اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آزادسازی سد «الزلف» در شرق سویداء؛ پیشروی ارتش سوریه در بزرگراه حلب-رقه

  • کد خبر : 8485
  • 01 خرداد 1396 - 10:37
آزادسازی سد «الزلف» در شرق سویداء؛ پیشروی ارتش سوریه در بزرگراه حلب-رقه

ارتش سوریه در نبرد با داعش موفق شد، سد الزلف و چاه‌های الرصیعی را آزاد کند و عناصر داعش را نیز در چندین منطقه در شرق حلب به عقب براند. به گزارش اخبار جهادی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت طی ۲۴ ساعت گذشته، حملات جدید خود را از شهرک «المزیونه» واقع در شمال شرق حلب و […]

ارتش سوریه در نبرد با داعش موفق شد، سد الزلف و چاه‌های الرصیعی را آزاد کند و عناصر داعش را نیز در چندین منطقه در شرق حلب به عقب براند.

به گزارش اخبار جهادی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت طی ۲۴ ساعت گذشته، حملات جدید خود را از شهرک «المزیونه» واقع در شمال شرق حلب و جنوب فرودگاه نظامی «الجراح» آغاز کردند.

یک منبع میدانی به روزنامه «الوطن» سوریه اعلام کرد که نیروهای مقاومت توانسته‌اند روستای «الصمجلیه» واقع در جنوب المزیونه و «کازیه الخزیم» واقع در بزرگراه متنهی به رقه را آزاد کند.

در جریان این عملیات عناصر داعش متحمل خسارات و تلفات جانی بسیاری شدند و مجبور شدند که به سمت شهرک «مسکنه» عقب‌نشینی کنند.

به گفته این منبع، نیروهای سوری در ادامه پیشروی خود موفق شدند ارتفاعات «فضه» را نیز از داعش پس بگیرند.

ارتس سوری در منطقه همچنین توانست منطقه موسوم به «المزارع الثالثه» را در جنوب المزیونه آزاد کند و به سمت ایستگاه قطار «تل حسن» نیز پیشروی داشته باشد و این ایستگاه را نیز آزاد کند.

در جنوب صحرای سوریه نیز ارتش سوریه در شرق «السویداء» به پیشروی خود ادامه داد و توانست سد راهبردی «الزلف» را از داعش پس بگیرد.

این سد در فاصله ۵۰ کیلومتری ریف جنوب شرقی السویداء و ۳۰ کیلومتری مرز اردن قرار دارد.

ارتش سوریه همچنین در این منطقه موفق شده است کنترل همه چاههای «الرصیعی» واقع در جاده الزلف را به دست بگیرد.

 گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه نزدیک به معارضان نیز با اشاره به درگیری ارتش سوریه با داعش در اطراف سد الزلف، اذعان کرد که ارتش سوری کنترل این منطقه را به دست گرفته است.

انتهای پیام/

منبع:فارس

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=8485

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.