اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

توضیحات سپاه درباره نزدیک شدن تا مسافت ۵۵۰ متری ناو آمریکایی به شناورهای ایران

  • کد خبر : 7333
  • 18 اسفند 1395 - 12:29
توضیحات سپاه درباره نزدیک شدن تا مسافت ۵۵۰ متری ناو آمریکایی به شناورهای ایران

یک فروند ناو امریکایی که در حال عبور از ترافیک زون تنگه هرمز بود از مسیر بین المللی خارج و به سمت شناورهای حاضر نیروی دریایی سپاه در منطقه تغییر مسیر داد و در اقدامی غیرحرفه ای و حرکت توأم با اخطار تا مسافت ۵۵۰۰ متری نزدیک شناورهای ایران شد. به گزارش اخبار جهادی به نقل […]

یک فروند ناو امریکایی که در حال عبور از ترافیک زون تنگه هرمز بود از مسیر بین المللی خارج و به سمت شناورهای حاضر نیروی دریایی سپاه در منطقه تغییر مسیر داد و در اقدامی غیرحرفه ای و حرکت توأم با اخطار تا مسافت ۵۵۰۰ متری نزدیک شناورهای ایران شد.

به گزارش اخبار جهادی به نقل از سپاه نیوز، در پی انتشار خبر نادرستی از قول یک مقام امریکایی پیرامون ناو   “usns invincible” ،  ناوسالار سوم پاسدار مهدی هاشمی فرمانده ناو تیپ رزمی ۱۱۲ ذوالفقار منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: به دنبال حضور نامشروع شناورهای مربوط به قدرتهای فرامنطقه ای در خلیج فارس و تنگه هرمز، در مورخ ۱۴/۱۲/۹۵ از ساعت ۱۰/۲۰ تا ۱۱  صبح ، یک فروند ناو امریکایی از ناوگروه امریکایی و انگلیسی که در حال عبور از ترافیک زون تنگه هرمز بود از مسیر بین المللی خارج و به سمت شناورهای حاضر نیروی دریایی سپاه در منطقه تغییر مسیر داد و در اقدامی غیرحرفه ای و حرکت توأم با اخطار تا مسافت ۵۵۰ متری نزدیک شناورهای ما شد.

وی افزود: حضور شناورهای امریکایی و انگلیسی در خلیج فارس و تنگه هرمز که همراه با ترس و وحشت است، امنیت این منطقه راهبردی که تأمین کننده بخش اعظم انرژی جهان است را به مخاطره انداخته است و اقدامات غیر حرفه ای آنها تشنج و ناامنی را دامن زده و می تواند تبعات جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.
فرمانده ناوتیپ ذوالفقار با بیان اینکه “تا هنگامی که ناوهای امریکایی و انگلیسی قوانین تردد در آبراه های بین المللی را به صورت حرفه ای و دقیق رعایت نکنند، ارتکاب اینگونه اقدامات از سوی آنها ادامه خواهد داشت تصریح کرد: خروج شناورهای قدرتهای فرامنطقه ای به ویژه امریکایی ها و انگلیسی ها که دهها سال است با حضور نامشروع خود منشأ ناامنی در خلیج فارس شده اند؛ تنها نسخه امنیت و آرامش پایدار در این منطقه حساس است.
وی خاطر نشان کرد: قرائن نشان می دهد آنها علاقه مند هستند منطقه در وضعیت خطرناک قرار داشته باشد و دروغگویی اخیر مقام امریکایی و تصویرسازی غیرواقعی او از اتفاق اخیر با تاکتیک فرافکنی و فرار رو به جلو مؤید همین موضوع است.
ناوسالار هاشمی در پایان گفت: مستندات مربوط به اقدام غیرحرفه ای چند روز گذشته امریکایی ها از یک سو بیانگر اهداف شوم، نامشروع و تحریک کننده آنان بوده و از سوی دیگر نشان می دهد برغم شعارهای فریبنده آنها نه تنها علاقه ای به ثبات و امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز ندارند، بلکه در صدد ایجاد تنش و بحران در این منطقه ی حیاتی و راهبردی هستند.
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=7333

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.