اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

بازگشت امنیت کامل به «حمص»/سد «الزلفا» و شهرک «الصملجیه» آزاد شد+تصاویر

  • کد خبر : 8496
  • 01 خرداد 1396 - 17:03
بازگشت امنیت کامل به «حمص»/سد «الزلفا» و شهرک «الصملجیه» آزاد شد+تصاویر

منابع سوری از برافراشته‌شدن پرچم سوریه در محله الوعر حمص پس از اخراج آخرین تروریست‌های مسلح از آن و آزادسازی سد الزلفا در شرق السویداء خبر دادند. به گزارش اخبار جهادی روز گذشته آخرین گروه از افراد مسلح از محله الوعر در شهر حمص بر اساس توافق آشتی خارج شدند تا دومین شهر بزرگ سوریه از […]

منابع سوری از برافراشته‌شدن پرچم سوریه در محله الوعر حمص پس از اخراج آخرین تروریست‌های مسلح از آن و آزادسازی سد الزلفا در شرق السویداء خبر دادند.

به گزارش اخبار جهادی روز گذشته آخرین گروه از افراد مسلح از محله الوعر در شهر حمص بر اساس توافق آشتی خارج شدند تا دومین شهر بزرگ سوریه از وجود سلاح و افراد مسلح پاکسازی و به یک شهر کاملاً امن تبدیل شود.

بر اساس این گزارش، روز گذشته ۹۸۹ نفر از جمله ۳۰۸ فرد مسلح از محله الوعر به‌سمت جرابلس و ۴۶۳ نفر از جمله ۱۵۱ فرد مسلح به‌سمت ادلب مهمترین دژ گروه‌های تروریستی حرکت کردند.

خروج افراد مسلح از محله الوعر با نظارت مستقیم نیروهای امنیتی سوریه و نیروهای روسی و با حضور گسترده تیم‌های هلال احمر سوریه انجام شد.

این در حالی است که شماری از مسئولان و نمایندگان پارلمان سوریه و  استاندار حمص آخرین مرحله از اخراج افراد مسلح را زیر نظر داشتند، آنها تأکید کردند که طرف‌های ذی‌ربط پرونده افراد ربوده‌شده و مفقودشده را با جدیت دنبال می‌کنند، این افراد در ابتدای حوادث سوریه توسط تروریست‌هایی که در محله الوعر بودند، ربوده شدند. استاندار حمص هم بر بازسازی زیرساخت‌های محله الوعر تأکید کرد.

به‌گفته منابع دولتی، تعداد افرادی که از محله الوعر به‌سبب مخالفت با آشتی و بازگشت به زندگی عادی اخراج شدند، هفت هزار فرد مسلح به‌همراه ۱۰ هزار نفر از همراهانشان بودند، اجرای توافق اخراج این افراد از ماه مارس گذشته آغاز شد و روز گذشته با خروج آخرین گروه به پایان رسید.

محله الوعر از بزرگترین محله‌های شهر حمص در مرکز سوریه به شمار می‌رود، تا پیش از آغاز بحران، جمعیت آن حدود ۳۰۰ هزار نفر بود که پس از آغاز جنگ علیه سوریه و ورود گروه‌های تروریستی به این محله به ۷۵ هزار نفر کاهش یافت، ارتش سوریه در سال ۲۰۱۴ این محله را تحت محاصره قرار داد تا افراد مسلح برای پذیرش توافق آشتی تحت فشار قرار گیرند.

شهر حمص محور ارتباطی استان‌های بزرگ سوریه همچون دمشق، لاذقیه، حلب و حماه به شمار می‌رود به‌طوری که برای رسیدن به این استان‌ها باید از حمص عبور کرد، حمص از بزرگترین مراکز صنعتی سوریه به شمار می‌رود که بزرگترین پالایشگاه‌های نفت و میادین اصلی نفت و گاز در حومه شرقی آن قرار دارد.

گروه‌های تروریستی پس از اشغال بخش‌هایی از حمص، این شهر را به‌زعم خود پایتخت انقلاب نام گذاشته بودند، بیشتر سرکردگان گروه‌های تروریستی که اقدام به قتل و آدم‌ربایی و مثله کردن اجساد می‌پردازند، در حمص فعالیت می‌کردند.

خبر دیگر اینکه نیروهای ارتش سوریه سد «الزلفا» در شرق السویداء در ۶۲کیلومتری گذرگاه مرزی «التنف» را پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌ها آزاد کردند، نیروهای ارتش و همپیمانان به عملیات نظامی خود در جاده دمشق ــ بغداد در بیابان سوریه ادامه می‌دهند.

جنگنده‌های آمریکایی اخیراً مواضع نیروهای ارتش سوریه را در منطقه خربه الشحمه در شرق مثلث دمشق ــ بغداد ــ تدمر بمباران کرده بودند، نیروهای ارتش در حال حاضر در ۶۲کیلومتری گذرگاه التنف قرار دارند.

از شمال سوریه هم خبر می‌رسد که نیروهای ارتش پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعش، ایستگاه قطار «تل حسان»‌ و تپه فضه و شهرک «الصملجیه» در حومه شرقی حلب را آزاد کردند.

خبر دیگر اینکه آمار تلفات انفجار انتحاری در یکی از اردوگاه‌های آموزشی گروه تروریستی احرار الشام در نزدیکی فرودگاه ابوالضهور در حومه شرقی ادلب به ۴۰ نفر رسیده است، احتمال افزایش آمار تروریست‌های کشته‌شده وجود دارد، این انفجار از ادامه جنگ و درگیری داخلی میان گروه‌های تروریستی حکایت می‌کند.

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=8496

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.