اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ورود هواپیمای مخوف روسی به سوریه تائید شد

  • کد خبر : 8352
  • 25 اردیبهشت 1396 - 0:24
ورود هواپیمای مخوف روسی به سوریه تائید شد

برخی منابع از ورود هواپیمای «آ۵۰ او» یا رادار پرنده روسی که به عنوان مخوف ترین هواپیمای نظامی روسیه نیز معرفی شده است به سوریه خبر دادند. به گزارش روزنامه راسیسکایا گازتا، این هواپیما چندی پیش به سوریه اعزام شده است. رسانه روسی اسپوتنیک هم نوشت که ابتدا عکس این هواپیما در آسمان سوریه، در […]

برخی منابع از ورود هواپیمای «آ۵۰ او» یا رادار پرنده روسی که به عنوان مخوف ترین هواپیمای نظامی روسیه نیز معرفی شده است به سوریه خبر دادند.

به گزارش روزنامه راسیسکایا گازتا، این هواپیما چندی پیش به سوریه اعزام شده است.
رسانه روسی اسپوتنیک هم نوشت که ابتدا عکس این هواپیما در آسمان سوریه، در شبکه های اجتماعی منتشر شد و سپس تصاویر ماهواره ای به دست آمده از ماهواره های رژیم صهیونیستی تائید کرد، هواپیمای آ۵۰ او در پایگاه هوایی حمیمیم در استان لاذقیه مستقر شده است.
در گزارش آمده، این هواپیما نوع مدرنیزه شده هواپیمای ردیابی راداری دوربرد آ۵۰ است که بر اساس هواپیمای ایلیوشین ایل ۷۶ دوران شوروی ساخته شده است.
هواپیمای روسی به رادار «سمل ام» که در بخش عقبی بدنه نصب شده است، مجهز است و با سرعت شش دور چرخش در دقیقه توان ردیابی اهداف زمینی تا ۳۰۰ کیلومتر و اهداف هوایی تا ۶۰۰ کیلومتر دورتر از خود را دارد.
مجله آمریکایی National Interest نیز هواپیمای آ۵۰ او را که به «رادار پرنده» مشهور است، مخوف ترین هواپیمای نظامی ارتش روسیه معرفی کرده است.
روسیه از مهرماه سال ۹۴ با درخواست رسمی دولت سوریه، مجموعه ای رزمی و شناسایی از یگان هوافضا و همچنین ناوهای خود را در ماموریت همکاری ضد تروریستی در این کشور بکار گرفته که سبب توقف پیشروی تروریست ها و سپس عقب نشینی و شکست های نظامی پیاپی جبهه ضدسوری شد.

منبع:ایرنا

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=8352

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.