اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

روایت شهادت دو برادر مفقودالاثر در سوریه و ام‌الرصاص/شهید جانباز بعد از ۳۱ سال به خانه بازگشت

  • کد خبر : 8669
  • 07 خرداد 1396 - 11:47
روایت شهادت دو برادر مفقودالاثر در سوریه و ام‌الرصاص/شهید جانباز بعد از ۳۱ سال به خانه بازگشت

جانباز شهید علی محمدرضایی پس از گذشت ۳۱ سال از شهادتش از میان باتلاق‌های ام‌الرصاص با یک پای مصنوعی تفحص شده و به کشور بازگشت. به گزارش اخبار جهادی ،پیکر مطهر «شهید علی محمدرضایی» در آخرین عملیات تفحص کشف و در روز پنج شنبه چهارم خرداد ماه ۹۶ همراه ۱۳۴ شهید تازه تفحص شده دیگر […]

جانباز شهید علی محمدرضایی پس از گذشت ۳۱ سال از شهادتش از میان باتلاق‌های ام‌الرصاص با یک پای مصنوعی تفحص شده و به کشور بازگشت.

به گزارش اخبار جهادی ،پیکر مطهر «شهید علی محمدرضایی» در آخرین عملیات تفحص کشف و در روز پنج شنبه چهارم خرداد ماه ۹۶ همراه ۱۳۴ شهید تازه تفحص شده دیگر به کشور بازگشت. جانباز شهید علی محمدرضایی پس از ۳۱ سال از میان باتلاق‌های ام الرصاص با یک پای مصنوعی تفحص شده و به میهن بازگشت.

شهید علی محمدرضایی اول شهریور ۱۳۴۵، در روستای شال از توابع شهر بوئین‌زهرا به دنیا آمد. پدرش منصور، کشاورز بود. شهید علی محمدرضایی بیسیم‌چی سردار عراقی جانشین نیروی زمینی سپاه از لشکر ۸ نجف اشرف اصفهان بود. او اهل قزوین بود. تعدادی از شهدای لشکر ۸ نجف از رزمندگان قزوین بودند. او در زمستان ۱۳۶۳ در یک عملیات شناسایی در منطقه مریوان یک پای خود را از دست داد و جانباز شد.

پیکر شهید در ام الرصاص پیدا شد و بر اساس شواهد مشخص شد او از شهدای عملیات کربلای ۴ است. استخوان پای این شهید داخل یک پای مصنوعی بود که نشان می‌داد جانباز بوده و با پای مصنوعی به جبهه جنگ بازگشته است.

برادر این شهید عملیات کربلای ۴ که در سال ۶۵ به شهادت رسیده است، «حمید محمدرضایی» حدود دو سال پیش در جبهه سوریه و در دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به شهادت رسیده است و او نیز پیکرش بازنگشته است. شهید حمید محمدرضایی متاهل و دارای سه فرزند است. خانواده‌ محمدرضایی دو شهید به فاصله ۳۰ سال از هم تقدیم اسلام کرده است. یکی در جبهه سوریه و دیگری در جبهه جنوب و پیکر هر دو شهید هم در کارزار جهاد مفقود شده است. یک سال بعد از شهادت دومین شهید پیکر شهید اول بعد از ۳۰ سال بازگشته و هویت او شناسایی شده است.

پیکرهای مطهر ۱۳۵ شهید دفاع مقدس صبح روز پنج‌شنبه چهارم خرداد ماه ۹۶  از آبراه اروند وارد کشور شدند. پیکرهای مطهر شهدای تازه تفحص شده در مناطق عملیاتی استان‌های بصره، الاماره و حوالی شهر کوت عراق تفحص شد که در عملیات‌های محرم، خیبر، بدر، کربلای ۴ و تک‌های دشمن در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند. ۱۸ نفر از این شهدا از شهدای غواص عملیات کربلای۴ هستند که در جزیره ام‌الرصاص پیدا شده‌اند. پیکر سه تن از این شهدای غواص با دستان بسته پیدا شده است.

منبع:تسنیم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=8669

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.