمالی سوریه به این استان بود. ساکنان می گویند افراد جدیدی که وارد ادلب می شوند دیگر جای کافی ندارند و آپارتمان ها پر شده است. بسیاری از خانواده ها در چادر، خانه های گلی و حتی غار زندگی می کنند. مدارس و بیمارستان ها و امکانات آنها به دست گروه های شورشی و شوراهای محلی تحت حمایت اپوزیسیون اداره می شود اما تحیل گران و دیپلمات ها می گویند نیروهایی که در این استان در حال قوت گرفتن هستند متعلق به گروه تحریر الشام است که یک گروه متعلق به القاعده است.

منبع:العالم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=8797

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.