اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ارتش سوریه فرودگاه نظامی الجراح در شرق استان حلب را آزاد کرد + تصاویر

  • کد خبر : 8309
  • 23 اردیبهشت 1396 - 9:55
ارتش سوریه فرودگاه نظامی الجراح در شرق استان حلب را آزاد کرد + تصاویر

ارتش سوریه در ادامه مبارزه با گروه تروریستی داعش در شرق استان حلب، فرودگاه نظامی الجراح(کشیش) را از این گروه تروریستی پاکسازی کرد. ارتش و نیروهای مسلح سوریه وارد فرودگاه نظامی الجراح در شرق استان حلب شدند. رسانه‌های سوری جمعه شب اعلام کردند که ارتش و نیروهای مسلح این کشور در ادامه مبارزه با گروه […]

ارتش سوریه در ادامه مبارزه با گروه تروریستی داعش در شرق استان حلب، فرودگاه نظامی الجراح(کشیش) را از این گروه تروریستی پاکسازی کرد.

ارتش و نیروهای مسلح سوریه وارد فرودگاه نظامی الجراح در شرق استان حلب شدند.

رسانه‌های سوری جمعه شب اعلام کردند که ارتش و نیروهای مسلح این کشور در ادامه مبارزه با گروه تروریستی داعش در شرق استان حلب، فرودگاه نظامی الجراح(کشیش) را از این گروه تروریستی پاکسازی کردند.

ارتش سوریه پس از پاکسازی شهرک های اطراف این فرودگاه وارد آن شد.

ارتش و نیروهای مسلح سوریه روز پنجشنبه شهرک المهدوم در غرب فرودگاه الجراح را پاکسازی کرده بود.

شهرک المهدوم در شمال غرب شهر مسکنه از مهمترین پایگاه‌های گروه تروریستی داعش در شرق استان حلب و در مسیر اصلی حلب به الرقه قرار دارد.

فرودگاه الجراح میان دو شهرک دیرحافر و مسکنه و در فاصله ۶۰ کیلومتری شرق شهر حلب قرار دارد.

در فوریه سال ۲۰۱۳ چند گروه تروریستی که بزرگترین آنها احرارالشام و جیش الاسلام بود در یک هجوم گسترده و محاصره یک ماهه، توانستند فرودگاه الجراح را اشغال کنند.

گروه‌های تروریستی در این عملیات به سلاح‌های سبک و سنگین مختلف و چند جنگنده میگ دست یافتند ولی این فرودگاه پس از چندماه به اشغال گروه تروریستی داعش درآمد.

ارتش سوریه از اواخر دی ماه ۹۵ عملیات گسترده ای را در شرق استان حلب آغاز کرده و تاکنون ده‌ها شهرک و روستا را پاکسازی کرده است.

این عملیات از ابتدای فروردین ۹۶ با اعزام نیروها و تجهیزات ارتش سوریه به شمال استان حماه برای مقابله با پیشروی گروه های تروریستی جبهه النصره، حزب اسلامی ترکستان، جیش النصر، جیش العزه، ابناءالشام و ارتش آزاد ادلب تاحدودی متوقف شده بود.

منبع:ابنا

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=8309

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.