اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تاریخ برچیده شدن مخازن آمونیاک حیفا در پی تهدیدهای «نصرالله»

  • کد خبر : 8731
  • 09 خرداد 1396 - 12:13
تاریخ برچیده شدن مخازن آمونیاک حیفا در پی تهدیدهای «نصرالله»

درپی تهدیدات دبیرکل جنبش حزب‌الله، دیوان عالی دادگستری رژیم صهیونیستی تاریخ برچیده شدن مخازن آمونیاک شهر «حیفا» را اعلام کرد. به گزارش اخبار جهادی بعد از ماه‌ها کشمکش حول لزوم برچیده شدن تاسیسات آمونیاک در شهر «حیفا»، دیوان عالی دادگستری رژیم صهیونیستی به تخلیه کامل آن در تاریخ ۳۱ جولای (۹ مرداد) رای داد. تاسیسات […]

درپی تهدیدات دبیرکل جنبش حزب‌الله، دیوان عالی دادگستری رژیم صهیونیستی تاریخ برچیده شدن مخازن آمونیاک شهر «حیفا» را اعلام کرد.

به گزارش اخبار جهادی بعد از ماه‌ها کشمکش حول لزوم برچیده شدن تاسیسات آمونیاک در شهر «حیفا»، دیوان عالی دادگستری رژیم صهیونیستی به تخلیه کامل آن در تاریخ ۳۱ جولای (۹ مرداد) رای داد.

تاسیسات فرآوری و ذخیره‌سازی ۱۲ هزار تُنی آمونیاک در شهر حیفا بارها مورد تهدید «سید حسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب‌الله قرار گرفته و تاکید کرده بود اگر رژیم صهیونیستی بخواهد جنگ دیگری را با لبنان آغاز کند، با انفجار این مخازن صدها هزار اشغالگر در حیفا جان خود را از دست خواهند داد.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» فعالان محیط زیستی و برخی از سیاستمداران اسرائیلی این مخازن آمونیاک را «بمب ساعتی» در حیفا توصیف کرده و خواستار جابجایی یا برچیده شدن آن بودند.

در حکم دیوان عالی دادگستری رژیم صهیونیستی آمده است: «آمونیاک ماده سمّی است و به دلیل نزدیک بودن پایانه آن به یک میلیون نفر در منطقه حیفا، احتمال اینکه یک رخنه امنیتی یا نقص فنی باعث فاجعه شود، وجود دارد. همچنین خطر نشست آمونیاک یا آسیب به کشتی‌های اطراف آن وجود دارد.»

پیشتر بیش از ۴ هزار اسرائیلی صهیونیست در برابر دادستانی حیفا تجمع کرده و از کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستند این مخازن را از شهر حیفا به جای دیگر انتقال دهد.

چندی پیش نیز پروفسور «ایهود کینان» از موسسه فنی اسرائیل طی گزارشی جمع‌بندی کرد که هرگونه حمله به تاسیسات ۱۲هزار تُنی آمونیاک می‌تواند فاجعه‌ای در آن منطقه ایجاد کرده و در حالی که انفجار خود مخزن هزاران نفر را به کام مرگ می‌کشاند، حمله به شناورهایی که آمونیاک را جابه‌جا می‌کنند نیز صدها هزار نفر دیگر را خواهد کشت.

این گزارش همچنین تهدید «سید حسن حزب‌الله» دبیرکل حزب‌الله لبنان را دلیلی موجه برای انتقال و جابجایی مخزن آمونیاک حیفا عنوان می‌کند.

نصر‌الله گفته بود: «صهیونیست‌ها از جنگ بعدی [احتمالی] می‌ترسند. میترسند که مقاومت مخزن‌های گاز در حیفاء را که به مرگ و جراحت ۸۰۰ هزار فرد در رژیم غاصب می‌شود، هدف بگیرد و معتقدند که آسیبی که از انفجار این مخزن‌ها ایجاد خواهد شد، معادل یک بمب اتم است. از دید آنان، ما بمب اتم داریم.»

«یاعیر لاپید» رهبر حزب «یش عتید» (آینده آنجاست) و وزیر پیشین اقتصاد رژیم صهیونیستی پیشتر طی سخنرانی در نشست اضطراری بررسی خطرات مخازن آمونیاک در خلیج حیفا تاکید کرد اگر این مخازن به هر طریقی منفجر شوند، چه با موشک‌های حزب‌الله چه نقص فنی، نزدیک به ۱۷هزار نفر از ساکنین این شهر جان خود را از دست خواهند داد.

وی در این نشست همچنین از منتقل شدن هرچه سریعتر این مخازن به صحرای «النقب» انتقاد کرد.

منبع:فارس

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=8731

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.