اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

موشک‎های آمریکایی بر دوش تروریست‎های تکفیری در سوریه + تصاویر

  • کد خبر : 6769
  • 12 بهمن 1395 - 12:25

یکی از برنامه‎های آمریکا برای توطئه علیه ارتش سوریه، تجهیز تروریست‎های تکفیری به موشک‎های دوش‎پرتاب است. به گزارش اخبار جهادی  ارتش سوریه در میادین نبرد با تروریست های داعش و جبهه النصره توفیقات مهمی را بدست آورده است. این توفیقات موجب شده تا ایالات متحده آمریکا تلاش کند تا با کمک هم‎پیمانانش اسلحه و مهمات […]

یکی از برنامه‎های آمریکا برای توطئه علیه ارتش سوریه، تجهیز تروریست‎های تکفیری به موشک‎های دوش‎پرتاب است.

به گزارش اخبار جهادی  ارتش سوریه در میادین نبرد با تروریست های داعش و جبهه النصره توفیقات مهمی را بدست آورده است.

این توفیقات موجب شده تا ایالات متحده آمریکا تلاش کند تا با کمک هم‎پیمانانش اسلحه و مهمات را به جبهه‎های شمالی و جنوبی سوریه منتقل کند.

موشک های آمریکایی بر دوش تروریست های ارتش آزاد + تصاویر

یکی از برنامه هایی که آمریکا برای توطئه علیه ارتش سوریه در نظر دارد، تجهیز تروریست های تکفیری به موشک های دوش‎پرتاب است. در این طرح آمریکا، ترکیه و سایر هم‎پیمانانشان در نظر دارند تا با کمک به تروریست ها از طریق موشک های دوش پرتاب ، هواپیماهای سوری و روسی را سرنگون کند.

در سال ۲۰۱۵ میلادی تصاویری منتشر شد که نشان می داد  دولت ترکیه در کمک به تروریست های مسلح در سوریه از طریق ارسال کامیون های حامل سلاح در پوشش ارسال کمک‌های انسانی دخالت دارد و براساس اطلاعات منابع آگاه؛ محموله سلاح، در کارتن‎های دارو جاسازی شده بود.

موشک های آمریکایی بر دوش تروریست های ارتش آزاد + تصاویر

“اوزکان اوزتاش” کارشناس مسائل سیاسی درباره کمک ترکیه به مسلحین در سوریه  گفت: دستگاه اطلاعات ترکیه صدها کامیون سلاح از طریق بندر “اسکندرون”  برای تروریست ها ارسال کرده و “حزب عدالت و توسعه ” از هر اقدامی برای پوشیده نگه داشتن حقایق و دلایلی که حمایت “آنکارا” از تروریست ها در سوریه را افشا می نمایند، استفاده می کند.

نیروهای نظامی سوری نیز در سال ۲۰۱۵ میلادی چندین محموله‌ای از سلاح را قبل از قاچاق به جبهه های حساس  سوریه کشف و ضبط کردند.

بر اساس این گزارش، در این محموله، موشک‌های “سام” و “استریلا” و تیربارهایی که برخی از آنها ساخت ترکیه است، نیز کشف شده است.  موشک‌های سام و استریلا دوش‌پرتاب بوده و برای حمله به جنگنده‌ها و بالگردها در ارتفاع پایین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

موشک های آمریکایی بر دوش تروریست های ارتش آزاد + تصاویر

در سال ۲۰۱۶  میلادی نیز فیلمی نیز در یوتیوب پخش شده که نشان می دهد تروریست ها موشک های دوش پرتاب را برای سرنگون کردن هواپیماهای جنگی شلیک می کنند
.
البته برخی همپیمانان منطقه ای آمریکا نیز از نحوه حمایت ایالات متحده از تروریست ها انتقاد می کنند. چندی پیش اردوغان گفته بود شواهد حمایت از گروهک های تروریستی در سوریه از جمله داعش از سوی ائتلاف آمریکایی وجود دارد.

وی همچنین این ائتلاف را در اجرا نکردن تعهدهای خود برای سرکوب داعش متهم کرد و گفت که «آنها ما را به حمایت از داعش متهم می کردند. در حالیکه خود حامی گروهک های تروریستی از جمله داعش هستند. چنین حمایت هایی بسیار آشکار است و ما شواهدی تأیید شده از جمله عکس و فیلم در این زمینه داریم.

رسانه های روسی در این زمینه گزارش دادند که پیش از این  “بشار اسد” رئیس جمهور سوریه، واشنگتن را عامل چنین اقدام هایی معرفی کرده بود و به قول وی، جنگجویانی که اخیرا تدمر را تصرف کرده اند، با حمایت آشکار آمریکایی ها یا آگاهی آنها این حمله را انجام دادند.

ولادیسلاو شوریگین کارشناس و رئیس بخش انجمن نظامی ایزبورسک در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک در باره اظهارات علنی رئیس جمهوری ترکیه علیه آمریکا، گفت: همه چیز آشکار است. نخست واشنگتن اردوغان را وارد طرح های خود نکرد. از سوی دیگر، تلاش های اخیر کودتا در ترکیه به باور من گره تنگاتنگی با آمریکایی ها دارد و در جریان آن بوده اند.

البته آمریکا در حمایت از تروریست های تکفیری مصمم است و اخیرا هم قانون حمایت مسلحانه از تروریست های تکفیری سوریه  در ایالات متحده تصویب شده است. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا قانونی را امضا کرد که به موجب آن اجازه داده می شود موشکهای ضد هوایی و دوش پرتاب در اختیار گروه های مسلح در سوریه قرار گیرد.

این قانون اشاره دارد که تنها پس از ارائه گزارش مشترک وزرای دفاع و امور خارجه در این باره به کنگره، اجازه تخصیص بودجه به گروه های مسلح داده می شود. این قانون همچنین بر لزوم ذکر اسامی گروههای مسلحی که این موشکها را دریافت خواهند کرد تاکید کرده است.

کنگره آمریکا چند هفته قبل، پیش نویس قانونی را تصویب کرده بود که به رئیس جمهور اجازه می دهد این نوع سلاح را در اختیار گروه های مسلح در سوریه قرار دهد.

روزنامه «الوطن» سوریه گزارش داد که دولت آمریکا با طرح قانون هزینه دفاعی سالانه که شامل بندی درباره تسلیح عناصر مسلح سوری به موشک‎های ضد هوایی است، موافقت کرد، این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که قصد تجهیز عناصر مسلح در سوریه به این موشک‌ها را ندارد.

موشک های آمریکایی بر دوش تروریست های ارتش آزاد + تصاویر

موشک های آمریکایی بر دوش تروریست های ارتش آزاد + تصاویر

دولت اوباما طی دو سال گذشته، پروژه بزرگی به مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار را برای آموزش و تسلیح عناصر مسلح سوری در اردن و ترکیه ارائه کرد، اما این پروژه با درگیری درون گروهی تروریست‎ها و کشته شدن برخی از آنها و نیز پیوستن به دو گروه داعش و جفش موفقیت آمیز نبوده است.

کاملا مشخص است که قصد آمریکا از کمک های چند صد میلیارد دلاری چیست. آن ها به دنبال از بین بردن کامل زیرساخت های سوریه هستند تا از این طریق نظام سوریه را مقصر قلمداد کنند ؛ حال آنکه اکثر کمک های ایالات متحده مستقیم یا غیر مستقیم به حساب داعش و جبهه النصره واریز شده است.

منبع : باشگاه خبرنگاران

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=6769

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.