اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ایران در آستانه قرار دادن دو ماهواره در مدار زمین/توان ایران در ساخت موشک قاره پیما با قابلیت رسیدن به آمریکا

  • کد خبر : 8283
  • 21 اردیبهشت 1396 - 8:56
ایران در آستانه قرار دادن دو ماهواره در مدار زمین/توان ایران در ساخت موشک قاره پیما با قابلیت رسیدن به آمریکا

پایگاه «واشنگتن فری‌بیکن» در گزارشی نوشت که ایران در آستانه قرار دادن دو ماهواره در مدار زمین است و تخصص مورد نیاز برای پرتاب این ماهواره‌ها برابر با تخصص مورد نیاز برای ساخت موشک قاره‌پیما با قابلیت رسیدن به آمریکاست. به گزارش اخبار جهادی پایگاه «واشنگتن فری‌بیکن» در گزارشی نوشت که ایران در آستانه قرار […]

پایگاه «واشنگتن فری‌بیکن» در گزارشی نوشت که ایران در آستانه قرار دادن دو ماهواره در مدار زمین است و تخصص مورد نیاز برای پرتاب این ماهواره‌ها برابر با تخصص مورد نیاز برای ساخت موشک قاره‌پیما با قابلیت رسیدن به آمریکاست.

به گزارش اخبار جهادی پایگاه «واشنگتن فری‌بیکن» در گزارشی نوشت که ایران در آستانه قرار دادن دو ماهواره در مدار زمین است و تخصص مورد نیاز برای پرتاب این ماهواره‌ها برابر با تخصص مورد نیاز برای ساخت موشک قاره‌پیما با قابلیت رسیدن به آمریکاست.
واشنگتن فری‌بیکن افزود: بنا به اعلام مقامات نظامی ایران، این کشور در حال آماده شدن برای پرتاب دو ماهواره ساخت داخل به مدار زمین است.
این پایگاه افزود: ایران جدیدترین آزمایش موشکی خود را در حالی انجام داده است که مقامات آمریکا در حال بررسی توافق هسته‌ای با ایران هستند.
در ادامه این گزارش آمده است: ایران به دنبال تقویت بنیه نظامی خود و توسعه تکنولوژی موشک‌های بالستیک است و تخصص مورد نیاز برای برای پرتاب ماهواره به فضا برابر تخصص مورد نیاز برای ساخت موشک قاره‌پیما با قابلیت رسیدن به خاک آمریکاست.
این پایگاه در ادامه نوشت: پرتاب ماهواره به فضا از سوی ایران در حالی انجام می‌شود که این کشور تلاش بی‌سابقه‌ای را برای افزایش و سازماندهی توان نظامی خود آغاز کرده و این اقدام ایران موجب بروز نگرانی شدید در میان مقامات امنیتی امریکا شده است.
واشنگتن فری‌بیکن به نقل از مقام وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد: دولت ترامپ به شدت به دنبال برنامه‌ریزی برای مقابله با اقدامات تحریک‌آمیز روزافزون ایران است.
این پایگاه به نقل از  مقام وزارت خارجه آمریکا می‎نویسد: همانگونه که «رکس تیلرسون» اعلام کرد ما به دنبال بررسی جامع سیاست آمریکا در قبال ایران هستیم و به محض نهایی شدن تصمیمات در این زمینه، به چالش‌های ایجاد شده از سوی ایران  رسیدگی خواهیم کرد.
واشنگتن فری‌بیکن ادعا کرده است که پرتاب ماهواره از سوی ایران ابزاری برای پوشش دادن اقدامات این کشور در راستای پیشبرد برنامه موشک قاره‌پیماست.
منبع: میزان
این پایگاه آمریکایی مدعی شد: ایران سابقه استفاده از پرتاب ماهواره به عنوان وسیله‎ای برای مخفی نگه داشتن اقدامات خود در زمینه آزمایش موشک قاره‌پیما را دارد.
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=8283

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.