اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تروریست‌ها مدعی توافق بر سر آتش‌بس تازه در شرق حلب شدند/ سوریه: درگیری‌ها ادامه دارد

  • کد خبر : 6277
  • 25 آذر 1395 - 11:17
تروریست‌ها مدعی توافق بر سر آتش‌بس تازه در شرق حلب شدند/ سوریه: درگیری‌ها ادامه دارد

در شرایطی‌که برخی منابع معارض سوری از دستیابی به توافق آتش‌بس در شرق حلب خبر داده‌اند، دولت سوریه این موضوع را تکذیب کرده و گفته است درگیری‌ها در این منطقه همچنان ادامه دارد.  به گزارش اخبار جهادی به نقل از خبرگزاری آلمان، یک روز پس از نقض آتش‌بس در حلب، تروریست‌ها سوری، از توافق تازه‌ای برای […]

در شرایطی‌که برخی منابع معارض سوری از دستیابی به توافق آتش‌بس در شرق حلب خبر داده‌اند، دولت سوریه این موضوع را تکذیب کرده و گفته است درگیری‌ها در این منطقه همچنان ادامه دارد.

 به گزارش اخبار جهادی به نقل از خبرگزاری آلمان، یک روز پس از نقض آتش‌بس در حلب، تروریست‌ها سوری، از توافق تازه‌ای برای آتش‌بس و تخلیه شرق حلب خبر دادند.

براین اساس، سخنگویان سه گروه شورشی سوری، روز چهارشنبه اعلام کردند، درگیری‌ها تا شامگاه چهارشنبه به پایان می‌رسد و بامداد روز پنجشنبه این توافق اجرا خواهد شد.

براساس توافق آتش‌بسِ روز سه‌شنبه، قرار بود تخلیه شورشیان و شهروندان غیرنظامی که خواهان ترک شرق حلب هستند، بامداد روز چهارشنبه آغاز شود ولی این خروج به دلایلی نامعلوم انجام نشد و گروه‌های شورشی اقدام به حملات خمپاره‌ای به مناطقی در این شهر کردند.

سخنگوی گروه شورشی «الجبهه الشامیه» در گفت‌‌وگو با خبرگزاری «رویترز»، اعلام کردکه توافق ساعت ۶ بامداد روز پنجشنبه (به وقت محلی) اجرا خواهد شد.

طبق اعلام این سخنگو، در اولین مرحله یک‌هزار مجروح شرق حلب را ترک خواهند کرد.

در همین حال به دنبال نقض آتش‌بس در بامداد روز چهارشنبه، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه و «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه در یک گفت‌وگوی تلفنی بر تداوم تلاش‌ها برای برقرار آتش‌بس مجدد در حلب تاکید کرده بودند.

همزمان، «مولود چاووش‌ اوغلو» وزیر خارجه ترکیه نیز با همتایان خود از ایران، عربستان، آمریکا و روسیه برای برون‌رفت از شرایط کنونی در حلب رایزنی کرده است.

هدف از توافق آتش‌بس، تخلیه مناطق شرقی حلب از شورشیان و غیرنظامیان است. برآورد می‌شود که هنوز حدود ۵۰ هزار غیرنظامی در شرق حلب و مناطق تحت تسلط شورشیان هستند.

این در حالی است که یک منبع نزدیک به دولت سوریه که نام وی ذکر نشده است، در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه، موضوع دستیابی به توافق آتش‌بس جدید را تکذیب و تأکید کرد که گفت‌و‌گوها و درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

منبع : تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=6277

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.