اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

با سلاح ایرانی در جنگ با داعش آشنا شدیم/ پهبادها و موشک های ایرانی نظرم را جلب کرد

  • کد خبر : 7316
  • 17 اسفند 1395 - 18:17
با سلاح ایرانی در جنگ با داعش آشنا شدیم/ پهبادها و موشک های ایرانی نظرم را جلب کرد

رییس ستاد ارتش عراق که موشک ها و پهبادهای ایرانی نظرش را جلب کرده ، در حاشیه ششمین نمایشگاه بین المللی صنایع دفاعی و نظامی در بغداد گفت که در جریان جنگ با داعش با سلاح های ایرانی که تسلیحاتی پیشرفته هستند، آشنا شدیم و از آن استفاده کردیم. سپهبد ستاد ‘عثمان الغانمی’ در جریان […]

رییس ستاد ارتش عراق که موشک ها و پهبادهای ایرانی نظرش را جلب کرده ، در حاشیه ششمین نمایشگاه بین المللی صنایع دفاعی و نظامی در بغداد گفت که در جریان جنگ با داعش با سلاح های ایرانی که تسلیحاتی پیشرفته هستند، آشنا شدیم و از آن استفاده کردیم.

سپهبد ستاد ‘عثمان الغانمی’ در جریان بازید از غرقه جمهوری اسلامی ایران در این دوره از نمایشگاه به خبرنگار ایرنا افزود که سلاح های ایرانی برای ما غریبه نیستند و در جریان جنگ عادلانه مان با داعش با این سلاح ها که بسیار پیشرفته هستند، آشنا شدیم و از آن در این جنگ عادلانه بهره بردیم.
وی ادامه داد: ‘همواره می گوییم که توانمندی هاست که در نهایت پیروز خواهد شد و این توانمندی ها باید توسعه پیدا کنند و همواره شرایط سخت و غیرمنتظره، مردان را پخته می کند و اندیشه های علمی را به سوی افاق های جدید هدایت می کند و این چیزی است که در غرفه جمهوری اسلامی ایران مشاهده کردیم.’
سپهبد ستاد عثمان الغانمی خاطر نشان کرد که با توجه به تجارب میدانی که از سلاح های ایرانی در صحنه های نبرد با داعش داشته ایم، تلاش خواهیم کرد که در سریع ترین زمان ممکن قرار دادهایی برای خرید این سلاح ها ببندیم تا آنها را وارد کارزار با گروه تروریستی داعش کنیم.
وی درباره اهداف این نمایشگاه گفت که هدف تبادل تجارب و رساندن پیام به تمام جهان است که عراق امنیت و آرامش دارد و همچنین بتوانیم نیازهای جبهه های جنگ با گروه تروریستی را در چنین شرایطی تامین کنیم.
رییس ستاد ارتش عراق تاکید کرد که چنین نمایشگاهی با این حضور گسترده در حقیقت یک اقدام امنیتی و علمی برای مبادله تجارب و انعکاس این پیام است که تروریسم در عراق در آستانه نابودی است و اینکه عراق به نمایندگی از همه جهان با تروریسم جنگید و همچنین رساندن این پیام که عراق قادر است امنیت داخلی و مرزهای خود را حفظ کند.
وی در خصوص مهمترین محصولات ایرانی که نظر او را جلب کرد؟ گفت که سیستم های هواپیماهای بدون سرنشین و موشک ها توجه او را جلب کرد زیرا این سیستم ها به دو صورت هوشمند و هدایت شونده هستند.
سپهبد ستاد الغانمی ادامه داد: به عنوان یک نظامی این گونه سیستم هایی که برنامه ریزی شده و به صورت خودکار، عمل می کنند را در جنگ با تروریسم حائز اهمیت می دانم.
به گفته وی، سرباز می تواند به فاصله ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر دورتر، این سیستم را روی خودکار برنامه ریزی کند که در نوع خود جزو صنایع پیشرفته است و در جنگ با تروریسم خوب جواب می دهد زیرا جنگ تروریسم، جنگ باندها است که گاه به درگیری تن به تن یا سلاح های سرد می انجامد و این گونه سیستم ها در چنین حالاتی بسیار مفید هستند.
ششمین نمایشگاه بین المللی صنایع دفاعی و نظامی با حضور ۸۰ شرکت از ۲۱ کشور دنیا از دیروز یکشنبه (۵ مارس ۲۰۱۷) در بغداد آغاز به کار کرده و تا فردا سه شنبه ادامه دارد و ایران یکی از کشورهایی است که حضور فعال در این دوره از نمایشگاه دارد.

منبع:ایرنا

 به کانال تلگرامی ما بپیوندید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=7316

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.