اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

عملیات پدافند هوایی سوریه، هشداری شوم برای اسرائیل است

  • کد خبر : 7517
  • 28 اسفند 1395 - 1:11

یک کارشناس مسائل نظامی و امنیتی اسرائیلی با اشاره به سقوط یک جنگنده اسرائیل توسط پدافند هوایی سوریه، آن را هشداری شوم برای اسرائیل برشمرد. به گزارش اخبار جهادی به نقل از پایگاه خبری العهد،  رون بن یشای کارشناس مسائل نظامی و امنیتی پایگاه یدیعوت آحارانوت اسرائیل، معتقد است بشار اسد که در پی حمایت روسیه […]

یک کارشناس مسائل نظامی و امنیتی اسرائیلی با اشاره به سقوط یک جنگنده اسرائیل توسط پدافند هوایی سوریه، آن را هشداری شوم برای اسرائیل برشمرد.

به گزارش اخبار جهادی به نقل از پایگاه خبری العهد،  رون بن یشای کارشناس مسائل نظامی و امنیتی پایگاه یدیعوت آحارانوت اسرائیل، معتقد است بشار اسد که در پی حمایت روسیه احساس اعتماد به نفس دارد، برای نخستین بار موشک های اس. ای-۵ یا اس ۲۰۰ را به سمت جنگنده های اسرائیل که به گفته وی در صدد حمله به سلاح های «راهبردی» حزب الله بودند، هدف قرار دادند.

بن یشای افزود، در شمال سوریه در نزدیک السفیره واقع در جنوب شرق حلب، کارخانه  SERCواقع است که تولید کننده موشک های اسکود دی، با بُرد ۷۰۰ کیلومتر است.

وی یادآور شد، احتمالا هدف اسرائیل از این حمله، هدف قرار دادن موشک های دور بُرد بود و واکنش سوریه هنگامی رخ داد که هواپیماهای اسرائیلی هنوز در خاک سوریه نبودند اما برای نخستین بار توسط موشک های اس .ای ۵ هدف قرار گرفتند.

این کارشناس اسرائیلی توضیح داد: این نوع موشک ها ساخت روسیه است که اخیرا نوع جدید آن در اختیار سوریه قرار داده شده است و از ویژگی های آن قابلیت پرواز در مسافت های چند صد کیلومتری است اما مانند اس ۴۰۰ و یا اس ۳۰۰ موشک های جدیدی به شمار نمی آیند.

بن یشای درمورد حادثه سرنگونی جنگنده اسرائیلی گفت: موشک های اس .ای -۵ به مثابه تغییر در سیاست های نظام حاکم سوریه است و اکنون بشار اسد به دلیل حضور ارتش روسیه و پیروزی در حلب و نیز سلاح های راهبردی جدید که در اختیارش قرار داده شده است، احساس اعتماد می کند.

چرا سوریه به جنگنده های اسرائیل واکنش نشان داد؟

وی ادامه داد، واکنش سوریه ناشی از اهمیت موضع مورد هدف اسرائیل بود و بشار اسد می داند با توجه به حضور نیروهای روس، اسرائیل واکنش نشان نخواهد داد.

به گفته این کارشناس اسرائیلی، شلیک موشک های سوری آن هم در شرایطی که جنگنده های اسرائیلی هنوز از خاک سوریه دور بودند، هشداری شوم و بیانگر افزایش تنش و قابلیت انفجار آن است و این حادثه می تواند موجب درگیری هایی شود که تا جنگ پیش برود.

منبع:تسنیم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=7517

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.