اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

​​​​​​​داعش فرماندهان ارشدش را از رقه خارج کرده است/ شهر “المیادین” گزینه احتمالی برای داعش

  • کد خبر : 7809
  • 20 فروردین 1396 - 9:55
​​​​​​​داعش فرماندهان ارشدش را از رقه خارج کرده است/ شهر “المیادین” گزینه احتمالی برای داعش

گروه تروریستی داعش از بیم حمله احتمالی به شهر رقه، رهبری و نیروهای زبده خود را از این شهر خارج کرده است. این نیروها به شهرهای “میادین” و “ابوکمال” در نزدیکی مرز سوریه با عراق منتقل شده‌اند.  به گزارش اخبار جهادی شبکه رادیو تلویزیون غرب آلمان (WDR) از ماه فوریه مطلع شده که اعضای خانواده تروریست‌های […]

گروه تروریستی داعش از بیم حمله احتمالی به شهر رقه، رهبری و نیروهای زبده خود را از این شهر خارج کرده است. این نیروها به شهرهای “میادین” و “ابوکمال” در نزدیکی مرز سوریه با عراق منتقل شده‌اند.

 به گزارش اخبار جهادی شبکه رادیو تلویزیون غرب آلمان (WDR) از ماه فوریه مطلع شده که اعضای خانواده تروریست‌های خارجی در داعش که در میان‌ آن‌ها شهروندانی از آلمان نیز حضور دارند، از رقه به شهر میادین سوریه منتقل شده‌اند.به گزارش دویچه وله، اکنون یک سرویس اطلاعاتی خارجی گزارش داده که رهبری داعش نیز از رقه خارج شده است.

یک عامل نفوذی از سوریه نیز گزارش داده که در حال حاضر رهبران داعش از رقه به شهرهای میادین و ابوکمال منتقل شده‌اند و دیگر در رقه از مقامات ارشد داعش اثری نیست.

تحقیقات شبکه رادیو تلویزیون غرب آلمان (WDR) در مورد وضعیت داعش در سوریه را “اسد المحمد” و “آنه اسپکهارد”، دو محقق در مرکز تحقیقات افراط گرایی (ICSVE) نیز تایید می‌کنند.

این دو محقق در این رابطه نوشته‌اند: «ما مدارکی در دست داریم که نشان می‌دهند داعش اعضای مهم خود را به همراه منابع مالی این گروه به شهر میادین منتقل کرده است.»

این دو محقق در ادامه نوشته‌اند: داعش انتقال رهبری‌اش را به شهر میادین در ماه اوت در سال گذشته میلادی (۲۰۱۶) آغاز کرده و در ماه‌های اخیر نیز افرادی از این گروه با درجه اهمیت متوسط راهی شهر میادین شده‌اند و به این ترتیب شهر میادین در آینده می‌تواند مرکز فرماندهی عملیات جنگی داعش شود.

اسد المحمد و آنه اسپکهارد در انتها توضیح داده‌اند: «در دوسال اخیر فرماندهیِ بیشترین عملیات بزرگ داعش در شهر “الطبقه” بوده و ما فکر می‌کنیم که قرار است اکنون شهر “میادین” مرکز جدید فرماندهی چنین عملیاتی شود.»

شهر میادین در استان “دیرالزور” در شرق سوریه و در ۱۹۰ کیلومتری جنوب شرق رقه قرار دارد. جمعیت این شهر قبل از آغاز جنگ داخلی ۷۰ هزار تن بود. فاصله این شهر تا شهر ابوکمال که در مرز سوریه با عراق قرار دارد، حدود ۹۰ کیلومتر است. داعش می‌تواند در صورت حمله به درون خاک عراق پناه ببرد. همچنین صحرای موجود در این منطقه امکانات امنیتی فراوانی برای اعضای این گروه افراطی مهیا کرده است.

رقه که گفته می‌شود مرکز حکومت خودخوانده داعش بوده اکنون وضعیت بسیار بدی دارد. ائتلاف نیروهای نظامی کرد و عرب (SDF) که مورد حمایت کامل آمریکاست در حومه این شهر منتظر حمله برای تسخیر آن است.

نیروی هوایی آمریکا به همراه یگان‌های ویژه زمینی و توپخانه نیروی دریایی این کشور قرار است حمله به شهر رقه را پشتیبانی کنند. ائتلاف نیروهای نظامی کرد و عرب نزدیک به ۳۰ هزارتن در اختیار دارد که حدود ۲۵ هزار تن آن را کردها تشکیل می‌دهند.

مردم رقه به خاطر نزدیک شدن درگیری نظامی برای تسخیر این شهر پای پیاده از شهر خارج شده و به مناطقی می‌روند که زیر نظر ائتلاف نیروهای نظامی کرد و عرب قرار دارد. گفته می‌شود به رغم مین های موجود، تاکنون دوهزار تن از مردم شهر رقه موفق شده‌اند این شهر را ترک کنند و خود را به مناطق امن‌تر برسانند.

کارشناسان امنیتی تخمین می‌زنند که حدود دو تا چهار هزار داعشی هنوز در این شهر حضور دارند.

منبع:ایسنا

 به کانال تلگرامی ما بپیوندید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=7809

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.