اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

افشای انتقال تسلیحات بلغارستانی به جبهه النصره در سوریه توسط یک کشور عربی

  • کد خبر : 8007
  • 05 اردیبهشت 1396 - 13:20
افشای انتقال تسلیحات بلغارستانی به جبهه النصره در سوریه توسط یک کشور عربی

روزنامه بلغارستانی “ترود” یک تحقیقات مطبوعاتی را انجام داد دال بر اینکه این تحقیقات و بررسی‌ها از این امر پرده برداشت که تروریست‌های تندرو در سوریه همواره سلاح‌هایی را از بلغارستان از طریق یکی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به دست می‌آورند.  به گزارش اخبار جهادی روزنامه نگاران این روزنامه اعلام کردند که سفرهای دریایی […]

روزنامه بلغارستانی “ترود” یک تحقیقات مطبوعاتی را انجام داد دال بر اینکه این تحقیقات و بررسی‌ها از این امر پرده برداشت که تروریست‌های تندرو در سوریه همواره سلاح‌هایی را از بلغارستان از طریق یکی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به دست می‌آورند.

 به گزارش اخبار جهادی روزنامه نگاران این روزنامه اعلام کردند که سفرهای دریایی دوره‌ای توسط کشتی مارین دانیکا دو بار در هر ماه از بندر بورگاس در شرق بلغارستان به یک کشور در خاورمیانه صورت می‌گیرد که این کشتی سلاح‌های ساخت بلغارستان را به این کشور می‌برد.

این روزنامه تاکید کرد که چندین تن سلاح بلغارستانی در این کشتی وجود دارد و داده‌های رصدهای صورت گرفته از سوی ماهواره‌ها این مساله را تایید می‌کند.

طبق گزارش روزنامه بلغارستانی ترود، این داده‌های رصدهای ماهواره‌ای در پایگاه marinetraffic.com منتشر شده است. این کشتی پیشتر نیز به صورت رسمی محموله‌های خطرناکی را با علامت اختصاری Hazard A(Major) انتقال داده بود که این علامت به کشتی‌هایی داده می‌شود که محموله‌هایشان مواد منفجره و سلاح باشد. هشت ساعت پس از اینکه این کشتی به مکانی مشخص رسید محموله‌های خطرناک آن تخلیه شد و این کشتی به بندر بورگاس بلغارستان بازگشت.

این افشاگری پس از آن صورت گرفت که خبرنگاران ترود در دسامبر ۲۰۱۶ مقادیر زیادی از سلاح‌های بلغارستانی را در ۹ انبار جبهه النصره پیدا کردند که این سلاح‌ها در شرق شهر حلب رها شده بود. با وجود اینکه به دلیل جنگ در سوریه ارسال سلاح به این کشور ممنوع است اما روزنامه نگاران ترود دو میلیون گلوله جنگی و ۴۰۰۰ موشک از نوع گراد پیدا کردند که این تجهیزات به دست افراد مسلح تندرو در حلب افتاده بود.

این روزنامه تاکید کرد: جعبه‌هایی که این سلاح‌ها در آنها وجود دارند عبارت‌هایی با زبان بلغارستانی بر روی آنها نوشته شده است.

این روزنامه تاکید کرد، علاوه بر این افراد مسلح النصره گلوله‌های توپی را با کالیبر ۷۳ میلیمتر و موشک‌های ضد تانک از کالیبر ۴۰ میلیمتر را استفاده می‌کنند.

دادستانی بلغارستان در آن هنگام تحقیقاتی را در خصوص این پرونده گشود و روزنامه نگاران ترود نیز آثار جدیدی از عملیات انتقال سلاح از بورگاس به خاورمیانه پیدا کردند.

مسئولان این روزنامه از کارخانه‌ای که این سلاح‌ها را تولید کرده است خواستند که به این مساله پاسخ دهد.

ملک الکردی یکی از سرکرده‌های ارتش آزاد سوریه در گفت‌وگویی ویژه با این روزنامه گفته بود که یکی از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس با همکاری با سازمان اطلاعاتی ۱۵ کشور دیگر به افراد تندرو در سوریه با بهانه کمک به «مخالفان میانه رو» سلاح می‌فرستد.

روزنامه نگاران ترود اعلام کردند: کارخانه اف ام ز – سوبوت، قراردادهای ویژه‌ای را برای صادرات سلاح بلغارستانی با دو شرکت آمریکایی chemring و orbital ATK منعقد کرده است که این دو شرکت درخواست‌های دولت آمریکا را برای انتقال سلاح‌های غیرمتعارف جهت برآورده کردن نیازهای ایالات متحده و هم پیمانانش اجرا می‌کنند. بخش مدیریتی این شرکت‌ها نپذیرفتند که هویت آن هم پیمانان را به این روزنامه نگاران بگویند. آنها گفتند که این اطلاعات محرمانه است.

منبع:ایسنا

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=8007

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.