اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

انهدام کامل چند گروه داعشی در حومه«حلب»/آغاز عملیات گسترده ارتش برای آزادسازی «القابون» + نقشه‌ها

  • کد خبر : 6934
  • 01 اسفند 1395 - 18:16
انهدام کامل چند گروه داعشی در حومه«حلب»/آغاز عملیات گسترده ارتش برای آزادسازی «القابون» + نقشه‌ها

منابع سوری از آغاز عملیات نظامی گسترده نیروهای ارتش سوریه برای آزادسازی محله «القابون» در شمال شرقی پایتخت از اشغال تروریست‌ها خبر دادند. به گزارش اخبار جهادی ارتش سوریه عملیات نظامی گسترده خود برای آزادسازی محله «القابون» در شمال شرقی دمشق را آغاز کرد، ارتش از شب گذشته مواضع گروه‌های تروریستی را به شدت گلوله‌باران می‌کند. […]

منابع سوری از آغاز عملیات نظامی گسترده نیروهای ارتش سوریه برای آزادسازی محله «القابون» در شمال شرقی پایتخت از اشغال تروریست‌ها خبر دادند.

به گزارش اخبار جهادی ارتش سوریه عملیات نظامی گسترده خود برای آزادسازی محله «القابون» در شمال شرقی دمشق را آغاز کرد، ارتش از شب گذشته مواضع گروه‌های تروریستی را به شدت گلوله‌باران می‌کند.

یک منبع نظامی همراه با نیروهای ارتش سوریه در عملیات نظامی در حومه دمشق به خبرنگار تسنیم گفت دولت سوریه به گروه‌های تروریستی حاضر در محله «القابون» هشدار داده است که خود را  تسلیم کنند یا از این محله خارج شوند که آنها رد کرده‌اند و تمام غیرنظامیان را از این محله تخلیه کرده‌اند که نشان می‌‌دهد آنها برای جنگ آماده شده‌اند و هرگونه راهکار غیرنظامی را رد می‌کنند.

این منبع تاکید کرد ارتش سوریه مصمم به پاکسازی محله  القابون است، زیرا محله‌ای مهم و مشرف بر جاده بین‌المللی دمشق به حمص است و نیروهای ارتش استقرار در اطراف محله را همزمان با حملات شدید به مواضع و  استحکامات تروریست‌ها در محله و اطراف آن آغاز کرده‌اند.

خبر دیگر این‌که صبح امروز هفت تروریست در حملات ارتش سوریه به مواضع و اتاق‌های عملیاتی گروه تروریستی جبهه النصره در محله القابون و محله «تشرین» به هلاکت رسیده و ده‌ها نفر دیگر زخمی شده‌اند.

محله القابون به سبب آنکه گذرگاه پایتخت سوریه قلمداد شده و تنها چهار کیلومتر از آن فاصله دارد از اهمیت راهبردی برخوردار است، این محله بین غوطه شرقی به ویژه شهرک‌های عربین و حرستا و شهر غربا قرار دارد، شمار ساکنانش پیش از جنگ  علیه سوریه، یکصد هزار نفر برآورد می‌شد، اما اکنون آمار آنها از چند هزار نفر فراتر نمی‌رود.

از حمص هم خبر می‌رسد که ارتش سوریه روستای «طرفه غربیه» در منطقه البیارات الغربیه در غرب تدمر را از لوث تروریست‌های تکفیری پاکسازی کردند تا با این موفقیت در آستانه میدان نفتی جزل قرار گیرند، در این عملیات چند گروه وابسته به داعش به طور کامل متلاشی شد.

در شمال سوریه هم نیروهای یگان مهندسی ارتش سوریه به کشف و خنثی‌سازی صدها بمب کارگذاشته شده از سوی تروریست‌های داعشی در روستاها و مناطق آزادشده در حومه شرقی حلب می‌پردازند، ارتش طی روزهای اخیر هشت روستا و منطقه و شمال فرودگاه نظامی «کویرس» را آزاد کرده است. همچنین ده‌ها کیلومتر سنگر و خندق و موانع ایجاد شده از سوی داعشی‌ها منهدم شد داعشی‌ها این موانع را با هدف جلوگیری از پیشروی ارتش ایجاد کرده بودند.

 

ارتش سوریه طی روزهای اخیر روستاهای « مغاره أبو جبار – مشرفه أبو جبار – بیجان – تل بیجان – رسم الکما – رسم الکبیر – شویلخ – تل حمیمه» در حومه شرقی حلب را پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعشی آزاد کرده است.

خبر دیگر این‌که گروه‌های مسلح موسوم به سپرفرات مورد حمایت ارتش ترکیه در پی ضد حمله داعشی‌ها به مواضعشان در الباب از مناطق جنوبی و شمال شرقی این شهر عقب‌نشینی کردند، این در حالی است که ارتش سوریه به تثبیت مواضع خود در آستانه ورود به شهرک «تادف» پرداخت.

منبع:تسنیم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=6934

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.