اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

۴ دلیل عمده حمله موشکی آمریکا به سوریه

  • کد خبر : 7863
  • 24 فروردین 1396 - 10:40

یک کارشناس مسائل راهبردی سوریه در گفت‌وکویی به تشریح دلایل اصلی حمله موشکی آمریکا به سوریه پرداخت.  به گزارش اخبار جهادی حمله موشکی اخیر آمریکا به سوریه به بهانه کاربرد تسلیحات شیمیایی از طرف دولت اسد علیه مردم خود هیاهوی رسانه ای زیادی را به راه انداخته و نگرانی های زیادی را ایجاد کرده است. بسیاری […]

یک کارشناس مسائل راهبردی سوریه در گفت‌وکویی به تشریح دلایل اصلی حمله موشکی آمریکا به سوریه پرداخت.

 به گزارش اخبار جهادی حمله موشکی اخیر آمریکا به سوریه به بهانه کاربرد تسلیحات شیمیایی از طرف دولت اسد علیه مردم خود هیاهوی رسانه ای زیادی را به راه انداخته و نگرانی های زیادی را ایجاد کرده است.

بسیاری تحلیلگران حمله موشکی ترامپ علیه سوریه را اقدامی غیر منطقی که به تشدید تنش ها در منطقه می انجامد ارزیابی کرده اند.

“دکتر طالب ابراهیم” کارشناس مسائل راهبردی  در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به تشریح اهداف حملات موشکی اخیر آمریکا به پایگاه هوایی در داخل سوریه پرداخت.

۴ دلیل عمده حمله موشکی آمریکا به سوریه

وی در این مصاحبه گفت: یکی از دلایل اصلی حمله موشکی آمریکا به پایگاهی در سوریه را می‌توان در منحرف کردن توجه‌ها از نزاع‌های داخلی و کشمکش‌های سیاسی که در این کشور وجود دارد عنوان کرد. هدف دوم از این حمله را می‌توان حمایت و پشتیبانی آمریکا از گروه‌های مسلح و تروریستی در داخل سوریه توصیف کرد و هدف سوم از این اقدام، ارسال پیامی از سوی آمریکا به همپیمانان منطقه‌ای خود است که بگوید آمریکا حضور داشته و همچنان قدرتمند است و چهارمین هدف از این اقدام این بوده که آمریکا به دشمنان منطقه‌ای و بین‌المللی خود که ایران و سوریه و روسیه است پیغام دهد که آمریکا از هیچ اقدامی برای تحقق اهداف سیاسی و استراتژیکی خود فروگذار نخواهد بود.

تشدید حملات به گروه‌های تروریستی مسلح و تقویت اتحاد ایران و سوریه و روسیه

طالب ابراهیم در ادامه این مصاحبه در پاسخ به این سوال که آیا شاهد واکنش یا پاسخی از سوی سوریه یا جبهه مقاومت در برابر حمله موشکی آمریکا خواهیم بود، گفت: قطعا شاهد این واکنش خواهیم بود که این پاسخ در وهله نخست می‌تواند با تشدید حملات علیه گروه‌های مسلح تروریستی باشد. در گام دوم نیز می‌توان شاهد تقویت اتحاد استراتژیکی میان ایران و سوریه و روسیه و افزایش حمایت‌ها از ارتش سوریه باشد و این موضوعی است که روسیه نیز درباره آن صحبت کرده است.

شاهد جنگی طولانی میان آمریکا و روسیه در عرصه سوریه خواهیم بود

این کارشناس مسائل راهبردی در ادامه مصاحبه خود در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان انتظار داشت که این حملات موشکی سرآغازی برای حملات بیشتر آمریکا علیه سوریه باشد، گفت: من معتقدم که این حملات سرآغازی برای جنگی طولانی میان آمریکا و روسیه در عرصه سوریه باشد و چه بسا سناریویی که در دهه ۵۰ قرن گذشته میان آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی در شبه جزیره کره روی داده بار دیگر در سوریه در حال تکرار شدن است.

منبع:تسنیم

 به کانال تلگرامی ما بپیوندید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=7863

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.