اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

«حلب» از ۹۱ تا ۹۵، از اشغال تا آزادی؛ «مقاومت» رمز پیروزی +نقشه

  • کد خبر : 6374
  • 04 دی 1395 - 10:51
«حلب» از ۹۱ تا ۹۵، از اشغال تا آزادی؛ «مقاومت» رمز پیروزی +نقشه

مخالفان سوریه در سال ۹۱ مدعی بودند که حلب و دولت سوریه بزودی سقوط می‌کنند. ارتش سوریه با متحدان خود و پایداری مردم، گام به گام تروریستها را عقب راند تا نشان بدهد، گزینه مقاومت به آزادی می‌رسد. تابستان سال ۹۱؛ خبرهای خوبی از سوریه به گوش نمی‌رسد؛ شهرها یکی پس از دیگری سقوط می‌کند […]

مخالفان سوریه در سال ۹۱ مدعی بودند که حلب و دولت سوریه بزودی سقوط می‌کنند. ارتش سوریه با متحدان خود و پایداری مردم، گام به گام تروریستها را عقب راند تا نشان بدهد، گزینه مقاومت به آزادی می‌رسد.

تابستان سال ۹۱؛ خبرهای خوبی از سوریه به گوش نمی‌رسد؛ شهرها یکی پس از دیگری سقوط می‌کند و تروریست‌ها از سقوط دولت این کشور در سریع‌ترین زمان ممکن خبر می‌دهند.

تحولات میدانی در استانهای مهمی از جمله حمص و دمشق به سود تروریستها در حال اتمام است و سران مرتجع منطقه به رهبری آمریکا اعلام می‌کنند که کار بشار اسد تمام است.

تابستان سال ۹۱ برای حلب که پایتخت اقتصادی و دومین شهر بزرگ سوریه به شمار می‌آید به زمستان تبدیل شد و محلات این شهر دومینووار سقوط می‌کند.

اگرچه نیروهای ارتش سوریه در محلات غربی شهر مقاومت می‌کنند اما رسانه‌های غربی-عربی با جنگ رسانه‌ای تروریستها را «انقلابیون» معرفی می‌کنند و از شمارش معکوس سقوط شهر حلب خبر می‌دهند؛ تروریست‌ها با غرور اعلام می‌کنند که حلب پایتخت جدید سوریه است.

تاراج کارگاه‌های صنعتی حلب

در همین زمان تروریست‌های چند ملیتی که حلب را از دست رفته می‌بینند، تاراج شهر را هم شروع می‌کنند؛ تروریستها به شهرک‌های صنعتی حمله‌ور شده‌اند و اقدام به فروش دستگاه‌ها و تجهیزات صنعتی در بازارهای ترکیه می‌کنند.

عناصر تروریستی در همین مقطع زمانی با کمک‌های تسلیحاتی قطر، عربستان و ترکیه هر روز مناطق جدیدی را در شهر حلب اشغال می کنند. با وجود پیشروی های سریع تروریست ها، ارتش سوریه در سال ۹۱ از مناطق راهبردی در غرب شهر حلب مقاومت می کند.

تابستان سال ۹۲ فرا می رسد و وضعیت حلب وخیم تر شده؛ محاصره زندان مرکزی شهر، سقوط شهرک صنعتی شیخ نجار، اشغال بخشهای دیگری از شهر توسط گروههای تروریستی و جنایت آنها در بیمارستان «کندی» همه را شوکه می کند.

کشتار نظامیان محاصره در بیمارستان

در جریان جنایت تروریستها در بیمارستان الکندی دهها تن از نیروهای ارتش سوریه یک سال پس از مقاومت و در حالی که تا آخرین نفس و گلوله از مرزهای شرف و انسانیت دفاع کردند به صورت ناجوانمردانه توسط عناصر تروریستی قتل عام شدند و رسانه های مدعی حقوق بشر و آزادی فقط سکوت کردند.

در سال ۹۲ جنایت قرون وسطایی گروه های تروریستی به اینجا ختم نمی‌شود و خبر تشدید محاصره دهها هزار نفر در شهرک‌های شیعه‌نشین نبل والزهرا و خمپاره باران شهروندان این شهرک ها به نگرانی می‌افزاید.

در سال ۹۱ و ۹۲ بیش از ۷۰ درصد شهر حلب از کنترل ارتش خارج و به اشغال تروریست ها درآمد.

آغاز روند تهاجمی پس از دو سال

اما سال ۹۳ ارتش سوریه با کمک رزمندگان جبهه مقاومت در مرحله نخست موفق به توقف پیشروی تروریستها در شهر حلب می‌شوند و با تثیت مواضع پس از دوسال اقدام به انجام عملیات تهاجمی می‌کنند.

در این عملیاتها بخشهای از غرب شهر حلب از وجود تروریستها پاکسازی و نیروهای سوری به فرودگاه بین‌المللی این شهر نزدیک می‌شوند. در شمال شهر حلب نیروهای ارتش سوریه همچنان حماسه می‌آفرینند و با مقاومت در زندان مرکزی، پاسخی دندان‌شکن به تروریستها می‌دهند.

شکست محاصره زندان مرکزی پس از دو سال

در نهایت نیروهای سوری پس از دوسال، محاصره زندان مرکزی شهر حلب را می شکنند؛ این شاید یکی از شیرین‌ترین خبرهایی است که پس از دوسال جنگ جهانی علیه این کشور امید را به اردوگاه ارتش سوریه باز می گرداند.

آزادسازی فرودگاه بین‌المللی حلب

در سال ۹۴ روند پیشروی ارتش سوریه در شهر حلب افزایش یافته است؛ تروریستها در موقیعت ضعف قرار گرفته‌اند و خبر آزادسازی فرودگاه بین المللی شهر یک شوک بزرگ به آنان وارد می‌کند. در همین سال ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت حزب الله لبنان با کمک دیگر گروه های مقاومت منطقه ابتکار عمل را در شهر حلب در دست می‌گیرند.

عملیات محرم؛ آغاز پیروزی بزرگ

شهری که در سال ۹۱ و ۹۲ بیش از ۷۰ درصد آن سقوط کرده بود حالا در مسیر آزادی قرار گرفته است. آغاز محرم، آغاز عملیات بزرگی در جنوب حلب است. در پاییز سال ۹۴ در طول عملیات محرم دهها شهرک و روستا از جمله شهرک مهم «خان طومان»، در حومه جنوبی این شهر از وجود تروریست‌ها پاکسازی می‌شود.

شکست حصر «نبل و الزهراء»

پیشروی‌ها ادامه دارد و بهمن ماه پیروزی فرا می‌رسد؛ نفس‌ها در سینه حبس شده و همه در انتظار شنیدن یک خبر هستند: شکست حصر شهرک های نبل والزهرا پس از چهار سال.

در نهایت این شهرک‌ها در نیمه بهمن ماه آزاد می‌شوند و ضربه سختی به تروریستها وارد می‌شود؛ ارتباط آنها از مرزهای ترکیه با شهر حلب قطع و با این پیروزی گام بزرگی برای آزادی دیگر مناطق برداشته می‌شود.

پذیرش آتش‌بس آمریکایی و توقف روند پیشروی؛ سقوط خان طومان

درحالی که انتظار می‌رفت پیشرویهای ارتش سوریه ورزمندگان مقاومت ادامه پیدا کند اما پذیرش آتش‌بس موقت مانعی برای ادامه پیروزیها می شود. در نهایت تروریستها در بهار ۹۵ با سوء استفاده از آتش بس برقرار شده تجدید قوا می کنند و دوباره بخش های جنوبی شهر حلب را اشغال می کنند.

سقوط شهرک خان طومان تیتر یک همه خبرها می شود و شهادت چندین تن از مستشاران جمهوری اسلامی ایران یک باردیگر حیله و نیرنگ آمریکایی ها را نشان می دهد که با وجود برقراری آتش بس دستور حمله صادر کردند.

آغاز روند محاصره شرق حلب؛ مقدمه پیروزی بزرگ

تابستان ۹۵ ارتش سوریه ورزمندگان مقاومت این بار دیگر درس سختی به تروریست ها و ارباب هایشان می‌دهند و با آغاز عملیات در شمال شهر حلب تروریست ها را در شرق شهر محاصره می کنند.

این پیروزی آخرین ضربه را بر پیکره تروریستها در شهر حلب وارد می کند؛ آنها دو ماه تلاش می کنند که محاصره همقطارانشان را در شرق شهر از سمت جنوب بشکنند اما در نهایت به نتیجه نمی‌رسند و در مقابل نزدیک به دو هزار کشته و بیش از دو هزار مجروح می‌دهند.

اوایل پاییز ۹۵ ارتش سوریه پس از تثبیت مواضع در شمال شهر حلب و مناطق غربی و جنوبی برای پاکسازی نهایی شرق شهر حلب آماده می‌شود.

آبان ماه ۹۵ عملیات در شمال شهر حلب برای پاکسازی شرق شهر آغاز می شود؛ جبهه غربی عربی به رهبری آمریکا برای  مقاومت خط و نشان می کشند اما در میدان نبرد سیلی می خورند و عملا جان کری مجبور به سکوت می‌شود.

و حالا دی ماه ۹۵ حلب پس از چهار سال جنگ، خونریزی، آوارگی مردم به دست تروریست‌ها، به لطف مقاومت و ایستادگی دولت، مردم و متحدانش «آزادی شهر حلب» سرخط خبرها شده است.

منبع : فارس

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=6374

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.