اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تنها ۱۰ درصد از محله‌های غرب موصل در اشغال داعش است + نقشه و عکس

  • کد خبر : 8294
  • 22 اردیبهشت 1396 - 13:14
تنها ۱۰ درصد از محله‌های غرب موصل در اشغال داعش است + نقشه و عکس

به دنبال آزاد شدن محله هایی در غرب موصل از جمله بخش هایی از الکنیسه، و حدود نیمی از وادی عکاب، مناطق تحت کنترل داعش به تنها ۱۰ درصد کاهش یافته است. به گزارش اخبار جهادی عملیات نیروهای نظامی عراق برای آزادسازی محلات غربی شهر موصل از دست داعش ادامه دارد. منطقه شرق موصل چندی […]

به دنبال آزاد شدن محله هایی در غرب موصل از جمله بخش هایی از الکنیسه، و حدود نیمی از وادی عکاب، مناطق تحت کنترل داعش به تنها ۱۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش اخبار جهادی عملیات نیروهای نظامی عراق برای آزادسازی محلات غربی شهر موصل از دست داعش ادامه دارد.

منطقه شرق موصل چندی ا‌ست که از تصرف داعش آزاد شده، اما آزادسازی کامل شهر وابسته به کنترل مناطق پرازدحام غربی این شهر است.

سپهبد «رائد شاکر جودت» رئیس پلیس فدرال عراق گفت: تنها ۱۰ درصد از محله‌های غرب موصل اکنون تحت اشغال داعش قرار دارد.

وی گفت: به دنبال آزاد شدن محله هایی در غرب موصل از جمله بخش هایی از الکنیسه، و حدود نیمی از وادی عکاب، مناطق تحت کنترل داعش به تنها ۱۰ درصد کاهش یافته است.

رئیس پلیس فدرال عراق اظهار کرد: تنها به اندازه آزادی هفت محله تا اعلام خبر آزادسازی کامل موصل فاصله داریم.

سازمان ملل اعلام کرده است که حدود ۳۱ هزار تن از ساکنان موصل پس از آزاد شدن مناطقی در غرب به خانه‌ هایشان بازگشتند.

«استفان دوجاریک»‌ سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت‌ با آغاز عملیات آزادسازی غرب موصل حدود ۴۳۵ هزار تن خانه‌‌های خود را ترک کردند که نزدیک به ۴۰۰ هزار تن از آنان در خارج از محدوده شهر ساکن شده و حدود ۳۱ هزار تن نیز موفق به بازگشت به مناطق آزاد شده در غرب موصل شدند. ‌

وی گفت:‌ ساکنان مناطق آزاد شده نیز برای رفع نیازهای خود به طور کامل به کمک‌‌های بشردوستانه متکی هستند.

این مسئول سازمان ملل افزود: سازمان ملل به امدادرسانی‌های خود به ساکنان موصل که شامل ارسال وعده‌ های غذایی آماده برای ۹ هزار تن از ساکنان غرب موصل و جیره های غذایی یک ماهه برای بیش از ۲۷ هزار تن ادامه می ‌دهد.

این در حالی است که این سازمان تخمین زده ‌است رقمی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر از غیرنظامیان همچنان در مناطق تحت اشغال داعش در موصل به سر می ‌برند.

تازه‌‌ترین مرحله از عملیات نیروهای عراقی در غرب موصل از ۳ مه (۱۳ اردیبهشت) آغاز شده است.

نیروهای عراقی که از ارتش آن کشور، نیروهای ویژه پلیس، پیشمرگه ‌های کرد و نیروهای بسیج مردمی تشکیل شده، عملیات بازپس‌ گیری موصل را از (۱۷ اکتبر ۲۰۱۶) ۲۶ مهر ماه سال گذشته آغاز کردند.

«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق در تاریخ ۱۹ فوریه آغاز مرحله جدید بیرون راندن داعشی‌ ها از محله‌ های غربی موصل را اعلام کرد.

منبع:ابنا

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=8294

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.