اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

درخواست ۲ میلیارد دلاری ترامپ برای مبارزه با داعش

  • کد خبر : 7480
  • 27 اسفند 1395 - 11:25

رئیس جمهور آمریکا برای تامین هزینه های مبارزه با گروه تروریستی داعش در شش ماه آینده یک بودجه اختیاری دو میلیارد دلاری را خواستار شده و اعلام کرده است در مبارزه با داعش تغییر راهبردی خواهد داد. به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از منابع آگاه در واشنگتن، دونالد ترامپ در نظر دارد […]

رئیس جمهور آمریکا برای تامین هزینه های مبارزه با گروه تروریستی داعش در شش ماه آینده یک بودجه اختیاری دو میلیارد دلاری را خواستار شده و اعلام کرده است در مبارزه با داعش تغییر راهبردی خواهد داد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از منابع آگاه در واشنگتن، دونالد ترامپ در نظر دارد زیرساخت های زندان نظامی گوانتانامو در خاک کوبا را که باراک اوباما به رغم وعده انتخاباتی خود موفق به بستن آن نشد، نوسازی کند.

جان روت معاون وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد احتمال کمی وجود دارد که گوانتانامو در آینده بسته شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا که درباره گوانتانامو دیدگاههای کاملا متفاوتی با سلف خود باراک اوباما دارد، پس از ورود به کاخ سفید ضمن تاکید بر این که با هر گونه انتقال زندانیان گوانتانامو به دیگر کشورها مخالف است  درباره خطر آزادی  این افراد و تکرار جرم آنها که از نظر وی بی نهایت خطرناک هستند، به آمریکایی ها هشدار داد.  زمانی که باراک اوباما در ژانویه سال دو هزار و نه وارد کاخ سفید شد دویست و چهل و دو زندانی در گوانتانامو نگهداری می شدند اما طبق اعلام منابع مستقل ژانویه گذشته شمار زندانیان گوانتانامو  به چهل و پنج نفر رسید.
دو پیشنهاد دونالد ترامپ در زمینه مبارزه با داعش و نوسازی ساختارهای گوانتانامو بخشی از درخواست اعتبار اضافی سی میلیارد دلاری برای سال مالی دو هزار و هفده هستند که آغاز آن به دوره ریاست جمهوری باراک اوباما باز می گردد و سپتامبر آینده به پایان می رسد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، دولت ترامپ قصد دارد با استفاده از این اعتبارات هزینه های مرتبط با مبارزه با گروه داعش را بالا ببرد.
بخشی از این اعتبارات برای تهیه مواد و وسایل انفجاری پیشرفته و همچنین تجهیزات حفاظتی هواپیماهای بدون سرنشین صرف خواهد شد.
پنتاگون اعلام کرد اگر خواسته های دونالد ترامپ در این زمینه به تائید کنگره آمریکا برسد، اعتبارات اختصاص یافته به مبارزه با گروه تروریستی داعش به بالاترین سطح خواهد رسید. جان روت تصریح کرد بدون تردید این بزرگ ترین خواسته ما از کنگره است.

برخی از کارشناسان می گویند بسته بودجه اختیاری دو میلیارد دلاری دولت ترامپ که در آن موارد تخصیص اعتبارات مشخص نشده است، احتمالا با مخالفت هایی در کنگره مواجه خواهد شد چرا کنگره آمریکا از دیرباز بر سر بودجه اختصاص یافته به پنتاگون دغدغه های خاصی دارد و حاضر نیست کنترل هزینه های پنتاگون را از دست بدهد.

منبع:صدا وسیما

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=7480

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.