اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

کشته شدن ابونمر السوری که دخترش را بمب‌گذاری و در دمشق منفجر کرد

  • کد خبر : 6409
  • 06 دی 1395 - 9:16
کشته شدن ابونمر السوری که دخترش را بمب‌گذاری و در دمشق منفجر کرد

منابع به دیده‌بان حقوق بشر سوریه که وابسته به مخالفان است، خبر مرگ عبدالرحمان شداد که دو دختر خود را بمب‌گذاری کرده و یکی از آنها به نام فاطمه (۹ ساله) را فرستاد تا در مرکز پلیس در محله المیدان در دمشق خود را منفجر کند و کشته شد، تایید کردند. به گزارش اخبار جهادی […]

منابع به دیده‌بان حقوق بشر سوریه که وابسته به مخالفان است، خبر مرگ عبدالرحمان شداد که دو دختر خود را بمب‌گذاری کرده و یکی از آنها به نام فاطمه (۹ ساله) را فرستاد تا در مرکز پلیس در محله المیدان در دمشق خود را منفجر کند و کشته شد، تایید کردند.

به گزارش اخبار جهادی به نقل از سایت شبکه المیادین، منابع احتمال دادند، که جبهه فتح الشام شداد را که تحت حمایت آن فعالیت می‌کرد، ترور کرده باشد.

به گفته منابع، شداد بر اثر شدت جراحت ناشی از تیراندازی به وی کشته شده است.

منابع افزودند، کشته شدن عبدالرحمان شداد معروف به “ابونمر السوری” بر اثر شدت جراح بعد از تیراندازی افراد مسلح ناشناس در محله تشرین در اطراف دمشق بوده است.

منابع همچنین احتمال دادند که جبهه فتح الشام گروهی باشد که دست به این ترور زده است.

در جزئیاتی که دیده بان حقوق بشر سوریه ذکر کرده، آمده است، شداد از ساکنان منطقه واقع بین دو محله برزه و القابون در اطراف دمشق بوده که در ابتدا به جبهه النصره (القاعده در شام) پیوست. سپس این گروه را ترک کرد و قبل از اینکه درگیری‌هایی بین گروه‌های مسلح در غوطه و داعش دربگیرد، به داعش پیوست و وقتی داعش از غوطه بیرون رانده شد داعش را ترک کرد تا به گروه احرار الشام بپیوندد.

شداد قبل از اینکه ارتباطش را با این گروه قطع کند در احرار الشام در القابون به عنوان یک سرکرده امنیتی کار می‌کرد. او به طور مستقل و تحت حمایت جبهه النصره (فتح الشام) فعالیت می‌کرد.

منابع نزدیک به ابو نمر السوری به دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفتند، او خیلی کم در ملأ عام ظاهر شده و شبانه از محل اختفای خود خارج می‌شد و دائما کمربند انتحاری به خود می‌بست. دو نوار ویدیویی از او و همسرش منتشر شده که همان نوارهای ویدیویی هستند که ابونمر السوری و همسرش و دو دخترشان را نشان می‌دهد. فاطمه که خود را در محله میدان منفجر کرد و اسلام که برای انفجار خود، فرستاده شده بود اما طرح و نقشه با موفقیت اجرا نشد و از تصمیم به انفجار خود منصرف شد.

منبع : ایسنا

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=6409

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.