اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

کلید طلایی آزاد‌سازی کوهستان‌های جنوب سوریه در دستان “سپاه ویژه آزادسازی جولان” + نقشه و تصاویر

  • کد خبر : 7454
  • 26 اسفند 1395 - 10:40
کلید طلایی آزاد‌سازی کوهستان‌های جنوب سوریه در دستان “سپاه ویژه آزادسازی جولان” + نقشه و تصاویر

نیروهای گروه حشد الشعبی نجبا اخیرا آمادگی خود را برای مقابله با دشمن صهیونیستی در جنوب سوریه به نمایش گذاشتند.   ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه موفقیت های گسترده ای را در جبهه جنوبی بدست آوردند و این توفیقات موجب شده تا صهیونیست ها هر چه بیشتر به جبهه جنوبی سوریه تمرکز کنند. در […]

نیروهای گروه حشد الشعبی نجبا اخیرا آمادگی خود را برای مقابله با دشمن صهیونیستی در جنوب سوریه به نمایش گذاشتند.

  ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه موفقیت های گسترده ای را در جبهه جنوبی بدست آوردند و این توفیقات موجب شده تا صهیونیست ها هر چه بیشتر به جبهه جنوبی سوریه تمرکز کنند.

در حقیقت جبهه جنوبی سوریه از این جهت برای رژیم صهیونیستی مهم است که بلندی های جولان در نزدیکی این جبهه قرار دارد و اسرائیل با غصب این منطقه در سال ۱۹۶۷ به دنبال حفظ بلندی های جولان و ادامه شهرک سازی در این منطقه است.
“بلندی‌های جولان” یا  “بلندی‌های گولان (Golan Height)”   ” فلات و منطقه‌ای کوهستانی  بوده که در جنوب غربی‌ترین بخش خاک سوریه واقع شده و از سال ۱۹۶۷ میلادی در اشغال اسرائیل است.
کلید طلایی آزاد‌سازی کوهستان‌های جنوب سوریه در دستان سپاه ویژه آزادسازی جولان + نقشه و تصاویر
بیشتر مساحت  “استان قنیطره” (جنوب سوریه) در  “بلندی های جولان”  واقع شده و  این منطقه ۱۸۰۰  کیلومتر مربع وسعت و بیش از ۱۱۷ هزار نفر جمعیت دارد و یک منطقه راهبردی بین سرزمین های اشغالی و سوریه است.

بلندی‌های جولان یکی از مناطق حساس نظامی در غرب آسیا به شمار می‌آید. این منطقه تنها ۷۰ کیلومتر از شهر  “دمشق ” فاصله دارد. اسرائیل در جنگ شش روزه در سال ۱۹۶۷  “بلندی‌های جولان”  را که متعلق به سوریه است،  به اشغال خود در آورد.

“نیروهای کلاه آبی”  سازمان ملل از ۳۱ مه سال ۱۹۷۴ به عنوان نیروی ناظر سازمان ملل متحد (UNDOF) در بلندی‌های جولان حضور دارند و بر حفظ آتش‌بس میان سوریه و اسرائیل نظارت می‌کنند. حدود ۹۰۰ صلح‌بان سازمان ملل در این بلندی‌ها مستقر هستند. البته براساس قرارداد ۱۹۷۴ میان اسرائیل و سوریه در باره حضور صلحبانان  سازمان ملل در  “بلندی‌های جولان”، حضور اعضای دائم شورای امنیت در این ماموریت‌ها مجاز نیست.

 اما سوریه هم به شدت به مواضع رژیم صهیونیستی معترض است و اعتقاد دارد  “بلندی های جولان”  که چندین دهه است  در اختیار اسرائیل بوده ،  باید به سوریه بازگردد و  موضع مقامات وزارت خارجه سوریه هم گویای همین نکته است.
اما اخیرا یکی از گروه های حشد الشعبی به نام جنبش “نجبا” از تشکیل سپاه ویژه آزاد سازی جولان خبرداده و رژه این نیروها اخیرا رسانه ای شده است.
کلید طلایی آزاد‌سازی کوهستان‌های جنوب سوریه در دستان سپاه ویژه آزادسازی جولان + نقشه و تصاویر
کلید طلایی آزاد‌سازی کوهستان‌های جنوب سوریه در دستان سپاه ویژه آزادسازی جولان + نقشه و تصاویر
کلید طلایی آزاد‌سازی کوهستان‌های جنوب سوریه در دستان سپاه ویژه آزادسازی جولان + نقشه و تصاویر
“اکرم کعبی”، دبیرکل جنبش نجبای عراق در این زمینه می‌گوید: برای آزادسازی جولان از چنگ رژیم صهیونیستی، آماده همکاری با نیروهای سوریه هستیم.

وی افزود: نیروهای ما آماده به اتمام رساندن مسیر جهادی خود، در همکاری با ارتش سوریه برای آزادسازی جولان از چنگ رژیم اشغالگر هستند.  دبیرکل جنبش نجبا چندی پیش نیز بر تداوم پیشروی‌های نیروهای این جنبش در آزادسازی اراضی سوریه از چنگ گروه‌های تروریستی تاکید کرد.

“هاشم الموسوی” سخنگوی جنبش نجبا درباره تشکیل سپاه ویژه جولان می‌گوید: ما از سوریه خارج نمی‌شویم مگر تا آخرین تروریست خارج شود. ما به خاطر طوایف و مذاهب مختلف در سوریه می‌جنگیم و به هیچ عنوان تغییر جمعیتی را دنبال نمی‌کنیم. بعد از پیروزی‌های اخیر سپاه آزادسازی جولان را تشکیل داده‌ایم. این سپاه آموزش دیده است و نقشه‌های دقیقی دارد. اگر حکومت سوریه درخواست کند ما آماده ایم که با هم‌پیمانان‌مان در آزاد‌سازی جولان وارد شویم.

وی افزود: سپاهِ جولان متشکل از نیروهای ویژه، آموزش دیده و مجهز است که تا به امروز در جنگ‌ها وارد نشده‌اند مگر پایان دادن به جنگ در منطقه‌ای، به همین دلیل حضور سپاهِ جولان در آن منطقه منوط به اجازه دولت سوریه است

با توجه به نزدیکی ارتش اسرائیل با تروریست های تکفیری ممکن است آن‌ها در آینده گروه‌های تروریستی جبهه جنوبی را تقویت کنند تا بدین شکل بتوانند در مقابل تاکتیک های سپاه ویژه آزادسازی جولان اقدام کنند.

البته همانطور که سخنگوی جنبش نجبا گفت این جنبش برنامه های دقیقی برای آزادسازی جولان دارد و رژیم صهیونیستی به خوبی می داند که قدرت مقاومت اسلامی در کرانه های مدیترانه بسیار بالاست.

منبع:باشگاه خبرنگاران

 به کانال تلگرامی ما بپیوندید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=7454

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.