اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

راز ماموریت محرمانه نظامیان آمریکایی در پایگاهی در جنوب لیبی

  • کد خبر : 8209
  • 13 اردیبهشت 1396 - 14:06
راز ماموریت محرمانه نظامیان آمریکایی در پایگاهی در جنوب لیبی

بحث نظامیان آمریکایی در پایگاهی در جنوب لیبی موضوعی است که زوایای آن و اینکه ماموریت این نیروها چیست با ابهام روبرو است.  به گزارش اخبار جهادی به نقل از روسیاالیوم، اخبار گوناگونی درباره نظامیان آمریکایی در پایگاه نظامی در جنوب لیبی وجود دارد. در حالی که مسئولان نظامی از هر گونه اظهار نظر در این باره […]

بحث نظامیان آمریکایی در پایگاهی در جنوب لیبی موضوعی است که زوایای آن و اینکه ماموریت این نیروها چیست با ابهام روبرو است.

 به گزارش اخبار جهادی به نقل از روسیاالیوم، اخبار گوناگونی درباره نظامیان آمریکایی در پایگاه نظامی در جنوب لیبی وجود دارد. در حالی که مسئولان نظامی از هر گونه اظهار نظر در این باره خودداری می کنند اما همچنان حضور این نیروها و تحرکات آمریکایی ها با ابهام روبرو است.این رسانه گزارش داد: فرماندهان نظامی ارتش لیبی یا شورای ریاست دولت وفاق ملی لیبی اظهار نظری در این باره نمی کنند و برخی از شخصیت های سیاسی لیبی این موضوع را تکذیب و برخی شخصیت های نظامی دیگر تایید می کنند.

صالح قلمه نماینده پارلمان لیبی حضور نیروهای آمریکایی در آفریقا و در پایگاه نظامی اللویغ در مجاورت مرز با نیجر، چاد و الجزایر را تکذیب کرد و افزود: پایگاه اللویغ از سال ۲۰۱۱ خارج از خدمت است و نیروهای ارتش در آن حضور دارند.

ابراهیم کرنفوده یکی دیگر از نمایندگان پارلمان لیبی بیان کرد: احدی نمی تواند بود یا نبود نیروی نظامی آمریکا در پایگاه را تایید کند زیرا دسترسی به این بخش از لیبی با توجه به گستردگی آن و اینکه در دل صحرا در نزدیکی مرزهای چاد و نیجر قرار دارد، دشوار است.

وی که متولد مناطق جنوبی لیبی است می افزاید: برای اینکه مظاهر زندگی و سکونت را در این منطقه بیابی باید صدها کیلومتر حرکت کنی و بنابر این برای اطمینان از حضور نظامی دیگران باید زمان طولانی طی شود و اطلاعات قابل اطمینانی به دست آید.

روسیا الیوم در ادامه گزارش داد: بر اساس اسناد بسیار محرمانه آمریکایی که به رسانه های این کشور راه یافته است اخیر فاش شده که ۴۲ مرکز نظامی آمریکا موسوم به آفریکوم در آفریقا وجود دارد که ۱۵ مرکز ثابت در ۲۴ کشور آفریقایی شامل لیبی، کنیا و سودان جنوبی است. افزایش مراکز نظامی آمریکا به دنبال حمله به سفارت آمریکا در بنغازی در سال ۲۰۱۲ است که مراکز ثابت و سیار زیاد شد.

این رسانه در ادامه اعلام کرد: احمد الحسناوی از نظامیان بازنشسته ارتش لیبی خبر حضور نظامیان آمریکایی در جنوب لیبی را واقعی می داند و بر این باور است: این در راستای توافق محرمانه اوایل ماه گذشته میلادی میان فرمانده نیروهای آمریکایی در آفریقا و فایز السراج رئیس شورای ریاست دولت الوفاق لیبی است و شامل واحدهای غیر رزمی متحرکی است که اقدام به جمع آوری اطلاعات درباره فعالیت های سازمان های تروریستی در شمال آفریقا می کنند.

الحسناوی در این باره گفت: اطلاعاتی به من رسیده است که نظامیان آمریکایی در پایگاه هوایی اللویغ در نزدیکی گذرگاه زمینی الثوم با نیجر مستقر هستند و این مرکز نظامی است که دسترسی زمینی به آن سخت است و مناسب برای عملیات نظامی سری با هدف جمع آوری اطلاعات درجه اول است. این تحرک اصلاعاتی آمریکا در جنوب کشور با هماهنگی مشترک با ارتش لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر و نیروهای وابسته به شورای ریاستی است اما رسانه ای نمی شود زیرا سری ماندن آن از اهمیت زیادی برای موفقیت ماموریت برخوردار است.

این رسانه در پایان گزارش داد: توماس والد هاوزر فرمانده نظامیان آمریکایی در آفریقا در مقر فرماندهی در آلمان در اوایل آوریل گذشته با رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی، درباره شراکت میان آمریکا و لیبی در زمینه مقابله با تروریسم و امکان دریافت کمک آمریکا برای توسعه توان نظامی و دفاعی ارتش لیبی و آموزش و تبادل اطلاعات را رایزنی کرده است.

منبع:مهر

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=8209

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.