اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حضور همزمان ۳ ناوگروه دریایی ایران در مناطق حساس جهان

  • کد خبر : 7852
  • 23 فروردین 1396 - 19:55
حضور همزمان ۳ ناوگروه دریایی ایران در مناطق حساس جهان

فرمانده نیروی دریایی راهبری ارتش جمهوری اسلامی ایران از حضور همزمان سه ناوگروه نیروی دریایی کشورمان در مناطق حساس دریایی جهان خبر داد. به گزارش اخبار جهادی امیر دریادار حبیب‌الله سیاری عصر امروز در جمع کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) این شهرستان با اشاره به اینکه ما همه‌ساله در دو محور […]

فرمانده نیروی دریایی راهبری ارتش جمهوری اسلامی ایران از حضور همزمان سه ناوگروه نیروی دریایی کشورمان در مناطق حساس دریایی جهان خبر داد.
به گزارش اخبار جهادی امیر دریادار حبیب‌الله سیاری عصر امروز در جمع کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) این شهرستان با اشاره به اینکه ما همه‌ساله در دو محور کلی اقتدار دریایی و توسعه سواحل مکران به منظور اجرایی شدن منویات رهبر معظم انقلاب را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار می‌دهیم، اظهار کرد: امسال محور سوم یعنی ارتقای مهارت را نیز به محورهای اصلی خود اضافه کردیم و تمام تلاش و همت خود را در راستای پیشبرد این سه محور بکار خواهیم گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که تروریست‌ها و عناصر خودفروخته منطقه ما، جنوب غرب آسیا را دچار التهاب و ناامنی شدیدی کرده‌اند، با تلاش همه نیروهای مسلح، امنیتی پایدار در کشور جمهوری اسلامی ایران حاکم است که جا دارد از همه مردم و به ویژه کارکنان و خانواده نیروهای مسلح کشورمان که هر آنچه در توان داشتند در این‌ زمینه به‌کار گرفتند، تقدیر و تشکر کنم.

فرمانده نیروی دریایی راهبری ارتش جمهوری اسلامی ایران با طرح این سؤال که سهم نداجا در این امنیت پایدار چیست، گفت: سهم نیروی دریایی در این‌باره امنیت مرزهای آبی و دریاها به ویژه خطوط مواصلاتی در مهم‌ترین آبراه جهان از دست دزدان دریایی در باب المندب و خلیج عدن است.

این مسؤول تصریح کرد: در بحث پیشرفت‌های حاصله در سطح کشور در مقایسه با قبل از انقلاب می‌بینیم که با وجود تحریم‌ها و کارشکنی‌ها مکرر علیه جمهوری اسلامی ایران، امروزه در پیشرفت‌های علمی و دست‌یابی به علم و فناوری روز دنیا، کشورمان از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است.

سیاری افزود: در این‌باره توانسته‌ایم مهم‌ترین تجهیزات نیروهای مسلح که از فناوری بالایی نیز برخوردار هستند را بسازیم و بارها گفته‌ام و تأکید می‌کنم که اگر حمایت شویم همه تجهیزات مورد نیاز نیروی دریایی را خودمان خواهیم ساخت.

وی بیان کرد: در سال ۱۳۸۲ که نخستین ناوشکن موشک‌انداز در همین دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) به دست مقام معظم رهبری به نیروی دریایی الحاق شد و تاکنون چند ناو و ناوشکن دیگر هم به ناوگان نیروی دریایی اضافه شده‌اند که در آینده نزدیک نیز تعدادی دیگر به نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شوند و این پیشرفت‌ها و فن‌آوری‌های قابل ملاحظه‌ای است که طی چند سال اخیر به دست آمده است، البته این راه را ادامه خواهیم داد.

فرمانده نیروی دریایی راهبری ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در تولید و اشتغال  نیز نیروی دریایی گام‌های خوب و مهمی برداشته است، اظهار کرد: در اجرای طرح‌ها که امروزه در سطح نیروی دریایی ارتش در حال اجراست علاوه بر چندین شرکت، دانشگاه و مرکز صنعتی، تعداد زیادی از کارکنان در ساخت‌و‌سازهای نیروی دریایی مشغول به کار هستند که نشان از انجام درست وظایف نداجا در امر اشتغال و تولید است.

این مسؤول یادآور شد: تجربه نشان داده است هرجایی که از مدیران با تحرک، مؤمن، متعهد و کارکشته استفاده شده است پیشرفت‌های خوبی را مشاهده کردیم و آنچه امروز در سطح نیروی دریایی به عنوان پیشرفت شاهد آن هستیم نشان از وجود کارکنان مؤمن، متعهد و کاربلد در سطح نداجاست که تمام توان خود را به کار گرفته‌اند تا نیروی دریایی در طراز و شأن ملت عزیزمان بسازند.

سیاری با اشاره به اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد، پیشرفت‌های علمی، به‌کارگیری فناوری‌های نوین دریایی، دریانوردی‌های طولانی مدت و حضور هم‌زمان سه ناوگروه در مناطق حساس دریایی جهان، افزود: پیشرفت‌ها در نیروی دریایی ارتش چشم‌گیر و قابل احترام است اما نباید به این جایگاه بسنده کرد بلکه باید روزبه‌روز بر علم و دانش و تلاش و همت خود بیفزاییم تا این پیشرفت‌ها ادامه داشته باشند.

وی در پایان با تقدیر از گزارش ارائه شده توسط فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) گفت: نقش این دانشگاه در تربیت و پرورش کارکنان و مدیران جهادی با استفاده از ارتقای ایمان، دانش و روحیه سلحشوری بسیار مهم و حساس است و از همه عزیزانی که در دانشگاه کار می‌کنند و این بستر مناسب را به وجود آورده‌اند تا امروز به این مدیران دست پیدا کنیم تشکر می‌کنم و این نشان از موفقیت انجام کارها در سطح دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) دارد.

امیر دریادار دوم خرداد حکیمی فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر نیز طی گزارشی، عملکرد دانشگاه در حوزه تربیت افسران نداجا را در سه بخش پرورش ایمان، افزایش دانش و تقویت روحیه سلحشوری ارائه کرد که مورد تقدیر فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

فرمانده نیروی دریایی راهبری ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان مراسم با اهدای لوح تقدیر از فرماندهان، کارکنان پایور، دانشجویان و کارکنان وظیفه نمونه دانشگاه قدردانی کرد.

منبع:العالم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=7852

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.